printlogo


کد خبر: 157998تاریخ: 1395/3/5 00:00
اخبار

 رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: واردات خودرو باید از طریق کمپانی‌های اصلی و با خدمات پس از فروش صورت گیرد، علاوه بر اینکه ثبت شماره شاسی هنگام ثبت سفارش برای حمایت از مصرف‌کننده الزامی است.
 قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران از سوی رئیس‌جمهوری ابلاغ شد.
 شرکت پست در فهرست بنگاه‌های مشمول واگذاری سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفت.
 بیزینس مانیتور از نصف شدن ریسک اعتباری ایران پس از اجرای برجام خبر داد و نمره جدید ایران در شاخص ریسک اعتباری را ۳۴ از ۱۰۰ اعلام کرد. ایران پیش از لغو تحریم‌ها نمره 8/18 را از نظر ریسک اعتباری به خود اختصاص داده بود.
 کامران ندری، مدیرگروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی گفت: اوراق مشارکت به اوراق بدهی تبدیل شده و مشکل دارد، زیرا در عمل مشارکتی صورت نگرفته است.
 معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: وزیر جهادکشاورزی با ارسال نامه‌ای به مسؤولان بالادستی مربوط، خواستار اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان مشوق صادراتی برای افزایش صادرات مرغ شده است.
 مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به افزایش ترانزیت هند به افغانستان از طریق بندر چابهار، گفت: تخفیفات و تسهیلاتی به رانندگان افغان داده می‌شود.
 مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات گفت: در سال 1392 تعداد 260 میلیون کارت، سال 1393 تعداد 315 میلیون و در سال گذشته 367 میلیون کارت اعتباری یعنی به ازای هر نفر 5/4 کارت بانکی فعال بوده است.
 رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات از ثبات قیمت محصولات لبنی در ماه رمضان خبر داد و گفت: برای شیر، کاهش قیمت به دلیل ارائه تخفیف نخواهیم داشت.
 معاون وزیر کار از وجود ظرفیت ایجاد ۴۰۰هزار شغل جدید در صنعت زنبورداری خبر داد و گفت: در این زمینه تفاهمنامه‌ای با وزارت جهاد و یونیدو امضا شد.


ایران‌‌خودرو: گران نمی‌کنیم
هنوز برنامه‌ای برای اعمال دستورالعمل شورای رقابت درباره افزایش قیمت خودرو نداریم و ممکن است تصمیم بگیریم این افزایش قیمت را اعمال نکنیم. مصطفی خان‌کرمی در گفت‌وگو با فارس، درباره زمان اعمال افزایش قیمت خودروها که از سوی مرکز ملی رقابت به خودروسازان ابلاغ شد، اظهار داشت: هنوز برنامه‌ای برای اعمال این افزایش قیمت نداریم و در این‌باره باید تصمیم‌گیری کنیم. وی با بیان اینکه قطعاً افزایش قیمت را به نمایندگی‌های فروش ابلاغ خواهیم کرد، ادامه داد: باید تصمیم بگیریم افزایش قیمت را به چه میزان و برای چه محصولاتی اعمال کنیم. وی تصریح کرد: شاید تصمیم بگیریم اصلاً افزایش قیمتی روی محصولات‌مان اعمال نشود. خان‌کرمی تصریح کرد: با توجه به اینکه در قراردادهای فروش نقدی، پرداخت وجه صورت گرفته است، افزایش قیمت جدید مشمول این قراردادها نخواهد شد. وی ادامه داد: درباره قراردادهای به صورت فروش چکی نیز با توجه به انجام مراحل قرارداد و تعیین قیمت قطعی، افزایش قیمت شامل قراردادهای قبلی نخواهد شد و درباره پیش‌فروش‌ها نیز اگر قیمت قطعی خودرو در قرارداد بیان شده باشد، افزایش قیمتی اعمال نخواهیم کرد.


برنج ایرانی کیلویی چند است؟
انواع برنج ایرانی که در عمده‌فروشی‌ها هر کیلوگرم آن بین 5000 تا 9000 تومان عرضه می‌شود، در مغازه‌های سطح شهر و خرده‌فروشی‌ها کیلویی 8000 تا 16 هزار تومان فروخته می‌شود که نرخ بالایی است و در بازار برنج بی‌سابقه بوده است. به گزارش ایسنا، در میان انواع برنج‌های ایرانی، هر کیلوگرم برنج طارم درجه یک به طور متوسط 12 هزار و 500 تومان در مغازه‌های سطح شهر قیمت دارد. حتی قیمت این نوع برنج در برخی خرده‌فروشی‌ها به بیش از این رقم نیز می‌رسد اما این در حالی است که هر کیلوگرم برنج طارم درجه یک در بازار و مراکز عمده بین 7000 تا 8000 تومان عرضه می‌شود. برنج هاشمی درجه یک نیز که جزو برنج‌های پرمصرف ایرانی است در خرده‌فروشی تا کیلویی 16 هزار تومان فروخته می‌شود که حداقل 5000 تومان گران‌تر از قیمت این نوع برنج در عمده‌فروشی‌هاست. همچنین در میان دیگر اقلام برنج ایرانی، برنج شیرودی کیلویی 6000 تومان، برنج ندا کیلویی 5800 تومان، برنج نیم‌دانه کیلویی 4500 تومان، برنج نیم‌دانه معطر 4600 تومان، برنج فجر کیلویی 5200 تومان و برنج دمسیاه کیلویی 7500 تومان به طور متوسط در مغازه‌های سطح شهر فروخته می‌شود. اما در میان برنج‌های خارجی که از عرضه و مصرف کمتری در بازار برخوردار است، برنج هندی درجه یک کیلویی 4300 تا 4600 تومان قیمت دارد.


Page Generated in 0/0050 sec