printlogo


کد خبر: 157991تاریخ: 1395/3/5 00:00
اخبار

نمایندگان مراجع استعلام مشاغل حساس را معین کردند
نمایندگان مجلس با تصویب ماده‌ای، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه را به‌عنوان مراجع سه‌‌گانه استعلام معرفی کرده و مجازات شدیدی برای تخلف مدیران از استعلام تعیین کردند. به گزارش مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح یک‌فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت. وکلای ملت با رفع ایراد شورای نگهبان به ماده‌ای از این طرح مقرر کردند همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری به استثنای دستگاه‌های تحت امر مدیریت رهبری، قضایی و مشاغلی که برای انتصاب اشخاص، در قانون اساسی تشریفات خاص عنوان شده، ضمن احراز تابعیت جمهوری اسلامی ایران و شرایط خدمت وظیفه عمومی (پایان خدمت یا معافیت دائم برای مردان) موظفند در انتصاب افراد به مشاغل موضوع ماده ۶ این قانون درباره ضوابط مقرر در این قانون، از مراجع سه‌گانه قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، استعلام و نتایج آن را در انتصاب خود اعمال کنند در غیر این صورت متخلف به مجازات تعزیری درجه ۶ مندرج در قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

کمک آمریکا به حامیان برجام رسوایی است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت اینکه رسانه‎ها و برخی افراد از آمریکا پول می‎گرفتند تا برجام را تبلیغ کنند، رسوایی دیگری است که بیشتر از قبل ماهیت مضر بودن برجام برای کشور را آشکار می‎کند. حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با بسیج درباره سکوت اسرائیل در قبال برجام طی مدت اخیر اظهار داشت: امروز ادله زیادی داریم مبنی بر اینکه برجام یک قرارداد یکطرفه بوده و ما به همه تعهدات خود در آن مو به مو عمل کردیم ولی 1+5 بویژه آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و به جز تعهدات روی کاغذ شاهد اقدام دیگری از جانب آنها نیستیم؛ سکوت اسرائیل درباره برجام نیز نشان‎دهنده منفعت برجام برای اسرائیل و طرف مقابل بوده است نه ایران. طاهری با اشاره به اظهارات دولتمردان مبنی بر اینکه مخالفت اسرائیل با برجام نشان‌دهنده منفعت آن برای ایران است، عنوان کرد: این اظهارات دولتمردان شگرد تبلیغاتی بود که در زمان تصویب برجام در مجلس از این شگرد استفاده کردند تا این ذهنیت را ایجاد کنند که برجام به نفع غرب نیست ولی اکنون این سکوت اسرائیل درباره برجام ادله‎ای است مبنی بر اینکه برجام به نفع ما نیست.

فائزه هاشمی لاابالی‌گر دینی است
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اقدام فائزه هاشمی یک لاابالی‌گری دینی است که هیچ مسلمان شیعه‌ای حاضر نیست دست به این اقدام بی‌شرمانه بزند. احمد توکلی در گفت‌وگو با بسیج، درباره دیدار فائزه هاشمی با یکی از سران فرقه ضاله بهاییت و زمینه‌سازی برای تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران گفت: با اینگونه اقدامات، بهایی‌ها مدعی می‌شوند جمهوری اسلامی حقشان را ضایع کرده است و همین باعث تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران می‌شود لذا اقدام فائزه هاشمی دستاویزی برای تحریم علیه ایران است. توکلی خاطرنشان کرد: حداقل کاری که باید آقای هاشمی در قبال فائزه انجام دهد این است که او را از دانشگاه آزاد بیرون کند. نماینده مردم تهران تصریح کرد: فائزه هاشمی دارای افکار انحرافی است و رفتار او مصداق جریان انحرافی است.


حفظ ساختار تحریم‌ در پسا«برجام»
کارشناسان حاضر در نشستی در کمیته بانکداری مجلس سنا که روز گذشته برگزار شد، خواستار حفظ ساختار تحریم‌ها علیه ایران در دوران «پسابرجام» شدند.  این کارشناسان هر یک بیانیه‌هایی را در ارتباط با همین موضوع به کمیته بانکداری مجلس سنا ارائه کرده‌اند که بامداد سه‌شنبه روی وب‌سایت رسمی این کمیته قرار گرفت. «دابوویترز»، مدیر اجرایی «بنیاد دفاع از دموکراسی» با متهم کردن ایران به انجام اقدامات برهم‌زننده ثبات در منطقه، از توافق هسته‌ای به دلیل عدم موفقیت در تغییر این رفتارها انتقاد کرد.  «ژوئان زارات» مدیر شرکت «شبکه صداقت مالی» نیز بر ضرورت حفظ تحریم‌ها علیه ایران در دوران پسابرجام تأکید کرده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec