printlogo


کد خبر: 158031تاریخ: 1395/3/5 00:00
انتخابات مقدماتی ایالت واشنگتن امروز برگزار می‌شود
دهن‌کجی جمهوری‌خواهان به ترامپ

گروه بین‌الملل: در آستانه رای‌گیری درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در ایالت واشنگتن، حزب جمهوری‌خواه این ایالت 40 نماینده از 41 نماینده شهرستان‌های این ایالت را به تد کروز، رقیب انصراف داده ترامپ اختصاص داد.  انتخابات مقدماتی ایالت واشنگتن، امروز چهارشنبه برای کسب 44 نماینده این ایالت برگزار خواهد شد و دونالد ترامپ در پی انصراف رقبای خود تنها کاندیدای جمهوری‌خواه در این رقابت و باقیمانده رای‌گیری‌هاست. با این حال اگرچه تمام کاندیداهای جمهوری‌خواه از دور رقابت‌ها کنار کشیده‌اند ولی براساس قوانین داخلی حزب، رای‌دهندگان هنوز امکان رای دادن به کاندیداهای انصراف‌داده را دارند. براساس قوانین حزب، نمایندگان برخی ایالات در 2 تقسیم‌بندی شهرستانی و ایالتی به کاندیدای پیروز اختصاص می‌یابند. از 44 نماینده ایالت واشنگتن، 41 نماینده سهم شهرستان‌ها بوده و 3 نماینده سهم ایالت است.  به گزارش تلویزیون سی‌بی‌اس، سران جمهوری‌خواهان ایالت واشنگتن بتازگی در همایش ایالتی تصمیم گرفتند تا در دهن‌کجی به ترامپ 40 نماینده از 41 نماینده اختصاص‌یافته به شهرستان‌های این ایالت را به کروز اختصاص دهند.  گفتنی است،
 3 نماینده اختصاصی ایالت نصیب کاندیدایی خواهد شد که بیشترین آرای مردمی را در آن ایالت به دست آورد.  سی‌بی‌اس نوشت: حرکت جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ ممکن است تاثیری در تعداد نمایندگانی که او از ایالت واشنگتن به دست می‌آورد نداشته باشد، چرا که نمایندگان شهرستان‌ها موظفند نتیجه آرای مردمی ایالت را برای طرفداری از کاندیداها در همایش تابستانی جمهوری‌خواهان مدنظر قرار دهند.  دونالد ترامپ نامزد غیررسمی جمهوری‌خواهان با کسب 1169 نماینده تنها 68 نماینده با حد نصاب جمهوری‌خواهان برای نامزدی رسمی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری 18 آبان آمریکا فاصله دارد.
پیشتازی ترامپ بر هیلاری
پیشتازی هر چند اندک دونالد ترامپ نسبت به هیلاری کلینتون در نظرسنجی‌های متوالی و مختلف ادامه دارد. به گزارش اسپوتنیک، در تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه «ریل کلیر پالیتیکس» موسوم به «آرسی‌پی» طی روزهای 13 تا 19 ماه مه‌[24 تا 30 اردیبهشت‌ماه]، حاکی از آن است که نامزد اول جمهوری‌خواهان در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا،  2/0 درصد از نامزد اصلی دموکرات‌ها در حال حاضر پیشی گرفته است. پیش از این 2 نظرسنجی دیگر انجام شده توسط واشنگتن‌پست و ای‌بی‌سی نیوز برتری حداقلی ترامپ بر هیلاری را اعلام کرده بودند و نتایج نظرسنجی‌های اخیر ان‌بی‌سی‌نیوز و وال‌استریت‌ژورنال نیز نشانگر رقابت تنگاتنگ این دو بود. البته این 2 نظرسنجی در عین حال نشان می‌دادند کلینتون و ترامپ با بالاترین نرخ دیدگاه منفی از سوی رأی‌دهندگان آمریکایی در تاریخ نظرسنجی‌های مربوط به این دوره از انتخابات روبه‌رو شده‌اند. نظرسنجی جدید مؤسسه «دیتا تارگتینگ» نیز حاکی است که 58 درصد رأی‌دهندگان آمریکایی از عملکرد ترامپ و کلینتون ناراضی هستند. 65 درصد رأی‌دهندگان نیز اعلام کرده‌اند ترجیح می‌دهند به نامزدی غیر از ترامپ و کلینتون رأی دهند.
انصراف هیلاری از مناظره
از طرف دیگر هیلاری کلینتون که خود را نامزد نهایی دموکرات‌ها برمی‌شمارد و خواستار مذاکره با برنی سندرز شده بود، دعوت شبکه فاکس‌نیوز برای شرکت در آخرین مناظره انتخاباتی‌اش با رقیب
74 ساله‌اش را رد کرد. جنیفر پالمیری سخنگوی هیلاری در بیانیه‌ای اعلام کرد کارفرمایش به جای شرکت در مناظره انتخاباتی در کالیفرنیا ترجیح می‌دهد رقابت انتخاباتی خود را متمرکز بر دونالد ترامپ کند. ساندرز نیز تصمیم رقیب برای عدم شرکت در این مناظره را ناامیدکننده دانست ولی گفت متعجب نشده است. اگرچه تصمیم کلینتون را بی‌احترامی به دموکراسی و رأی‌دهندگان کالیفرنیا عنوان کرد.
 


Page Generated in 0/0063 sec