printlogo


کد خبر: 158005تاریخ: 1395/3/5 00:00
اخبار

رئیس کل بانک مرکزی وعده داد
پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج
رئیس کل بانک مرکزی از برنامه‌ریزی بانک مرکزی درباره آغاز پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج خبر داد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره شرایط سخت دریافت وام ازدواج عنوان کرد: واقعیت این است که نظام بانکی با محدودیت منابع مواجه است و در حال حاضر در پرداخت همان وام ۳ میلیونی، ۴۵۰ هزار نفر در صف هستند، این درحالی است که ما نمی‌خواهیم شرمنده مردم شویم. وی درباره مخالفت نظام بانکی با پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج که مصوب مجلس است، یادآور شد: اگر قبل از تصویب این طرح در مجلس برخی همکاران نظام بانکی اظهار نگرانی می‌کردند، به این دلیل بود که نارضایتی بیشتری ایجاد نشود. سیف از برنامه‌ریزی بانک مرکزی درباره آغاز پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج خبر داد و اظهار امیدواری کرد شیوه‌های اجرایی به نحوی باشد که منجر به نارضایتی نشود.

کاهش  هزینه اعزام به عتبات
در ماه رمضان
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از کاهش هزینه اعزام به عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان خبر داد. محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت  با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی‌هایی که با شرکت‌های مسافری و مدیران هتل‌ها در عراق انجام شد، به طور متوسط هزینه اعزام به عتبات عالیات
5/12 درصد کاهش یافت. وی به فارس عنوان کرد: این کاهش قیمت ویژه ماه رمضان بوده و با توجه به فاصله افراد تا مرز عراق و همین‌طور نوع اعزام که هوایی یا زمینی باشد، 10 تا 15 درصد کاهش قیمت در اعزام‌ها را شاهد خواهیم بود. به گفته مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام برای اعزام به عتبات در ماه مبارک رمضان آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت عتبات و همچنین مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی اقدام به ثبت‌نام برای اعزام به عتبات عالیات کنند. وی با بیان اینکه کیفیت اعزام‌ها در ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه‌ها تغییری نخواهد کرد، بیان داشت: در این اعزام‌ها اعزام به سامرا و کاظمین نیز دیده شده و به عنوان یک بسته تکمیلی، زائران می‌توانند اعزام به سامرا را نیز در برنامه خود بگنجانند. نظافتی درباره زمان اعزام‌ها و مدت اقامت زائران در کربلا و نجف خاطرنشان کرد: برای ماه مبارک رمضان اقامت‌های 7، 14 و 21 روزه در نظر گرفته‌ایم که آن گروه از زائرانی که اقامت 21 روزه را انتخاب کردند، شب‌های قدر را در یکی از 2 شهر کربلا یا نجف می‌گذرانند. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: برای شب‌های قدر، اعزام‌های 7 و 14 روزه نیز داریم که علاقه‌مندان می‌توانند زمان اعزام خود را طوری برنامه‌ریزی کنند که شب‌های قدر در کربلا یا نجف باشند.

فست‌فودها عامل تولد نوزادان نارس
امروز تولد نوزاد نارس مهم‌ترین مشکل در بین خانواده‌ها و جامعه به حساب می‌آید که عوامل گوناگون مانند تغذیه، کم‌تحرکی و مصرف بالای فست‌فود‌ها در بروز آن تاثیر دارد. به‌گزارش فارس، محمود نوری‌شادکام، فوق‌تخصص نوزادان، تولد نوزاد نارس را مهم‌ترین مشکل در بین خانواده‌ها دانست و اظهار داشت: امروز با وجود عوامل گوناگون مانند تغذیه، کم‌تحرکی، مصرف بالای فست‌فود‌ها، اضافی وزن زوجین، ازدواج و باروری در سنین بالا درصد نازایی نیز افزایش یافته است. معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه در سال‌های قبل میزان ناباروری حدود 7 تا 8 درصد بود، افزود: امروز این رقم در کشور بین 12 تا
15 درصد است و در نتیجه بسیاری از زوجین مجبورند به روش مصنوعی باردار شوند که خود از عواملی است که باعث تولد نوزادان نارس می‌شود. وی به وجود استرس و فشارهای عصبی در خانواده‌ها به عنوان دلیل دیگری برای تولد نوزاد نارس اشاره کرد و بیان داشت: در برخی موارد والدین با توجه به اینکه پس از چند سال انتظار صاحب فرزند می‌شوند اغلب به آنها وابسته هستند، بنابراین مراقبت از نوزاد نارس بسیار خاص است و باید شرایط ویژه رحمی برای جنین فراهم شود تا به رشد مناسبی برسد. این فوق‌تخصص نوزادان عنوان کرد: نوزادان بویژه نوزادان نارس توانایی و قدرت دفاعی ندارند و از طرفی با امکانات محدودی برای نگهداری و مراقبت این نوزادان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مواجه هستیم که باید تلاش کنیم آن را به حد مطلوب برسانیم.
 


Page Generated in 0/0052 sec