printlogo


کد خبر: 158225تاریخ: 1395/3/10 00:00
اخبار

برنج کیلویی ۱۲ هزار تومان!
دبیر انجمن برنج کشور قیمت برنج مرغوب در بازار را کیلویی حدود ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با برداشت و ورود برنج نو به بازار در اواخر مرداد و اوایل شهریورماه قیمت این کالا افت خواهد کرد. جمیل علیزاده‌شایق در گفت‌وگو با مهر، مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش مجدد قیمت برنج در بازار را تکذیب کرد و  اظهار داشت: قیمت این کالا تغییر چندانی نداشته است. وی اضافه کرد: قیمت برنج در شمال که اصلا تغییری نکرده بود و در تهران نیز هم اکنون برنجی که حداکثر ۲ تا ۳ درصد خرده داشته باشد (ناخالصی در آن نباشد) بین ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود، ضمن اینکه در یک تا 2 ماه اخیر قیمت برنج در تهران همین عدد بوده است. دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه ما تا زمان برداشت محصول جدید و عرضه آن به بازار یعنی تا اواخر مرداد و اوایل شهریورماه مقداری افزایش قیمت داریم، ادامه داد: این امری طبیعی است، چرا که طی این مدت ما تولید نداریم اما مصرف ادامه دارد. شایق افزود: از مصرف‌کنندگان درخواست می‌کنیم حدود 2 ماه دیگر صبر کنند و تا آن زمان قیمت‌ها کاملا افت خواهد کرد.


تمام تالاب‌های مهم ایران خشک شدند
دبیر کل ستاد احیای دریاچه ارومیه از همکاری با ۴ دانشگاه اروپایی و آمریکایی برای احیای این دریاچه خبر داد و گفت: تقریباً تمام تالاب‌های مهم ایران خشک شده‌اند. به گزارش مهر، عیسی کلانتری در نشست مشترک ستاد احیای دریاچه ارومیه  و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برداشت ۴ برابر استاندارد ایرانیان از منابع آب را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ایران به لحاظ جغرافیایی در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار دارد و در سال‌های اخیر بحث خشکی تالاب‌ها، دریاچه‌ها و گرد و غبارهای حاصل از آنها مورد توجه دانشمندان محیط‌زیست قرار گرفته است. دبیرکل ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به خشکی دریاچه آرال و گرد و غبارهای برخاسته از مناطق خشک عراق و سوریه، تاکید کرد: ایران در معرض بیشترین خطر از این گرد و غبار است. کلانتری به مشکلات کمبود آب ایران در چند سال اخیر که ملموس‌تر شده نیز اشاره کرد و گفت: تقریباً تمام تالاب‌های مهم ایران یا خشک شده‌اند یا در حال خشک شدن هستند. به گفته او براساس شاخص کمیسیون توسعه پایدار سازمان ملل، در صورتی که میزان مصرف آب هر کشور حداکثر تا ۲۰ درصد منابع آب تجدیدپذیر آن باشد، به لحاظ پایداری منابع آب و محیط زیست در محدوده ایمن خواهد بود.


ضرورت استفاده از تولید ملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
یک فعال اقتصادی گفت: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی استفاده از محصولات ایرانی در تمام زمینه‌هاست و ما امیدواریم خانواده‌ها در مسیر افزایش استفاده از محصولات بهداشتی تولید داخل گام بردارند. علی صفوی‌نژاد، در مراسم پنجاهمین سالگرد  ارائه محصول بهداشتی گلی در جمع خبرنگاران گفت: تولید محصولات شوینده داخلی از دیرباز تاکنون مورد مصرف بسیاری از خانواده‌ها بوده و هم‌اکنون این شرکت قصد دارد تنوع بیشتری در تولیدات خود به وجود آورد. وی با بیان آنکه در حال حاضر این شرکت سهم ۱۲ درصدی را در بازار در اختیار دارد، تصریح کرد: در طول سالیان گذشته تاکنون سلیقه مردم تغییر کرده است اما ما قصد داریم همگام با تغییر سلیقه و خواست مردم، نسبت به ارائه تولیدات متنوع‌تر اقدام کنیم. وی گفت: تمام تلاش مدیران شرکت بر ایجاد تنوع در محصولات این شرکت است کمااینکه سایر رقبا نیز در سالیان گذشته توانستند سهم خود از بازار را افزایش دهند که ما نیز از این فرصت در فضای رقابتی استقبال می‌کنیم. صفوی‌نژاد یادآور شد: این شرکت مصمم است محصول جدیدی را که قابلیت کاربرد در انواع ماشین ظرفشویی دارد در آیند‌ه‌ای نزدیک به بازار عرضه کند. مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا که زیرمجموعه‌های شرکت پاکسان است، تصریح کرد: تولید ایرانی یک افتخار برای کشور محسوب می‌شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec