printlogo


کد خبر: 158231تاریخ: 1395/3/10 00:00
پولی و مالی

تجمع دوباره مالباختگان ثامن‌الحجج
ساماندهی و سرگردانی سپرده‌گذاران 9 ماهه شد!
جمعی از سپرده‌گذاران و مالباختگان ثامن‌الحجج مقابل ساختمان بانک مرکزی تجمع کردند. به گزارش «وطن امروز»، مالباختگان ثامن‌الحجج، مسؤولان بانک مرکزی را مسبب اصلی سرگردانی خود می‌دانند، چرا که اعتقاد دارند ساماندهی بانک مرکزی موجب شده سپرده‌ آنها مسدود شود. سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج دیروز با شعارهایی خواستار تسریع در رسیدگی به وضعیت سپرده‌گذاران شدند. سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج قصد داشتند با بستن خیابان فرعی میرداماد مانع حرکت خودروها شوند اما دخالت ماموران مانع این کار شد. سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج از ابتدای تجمع خواستار پاسخگویی مسؤولان بودند. به گزارش بانک مردم، مسؤولان بانک مرکزی در حال بررسی وضعیت سپرده‌گذاران هستند و بارها اعلام کرده‌اند از سپرده مردم صیانت خواهند کرد اما سپرده‌گذاران از روند کند رسیدگی و اطلاع‌رسانی انتقاد دارند.


توصیه وزیر نیرو به مردم:
 8 ساعت کمتر برق مصرف کنید!
وزیر نیرو گفت: مشترکان روزانه ۴ ساعت صبح و ۴ ساعت شب برق کمتر مصرف کنند تا با خاموشی روبه‌رو نشویم. به ‌گزارش مهر، حمید چیت‌چیان در حاشیه بازدید از شبکه دیسپینگ برق ایران در تشریح برنامه‌های تامین پایدار برق مردم در روزهای پیک مصرف تابستانی گفت: اگر دمای هوا گرم‌تر شود و میزان مصرف برق افزایش یابد از مردم استمداد می‌کنیم صنعت برق را یاری کنند. وزیر نیرو با اعلام اینکه بیشترین پیک مصرف معمولاً در ماه‌های تیر یا مرداد هر سال اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: صنعت برق ناچار است تا حد امکان تمهیدات لازم را به‌کار گیرد تا در زمان پیک مصرف با کمبود برق مواجه نشویم و برای این کار اقدام‌های عظیمی انجام شده که در نخستین گام تلاش می‌کنیم واحدهای جدید وارد مدار شوند و ظرفیت تولید برق کشور را افزایش دهیم. این عضو کابینه دولت افزود: در گام بعدی با مصرف‌کنندگان بزرگ برق مانند صنایع و مراکز مصرف عمده برق، هماهنگی خواهیم کرد تا در صورت کمبود تولید برق، آنها بار خود را در ساعت‌های پیک مصرف کاهش دهند تا میزان مصرف برق کشور کاهش یابد و در سایر ساعات، مصرف برق خود را افزایش داده و به میزان مورد نیاز از برق استفاده کنند. وزیر نیرو با اشاره به سومین راهکار وزارت نیرو که خرید برق از بخش خصوصی است، اظهار داشت: در گام سوم نیز برق تولیدی مؤسسات بزرگ مانند کارخانجات، بیمارستان‌ها و هتل‌ها که دارای دیزل‌های تولید برق اضطراری هستند و مجموع ظرفیت این دیزل‌ها در کشور حدود ۳ هزار مگاوات است، خریداری می‌شود. چیت‌چیان با بیان اینکه برای تأمین پیک مصرف تابستان، آمادگی تولید ۵۲ هزار مگاوات برق را داریم، گفت: سال گذشته پیک مصرف برق حدود ۵۰ هزار مگاوات بود، امسال پیش‌بینی ۵۲ تا ۵۳ هزار مگاوات را داریم و چنانچه دمای هوا افزایش یابد، از گزینه‌های خرید برق از بخش خصوصی، همکاری صنایع و بسته‌های تشویقی کشاورزان در مدیریت مصرف استفاده می‌کنیم. وی تاکید کرد: مشترکان خانگی در زمان پیک مصرف روز یعنی از ۱۲ ظهر تا ۱۶ بعد از ظهر و پیک شبانه از زمان غروب آفتاب تا 4 ساعت بعد از آن از وسایل پرمصرف برق از جمله اتو، ماشین لباسشویی و کولرهای گازی اجتناب کنند و در طول روز با استفاده از نور طبیعی هم به پیک مصرف و هم به اقتصاد خانوار کمک کنند.


بدهی شرکت نفت ۵۲ میلیارد دلار شد
یک مقام مسؤول نفتی، حجم بدهی‌های شرکت ملی نفت ایران را ۵۲ میلیارد دلار اعلام کرد.  به گزارش مهر، علی کاردر، معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شرکت ملی نفت گفت: از این رقم، حدود ٤٠ میلیارد دلار مربوط به بانک مرکزی است و بقیه به دیگر بانک‌های تجاری تعلق دارد. وی با اشاره به استمهال زمان پرداخت این بدهی تا پایان سال ٩٥ تصریح کرد: تبصره‌های قانونی ویژه‌ای در برنامه ششم توسعه لحاظ شده که بر مبنای آن، بازپرداخت بدهی ٥٢ میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران از محل درآمدهای مازاد دولت انجام گیرد. در همین حال، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور نیز دی‌ماه سال گذشته در نشستی با وزیر نفت و مدیران صنعت نفت حجم بدهی‌های شرکت ملی نفت ایران را حدود ۵۲ میلیارد دلار عنوان کرده بود.


Page Generated in 0/0059 sec