مرتضی اسماعیلدوست: از «ارغوان» ما تا ارغوان آنها فاصلهای بسیار است؛ اینجا «نغمه ناخوانده» میخوانند و آنجا «شب ظلمانی» برقرار است. اینجا نشان عشق از پس حریم زینبی میجویند و آنجا صداهای تاریکی پشت درهای رسوایی به گوش میرسد! نماهنگ «ارغوان» در ایران به پاسداشت سلحشورانی از جنس حبیب بنمظاهر به تصویر درآمد و بچههایی تشنه از معرفت حسینی به ایفای نقش در آن پرداختند و در آن سوی مرزها و در شبکه غیراخلاقی «منوتو» با نام جعلی آکادمی هنر، ارغوانهایی را به صحن توجه رساندند که لباس بیگانهپرستی هویتی دور و گمگشته برای آنها ساخته است. اینجا سروده نشان از «به قصد حفظ حریم حرم به پا خیزم» دارد و ارغوان خشکیده در معرکه لندن از «مهتاب» میخواند و «افسوس رفت و آن دوران گذشت» و چه مضحکانه که آنها به فکر بچههای ایرانزمین میافتند و سایت شبکه «منوتو» در گزارشی درباره نماهنگ «ارغوان» به طعنه سخن میگوید، در حالی که سالهاست بساط انواع خیرهسریهای اخلاقی را در پشت زرق و برق جهانی افسونگر با عروسکان عاریه گرفته از قمار انسانیت نمایان میکند. چند روزی از پخش نماهنگ «ارغوان» که به مناسبت وفات حضرت زینب(س) و برای شهدای مدافع حرم تولید شده، میگذرد و از ارادت مردم تا ابراز توجه رهبر فرصتی برای نگریستن به ارغوان بلندبالایی است که سرخی وجودش وامدار حرم زینبی بوده و صدایی که میخواند «حکم دفاع از حرم شاه نجف» دارد. در میان همه شور و نور و روشنی که از پخش نماهنگ «ارغوان» رخ داد باز هم کینهجویان معاند با اندیشههای ناب مقاومت در اقدامی هماهنگ از طریق رسانههای خود اقدام به مقابله با حرکتی جهادی و مردمی کرده و با زیر سوال بردن اندیشههای دفاع از آرمانهایی ماندگار به نقد نماهنگی پرداختند که میخواند: «مسیرم از حلب است، قدس را هدف دارم»؛ همان مسیری که رهبر انقلاب چندی پیش بدان اشاره داشتند و پیمایش جهادها و مقاومتها را به توجه کشانده بودند. نماهنگ «ارغوان» به کارگردانی مهدیار عقابی و براساس شعری از سیدضیا محسنی توسط خانه موسیقی بسیج تهیه شده است و در آن امیرحسین، فرزند شهید تقی ارغوانی یکی از شهدای گرانقدر مدافع حرم به همراه جمعی از نوجوانان حضور دارند و همین بهانهای شد برای انواع تحلیلهای همیشه فریبنده رسانههای غرب تا «اسکاینیوز» در نمایشی دروغپردازانه عنوان کند: «ایران نماهنگی پخش کرده است که کودکان را برای دفاع از همپیمان خود بشار اسد در سوریه و همچنین جنگیدن در عراق تشویق و دعوت میکند». و «جروزالمپست» روزنامه انگلیسیزبان رژیم صهیونیستی در ادامه موضعگیریهای خصمانه خود و در یادداشتی که میتوان هراسی بسیار را از پشت واژههایش خواند، به دنبال تخطئه جهان ذهنی مردمان معتقد ایرانی و نسلهای برآمده از نگاه حسینی برآمده و عنوان دارد: «ایران از پسران نوجوان میخواهد سلاح در دست گرفته و در جنگ سوریه شرکت کنند...» آنها به خوبی میدانند فرزندان خمینی در پی رسیدن به حرم حسینی شکوفاتر از همیشه از راه میرسند و آینده اسرائیل غاصب حالا بیش از پیش در خطر قرار دارد. فرزندانی ارغوانی همچون «امیرحسین ارغوانی» که عطر و معنای دفاع را از پدر به یادگار گرفتهاند و پشت مرزهای عاشقی به استوارترین شکل ممکن خواهند ایستاد. نماهنگ «ارغوان» تنها در چند دقیقه محدود هراسی بسیار در وجود مستکبران و دژخیمان افکنده است، چرا که میدانند نسلهای تازهای با مدد جستن از نور ولایت به سمت فتح مرزهای عاشقی به پا خاستهاند. از سویی تولید چنین اثر هوشیارانهای درسی بزرگ به بسیاری از سازندگان آثار سینمایی و تلویزیونی است تا بدانند چگونه میتوان با کمترین امکانات ابزاری به شکلی بسیجیوار، قلب معناهایی عمیق از مقاومت، ایثار و جانفشانی را نشانه گرفت و وحشتی دهشتناک را بر چشمان دیوصفتان روزگار منتقل کرد. مسالهای که نیاز به نگاهی دغدغهمند و دلی شیدایی دارد، آنجا که «عشق است بال پریدن همان که من دارم» تا بتوان خواند و نمایش داد: «به سرم جز زیارت حسین فاطمه نیست».