printlogo


کد خبر: 158233تاریخ: 1395/3/10 00:00
اخبار

مدیر کل حفاظت محیط زیست عنوان کرد
خاکستر شدن 3 هزارو 400 هکتار جنگل
مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌زیست از آتش‌سوزی 3 هزار و ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های مناطق حفاظت‌شده کشور خبر داد. به گزارش مهر، علی تیموری، مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه در سال ۹۳ حدود 6 هزار و ۷۰۰ هکتار از مناطق چهارگانه محیط‌زیست شامل پارک‌های ملی، مناطق حفاظت شده، اثرات طبیعی ملی و همچنین پناهگاه حیات وحش دچار حریق شد، گفت: با اقدامات صورت گرفته در سال ۹۴ و آمادگی نیروها و تجهیزات وسعت آتش‌سوزی‌ها در سطح مناطق حفاظت شده به 3 هزار و ۴۰۰ هکتار رسید و حدود ۵۰ درصد کاهش یافت. وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۲۸ فقره آتش‌سوزی داشتیم و این تعداد در سال ۹۳ حدود
۲۰۷ مورد بوده است، عنوان کرد: با وجود افزایش تعداد دفعات آتش‌سوزی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ به دلیل آمادگی نیروها و ورود سریع آنها در این زمینه ما شاهد کاهش وسعت آتش‌سوزی در سطح جنگل‌های کشور بوده‌ایم.

ممنوعیت محصولات تراریخته آسیب‌رسان
سازمان حفاظت محیط‌زیست هنوز مجوزی برای تولید و کشت محصولات دستکاری شده ژنتیکی در ایران نداده و چنانچه این محصولات به محیط‌زیست، بهداشت و سلامت لطمه بزند، ممنوع خواهد بود. به گزارش تسنیم؛ معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه موضع سازمان محیط‌زیست درباره کشت و آزادسازی تولید این محصولات در سطح کشور چیست، اظهار داشت: موضع ما، موضع قانون ملی است و اینکه هرگونه دستکاری در طبیعت و ژن‌های طبیعی مشمول قوانین و ارزیابی ریسک است و چنانچه به محیط‌زیست، بهداشت و سلامت لطمه بزند، ممنوع خواهد بود. وی افزود: در سطح داخلی، قانون ایمنی زیستی را داریم و علاوه بر آن به پروتکل کارتاهنا که پروتکل ایمنی زیستی است، متعهد هستیم. ابتکار با بیان اینکه تا 2 روز آینده دستورالعمل و شیوه‌نامه مرتبط با آزمون‌های ایمنی زیستی در حوزه محیط‌زیست اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: شورایعالی ایمنی زیستی تشکیل جلسه می‌دهد و سیاست‌های این موضوع را بررسی و پیگیری خواهد کرد.


 شیرین زمانی، متخصص ارتوپدی در کنفرانس علمی ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران درباره شایع‌ترین ناهنجاری‌های مادرزادی در حوزه ارتوپدی اظهار داشت: کلاب‌فوت یا پاچنبری یکی از مشکلاتی است که خانواده‌های زیادی را در جهان درگیر می‌کند و  از هر هزار تولد 10 تا 15 مورد ابتلا به کلاب‌فوت وجود دارد.
 مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام‌ سید علی‌اکبر ابوترابی و آیت‌الله سیدعباس ابوترابی و همچنین تجلیل از شهدای مدافع حرم و شهدای منا با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
 عبادالله فتح‌اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران برگزار شد، بر ضرورت و اهمیت ارتقای توانمندی، مهارت‌آموزی و ساماندهی وضعیت اشتغال ساکنان بافت‌های فرسوده تأکید کرد و افزود: یک و نیم میلیون نفر از جمعیت پایتخت ساکن بافت‌های فرسوده هستند.
 حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران از برگزاری مجموعه برنامه‌های «زندگی به سبک امام روح‌الله(ره)» همزمان با
بیست و هفتمین سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در فرهنگسراهای گوناگون این سازمان خبر داد. همچنین به گفته سعید طلوعی، شهردارمنطقه 7 پهنه جنوب شرقی حرم مطهر امام خمینی(ره) به منظور افزایش رفاه حال زائران حرم امام خمینی(ره) آماده‌سازی شده است.
  ناصر کمالیان،  رئیس انجمن علمی آسیب‌شناسى ایران با اشاره به وضعیت کنونى آزمایشگاه‌هاى پزشکى به لحاظ تعداد آزمایش‌های درخواستى و هزینه‌اى که به سیستم درمانى کشور تحمیل می‌شود، گفت: تعداد زیادى از آزمایش‌هایی که توسط پزشکان درخواست می‌شود هدفمند و براى تشخیص بیمارى مشخصى صورت نگرفته و به همین جهت هزینه‌هاى زیادى را تحمیل می‌کند.


Page Generated in 0/0051 sec