printlogo


کد خبر: 157981تاریخ: 1395/3/5 00:00
لاریجانی: مجلس نهم در مقطع حساسی از انقلاب طلوع و غروب کرد
نشست آخر مجلس نهم

گروه سیاسی: مجلس قدیم و مجلس جدید؛ یکی میزبان افتتاحیه بود و دیگری اختتامیه. در مجلس قدیم خبرگان رهبری پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را آغاز کردند و در مجلس جدید، نمایندگان مجلس چهارصدوبیست‌وهشتمین و آخرین نشست علنی را. به گزارش «وطن امروز»، اختتامیه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز گذشته در حال و هوایی متفاوت از سایر نشست‌های بهارستان‌نشینان برگزار شد. در این نشست هر چند نمایندگان به بررسی طرح یک‌فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس پرداختند اما بیشتر زمان نمایندگان به گرفتن عکس‌های یادگاری در گوشه و کنار صحن بهارستان اختصاص پیدا کرده بود. آخرین نشست علنی مجلس نهمی‌ها با حضور 201 تن از وکلای ملت رسمیت یافت. در این جلسه حسین مظفر، معاون نظارت مجلس، گزارشی از فعالیت 4 ساله مجلس نهم ارائه کرد. بر پایه این گزارش، مجلس نهمی‌ها ۲۹۸۶ تذکر به وزرای دولت داده‌اند و  ۸۸ سفر و بازدید برای نظارت بر اجرای قوانین در طول 4 سال گذشته داشته‌اند. پس از ارائه این گزارش، علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز به تشریح عملکرد نمایندگان مجلس نهم پرداخت. وی با بیان اینکه تغییر دولت، مذاکرات هسته‌ای، بحران‌های منطقه‌ای در کشورهایی همچون یمن، عراق، بحرین و سوریه و همچنین مشکلات اقتصادی داخلی در دوره نهم مجلس شورای اسلامی ظهور داشت، گفت: مجلس نهم در مقطع حساسی از انقلاب طلوع و غروب کرد. در ارزیابی کلی، انقلاب حرکتی تکاملی داشته و مجلس نهم نیز یکی از ارکان نظم‌بخشی به این تکامل بود. وی افزود: می‌توان با سعدی، شاعر
بلند مقدار  همصدا شد؛ «مجلس تمام گشت و به آخر رسید عمر/ ما همچنان در اول وصف تو مانده‌ایم»، لذا دلمشغولی همه ما نمایندگان در وصف انقلاب و آینده همچنان باقی است و باید با نفسی تازه در این راه مجاهدت کنیم. رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان در اکثر مسائل مهم در سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای از حقوق ملت یا امنیت اسلامی دفاع کردند، مجالس پس از انقلاب با مصوبه‌ها و بیانیه‌ها در مقابل آمریکا و صهیونیسم ایستادگی کردند. لاریجانی با اشاره به مصوبه مجلس درباره التزام دولت به پیگیری درباره دست‌اندازی آمریکایی‌ها به اموال مردم ایران افزود: این مصوبه به اقدام دولت در مقابله به مثل با تعارضات قانونی آمریکا در دست‌اندازی به حقوق ملت ایران مربوط می‌شود که در نوع خود اقدامی ارزشمند و انقلابی است لذا ملاحظه می‌فرمایید نگاه به جایگاه مجلس و نمایندگان و ارتباط مردمی نمایندگان پس از انقلاب از یک تحول جدی برخوردار گردیده است. وی تصریح کرد: مجموعاً 697 طرح و لایحه در مجلس نهم  مطرح شد که 69 درصد آن طرح و 31 درصد لایحه بوده است.
منظم‌ترین نمایندگان
یکی از مصوبات هیأت رئیسه مجلس، معرفی منظم‌ترین نمایندگان در هر دوره 3 ماهه است. بر همین اساس در آخرین جلسه علنی مجلس، مهرداد بذرپاش، عضو هیأت رئیسه مجلس نهم اسامی 10 نفر از منظم‌ترین افراد که در جلسات صحن علنی و کمیسیون‌ها حضور منظم و مستمر داشتند را قرائت کرد. به گفته وی، آقایان مجتبی رحماندوست، محمدحسین فرهنگی، ضرغام صادقی، حسن کامران، حسینعلی حاجی دلیگانی، سیدسعید زمانیان‌دهکردی، عبدالرحمان رستمیان، محمدابراهیم رضایی، بهرام بیرانوند، نادر قاضی‌پور و همچنین خانم زهره طبیب‌زاده نوری از جمله منظم‌ترین نمایندگان در 3 ماهه پایانی مجلس دهم  بوده‌اند. نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از 7 خرداد 1391 آغاز به کار کرده بود، روز سه‌شنبه 4 خرداد 1395 با به صدا در آمدن زنگ پایان جلسه علنی، به پایان رسید تا دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز شنبه 8 خرداد شروع به کار کند.


Page Generated in 0/0064 sec