printlogo


کد خبر: 158256تاریخ: 1395/3/10 00:00
رویدادها

 «من سالوادور نیستم»
تحت حمایت سازمان سینمایی
همانطور که پیش‌بینی می‌شد فیلم سخیف «من سالوادور نیستم» مورد حمایت سازمان سینمایی در طرح اکران‌های سیار قرار گرفت و این فیلم نورچشمی که از همان زمان اکران با حدود 2 هفته ارفاق به اکران سینماها درآمده بود حالا در طرح مورد نظر سازمان سینمایی به تماشای مردم در نقاطی فاقد سینما و در شهرهای دور می‌رود تا ساخته مبتذل منوچهر هادی به شکلی فراگیر در سطح شهرها و روستاهای کشور گسترده شود!  به گزارش فارس، محمد نجفی‌زاده مدیر ستاد اکران‌های جمعی سینمای ایران تحت پوشش و نظارت کانون پخش‌کنندگان درباره اکران و نمایش آثار سینمایی به صورت سیار در شهرستان‌ها و مناطق بدون سینما گفت: «بیش از یک سال است که این ستاد به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است و با همکاری و هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان اکران‌های سیار در شهرهای بدون سینما انجام می‌شود. در حال حاضر فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» را در دست اکران داریم که در استان‌های خراسان شمالی، شیراز، خوزستان، کرمانشاه، البرز و همدان در حال اکران است».  وی همچنین یادآور شد: «روند اکران فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» به صورت چرخشی در دیگر استان‌ها انجام می‌شود اما درباره فیلم سینمایی «50 کیلو آلبالو» باید بگویم هنوز چیزی مشخص نیست، باید در ابتدا ببینیم فضای فرهنگی در استان‌ها به چه شکل است»! آنچه پیداست ماموریت اکران‌های سیار از سوی ستاد اکران‌های جمعی سینمای ایران که با حمایت سازمان سینمایی صورت می‌یابد، در ادامه شوق آماردهی مسؤولان مربوط درباره افزایش مخاطبان به سینمای ایران است که بخش مهمی از آن با تولید و عرضه آثاری سخیف و مبتذل مانند «من سالوادور نیستم» و «50 کیلو آلبالو» رخ داده است.

فراخوان طراحی تندیس جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ»
ستاد برگزاری نخستین دوره جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» که با موضوع ارزشمند عزاداری‌ها و ارادت ورزی‌های حسینی است، طراحی تندیس جشنواره را به مسابقه گذاشت. به گزارش ستاد خبری جشنواره، به منظور بهره‌مندی از حضور هنرمندان خلاق و طرح‌های نو و بدیع، طراحی تندیس جشنواره «چهل‌چراغ» با فراخوان عمومی و دعوت از هنرمندان طراح و گرافیست به شکل مسابقه برگزار خواهد شد. براساس این فراخوان، هنرمندان سراسر کشور می‌توانند با توجه به موضوع جشنواره «امام حسین(ع)» و مضامین فراخوان جشنواره شامل معرفی و بازتاب عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و حماسه بزرگ اربعین آثار خود را جهت شرکت در مسابقه ارائه کنند. مهلت ارسال آثار تا 15 تیر ماه 1395 است. نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ»  از22 تا 29 شهریورماه(عید سعید قربان تا عید غدیر) در تهران برگزار می‌شود.

«فصل وصل»
باغ‌موزه دفاع‌مقدس را احیا می‌کند
دبیر جشنواره شعر اشراق «فصل وصل» را مصداق بارز اثرگذاری هنری دانست و اعلام کرد با اجرای این اثر در باغ‌موزه دفاع مقدس، فضای این منطقه احیا می‌شود. به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مُهنا) حجت‌الاسلام عبدالله حسینی مشاور معاونت اجتماعی- فرهنگی شهرداری تهران با حضور در محل اجرای نمایش «فصل وصل» پس از تماشای این اثر در سخنانی گفت: استفاده از هنر برای بیان واقعیت‌ها تاثیرگذاری را چندین برابر می‌کند. بنابراین باید همواره از زبان هنر برای بیان مسائل استفاده کرد. موسس و مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی تصریح کرد: «فصل وصل» مصداق بارز همین موضوع است که می‌تواند اثرگذاری بیشتری نسبت به فعالیت‌های دیگر در همین راستا داشته باشد. وی با بیان اینکه کار هرچه هنری‌تر باشد، نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود، یادآور شد: در قرآن از عنصر هنر برای بیان حقایق استفاده شده است. هر چه بیان آمیخته با هنر باشد تاثیر آن چند برابر می‌شود.حسینی در پایان اظهار کرد: فضای باغ‌موزه دفاع‌مقدس آمیخته با نام خرمشهر، جهاد و مبارزه است و احیای این منطقه هدفی است که می‌توان با نمایش «فصل وصل» به آن دست پیدا کرد. «فصل وصل» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مُهنا) به تهیه‌کنندگی علیرضا کوهفر، با کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت 21 در باغ‌موزه دفاع‌مقدس روی صحنه می‌رود و تماشای آن برای عموم رایگان است. علاقه‌مندان از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۹۶۱۳۳۷ می‌توانند بلیت تهیه کنند.
 


Page Generated in 0/0057 sec