printlogo


کد خبر: 158280تاریخ: 1395/3/10 00:00
اخبار

باخت عارف دروغ اصلاح‌طلبان را فاش کرد
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه با مشخص شدن نتیجه انتخابات هیات رئیسه مجلسین خبرگان و شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان «2- هیچ» باختند،‌ گفت: کاندیداتوری محمدرضا عارف برای ریاست مجلس شورای اسلامی که برای مشخص کردن وزن جریان اصلاح‌طلب بود؛ تا اندازه‌ای توانست توهم پیروزی اصلاح‌طلبان را از بین ببرد. حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم اظهار داشت: انتخابات هیأت رئیسه مجلس نشان داد اصلاح‌طلبان همچنان در توهم ناشی از پیروزی در انتخابات تهران هستند و تمام کشور را تهران می‌بینند. وی افزود: این اقدام آقای عارف برای مشخص کردن وزن جریان اصلاح‌طلب تا اندازه‌ای توانست توهم پیروزی اصلاح‌طلبان را از بین ببرد و القای پیروزی دروغین را برطرف کرد که طبل توخالی‌ای بیش نبود. عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان 2 - هیچ باختند،‌ گفت: امروز هم ریاست مجلس خبرگان و هم ریاست مجلس شورای اسلامی در اختیار شخصیت‌های سیاسی مقابل اصلاح‌طلبان قرار دارد. بنابراین اصلاح‌طلبان به سمت واقع‌بینی حرکت کنند و دست از توهم بردارند. ترقی خاطرنشان کرد: در مجلس خبرگان رهبری دیدیم که مردم به سمت کاندیداهایی اقبال نشان دادند که به لحاظ ولایتمداری و پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلاب نه تنها از مجلس قبلی کمتر نبودند بلکه قوی‌تر نیز بودند و همین مساله در انتخابات هیأت رئیسه خبرگان موجب شد توهم‌زدگان متوجه موقعیت خود شوند. عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اعضای مجلس خبرگان پنجم رئیسی را انتخاب کردند که برخی‌ها به کمک بیگانگان و خارجی‌ها همه تلاش خود را به کار گرفتند تا وی [آیت‌الله جنتی] رأی نیاورد اما انتخاب این عنصر انقلابی و ضداستکباری در رأس خبرگان همه تلاش‌های خارجی‌ها را خنثی کرد.

۴۷ زندانی ایرانی
از کویت به تهران منتقل شدند
۴۷ زندانی ایرانی که تحت عناوین مختلف در کویت زندانی بودند جهت گذراندن ادامه مجازات حبس خود به ایران انتقال یافتند. در اجرای بخش تبادل محکومان موافقتنامه قضایی جمهوری اسلامی ایران و دولت کویت و با پیگیری‌ها و مذاکرات به عمل آمده طی 2 سال گذشته از سوی وزارت امور خارجه، ۴۷ زندانی ایرانی که تحت عناوین مختلف در کویت زندانی بودند جهت گذراندن ادامه مجازات حبس خود به ایران انتقال یافتند. این بیشترین تعداد انتقال محکومان به ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که به صورت یکجا انجام می‌پذیرد. گفتنی است دولت کویت اخیرا با طرح یک ادعای واهی تعدادی را به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت کرد. این چندمین بار طی چند سال اخیر است که دولت کویت به بهانه واهی اتهام جاسوسی، تعدادی از شهروندان ایرانی را بازداشت می‌کند. شهریورماه سال گذشته دادستانی این کشور یک ایرانی و 23 کویتی را به جاسوسی برای ایران و حزب‌الله متهم و تعدادی از آنها را دستگیر کرد.

مذاکره تنها راه‌حل مشکلات منطقه‌ای است!
حسن روحانی می‌گوید مذاکره تنها راه‌حل مشکلات منطقه‌ای است.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی دیروز یکشنبه در دیدار پائولو کلیمکین، وزیر خارجه اوکراین با اشاره به امکانات و توانمندی‌های گسترده برای همکاری  2 کشور از جمله ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های انرژی و ترانزیت اظهار داشت: این امکانات و توانمندی‌ها می‌تواند در مسیر تقویت همکاری‌های مشترک و منطقه‌ای بویژه در حوزه اقتصادی به کار گرفته شود.  او تقویت همکاری‌های بخش خصوصی 2 کشور را ضروری خواند و گفت: همکاری میان بانک‌های 2 کشور، راه توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری را هموارتر می‌کند.  وی افزود: همکاری‌های 2 کشور می‌تواند در بخش‌های فرهنگی‌، علمی، فناوری و توریسم نیز گسترش یابد.  روحانی با بیان اینکه ثبات و آرامش در منطقه شرق اروپا برای ایران مهم است، گفت‌وگو، مذاکرات سیاسی و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز را تنها راه تامین امنیت پایدار و حل مشکلات منطقه‌ای دانست.


Page Generated in 0/0062 sec