printlogo


کد خبر: 158244تاریخ: 1395/3/10 00:00
چهارگوشه

پارلمان اردن منحل شد
عبدالله دوم، پادشاه اردن یکشنبه با صدور فرمانی پارلمان این کشور را منحل کرد. براساس این خبر، پادشاه اردن «هانی الملقی» را مأمور تشکیل کابینه کرده است. پایگاه خبری عمون، گزارش داد عبدالله نسور، نخست‌وزیر اردن به همراه دولت این کشور استعفای خود را تقدیم پادشاه کرده بودند. پیش‌تر رسانه‌های اردنی از احتمال تصمیم پادشاه اردن برای انحلال پارلمان و آماده‌سازی برای برگزاری انتخابات پارلمانی جدید در سال جاری میلادی خبر داده بودند.

سلاح‌های جدید کردهای ترکیه
طی هفته‌های اخیر، انهدام چندین دستگاه زرهی و یک فروند بالگرد نظامی ارتش ترکیه توسط مبارزان کرد، نگرانی‌های بسیاری را در آنکارا درباره دستیابی پیکارجویان مخالف دولت به سلاح‌های پیشرفته ضدزره و ضدهوایی به‌وجود آورده است. گروه  تروریستی پ‌ک‌ک شاخه نظامی حزب کارگردان کردستان، ویدئویی از لحظه انفجار مهیب یک خودروی زرهی ارتش ترکیه را در منطقه حکاری واقع در شرق کشور منتشر کرد. در این ویدئو بمب کنار جاده‌ای نصب شده از سوی پ‌ک‌ک در حین عبور این خودروی نظامی که گمان می‌رود از نوع هاموی (ساخت آمریکا ضدزره و انفجار) باشد منفجر شده و آن را تکه‌تکه می‌کند. براساس آمارهای منتشر شده حداقل 7 نظامی ترک در این انفجار جان خود را از دست داده‌اند.


جوخه مرگ تگزاسی
برای قتل مسلمانان
گروهی از تگزاسی‌ها با تشکیل یک جوخه مرگ مدعی شده‌اند که با تمرین تیراندازی خود را برای مقابله با «شورش احتمالی مسلمانان» در ایالات متحده آماده ‌می‌کنند. اعضای این گروه همگی سفیدپوست و به احتمال زیاد عضو فرقه نژادپرست کاکلوس کلان‌ها هستند. آنها اخیراً علیه آنچه «اسلامی کردن آمریکا» می‌نامند، مقابل مساجد تظاهرات کرده‌اند. اما هنوز مقامات آمریکایی نسبت به فعالیت این گروه نژادپرست واکنشی نشان نداده‎اند. دیوید رایت، سخنگوی این گروه  مدعی است: «مرحله بعدی جهاد (مسلمانان) شامل حملات تصادفی و پراکنده نخواهد بود. آنها شروع به کشتار مردم کرده‌اند، همه مردم! بسیاری از ما گلوله‌هایمان را در خون و روغن خوک می‌غلتانیم تا وقتی به یک فرد مسلمان شلیک می‌کنیم، مستقیم راهی جهنم شود؛ این چیزی است که آنها در مذهبشان به آن اعتقاد دارند.» اشاره او به ادعای غیرمستند دونالد ترامپ، نامزد  جنجالی جمهوری‌خواهان است که مدعی شده بود ژنرال جان پرشینگ، یکی از رهبران نظامی آمریکا بین 2 جنگ بزرگ جهانی، زمانی 50 پیکارجوی مسلمان را دستگیر کرده و به سربازان خود دستور داده 49 تن از آنها را با گلوله‌هایی که در خون خوک غلتانده شده‌ بود، بکشند. اسلام‌هراسی در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی تاکنون برای بسیاری از مسلمانان مشکل‌آفرین شده است. چندی پیش یک نوجوان مسلمان آمریکایی به خاطر ساخت یک کاردستی که با بمب اشتباه گرفته شده بود، دستگیر شد. تا‎کنون چند خانواده مسلمان نیز به خاطر ظاهر خود از حضور در هواپیماهای آمریکایی منع شده‌اند و این مشکلات همچنان ادامه دارد.

8 کشته و زخمی در تیراندازی شیکاگو
در حادثه تیراندازی در بخش غربی و جنوبی شیکاگو، یک مرد جان خود را از دست داد و 7 نفر دیگر زخمی شدند. شکاگو تریبیون گزارش کرد، یک مرد 27 ساله عصر شنبه در خیابان وست روت شیکاگو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد. آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا به وقوع حوادث مرتبط با تیراندازی منجر می‌شود که تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که حتی نمایندگان کنگره نیز حاضر نیستند قوانینی را برای محدود کردن حمل سلاح تصویب کنند.
 


Page Generated in 0/0057 sec