printlogo


کد خبر: 158294تاریخ: 1395/3/11 00:00
اخبار

تهدید را با تهدید جواب می‌دهیم
وزیر دفاع گفت: ملت ایران در راه تحقق اهداف و منافع خود هیچ محدودیتی را نمی‌پذیرد و جمهوری اسلامی هر تهدیدی را از طرف دشمن با تهدید پاسخ خواهد داد. به گزارش فارس، سردار حسین دهقان در اختتامیه همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی رهبر معظم انقلاب که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، با اشاره به اهمیت دفاع در اسلام گفت: اینکه ما امروز به سوریه و عراق کمک نظامی می‌کنیم برای این خاطر است که بخشی از جهان اسلام مورد حمله قرار گرفته و این وظیفه ماست که در برابر این تهاجم به جوامع اسلامی کمک کنیم. سردار دهقان تصریح کرد: در اندیشه دفاعی جمهوری اسلامی بر این موضوع تأکید شده که ما نه‌تنها تهدید را نمی‌پذیریم بلکه هر تهدیدی را با تهدید دیگری جواب خواهیم داد و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران باید قادر به پاسخگویی در برابر تهدیدات باشد و قابلیت‌های خود را به دشمن نشان دهد. وی با تصریح بر اینکه ما هیچ‌گاه به دنبال تهدید کشورها نیستیم، گفت: نظام اسلامی باید این توان را داشته باشد که برای دفاع از خود و دیگر جوامع اسلامی تمام تلاش خود را بکند.

ورود پیکرهای شهدای دفاع‌مقدس
در آستانه سالروز رحلت امام(ره)
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودان ستادکل نیروهای مسلح گفت: در آستانه سالگرد رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) پیکرهای طیبه ۵۵ شهید دوران دفاع‌مقدس در روز ۱۲ خردادماه وارد کشور خواهد شد. سردار سیدمحمد باقرزاده در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: پیکرهای طیبه  این 55 شهید دوران دفاع‌مقدس که طی 2 هفته اخیر در مناطق عملیاتی فاو، ام‌الرصاص، غرب اروند، شلمچه، زید، کتیبان، مجنون، شرق دجله و زبیدات کشف شده‌اند ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 12 خردادماه 95 از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی می‌شود. فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودان ستادکل نیروهای مسلح افزود: این شهیدان مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر، بدر، والفجر8، کربلای4 و تک‌های دشمن در مناطق فاو، شلمچه و زبیدات هستند. وی در ادامه تصریح کرد: مراسم استقبال از شهدا توسط سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان با حضور مردم شریف شهرهای خرمشهر و آبادان برگزار خواهد شد. پیکر این شهیدان پس از سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) جهت شناسایی به ستاد معراج شهدای تهران منتقل خواهد شد.


جزئیات جدید ربایش دیپلمات‌های ایرانی در لبنان
منابع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه رای‌الیوم با تایید زنده بودن دیپلمات‌های ایرانی از جزئیات ربایش آنان در لبنان و تحویل احمد متوسلیان، محسن موسوی، کاظم اخوان و تقی رستگارمقدم به رژیم صهیونیستی خبر دادند. به گزارش ایرنا، منابع آگاه اعلام کردند: عملیات ربودن دیپلمات‌های ایرانی در نقطه ایست و بازرسی البرباره به دست نیروهای موسوم به قوات لبنان زیر نظر سمیر جعجع و با اشراف اطلاعاتی فردی به نام «عبده راجی» صورت گرفت، کسی که در حزب کتائب و قوات لبنان به «کاپیتان» معروف بود. «بیار رزق» با نام تشکیلاتی «اکرم» یکی از مسؤولان دستگاه اطلاعاتی- امنیتی حزب کتائب نیز که گفته می‌شود بسیاری از انفجارها و آدم‌ربایی‌ها را در لبنان مدیریت می‌کرد در ربودن دیپلمات‌های ایرانی دست داشته است. منابع اطلاعاتی تصریح کردند: 4 دیپلمات به گروگان گرفته شده ایرانی تحت نظارت «ایلی حبیقه» یکی از سران قوات لبنان و سمیر جعجع زندانی بودند. حزب قوات لبنان در واقع راهنمای اشغالگران اسرائیلی بود و بعد از آنکه حزب‌الله لبنان در سال 1986 در آزادسازی تعدادی از اسرا طی عملیات مبادله با اسرائیلی‌ها موفق شد، برخی خبرها حکایت از تحویل 4 دیپلمات ایرانی به همراه تعدادی از زندانیان دیگر به رژیم صهیونیستی داشت و برخی اسرای آزاد شده از زندان‌های اسرائیل بعدها گفتند دیپلمات‌های ایرانی را زنده در اسارت اسرائیلی‌ها دیده‌اند اما اسرائیل در این‌باره سکوت کامل اختیار کرد. به نوشته رای‌الیوم یک گزارش اطلاعاتی دقیق اشاره کرده است که یک زندانی یونانی بعد از آزادی از زندان‌های اسرائیل به کشورش بازگشت و به سفارت ایران در آتن اطلاع داد که هر 4 دیپلمات ایرانی زنده و در زندان‌های
اسرائیل هستند.
 


Page Generated in 0/0059 sec