printlogo


کد خبر: 158295تاریخ: 1395/3/11 00:00
اخبار

هفته نامه «9 دی» دوباره توقیف شد
هیأت نظارت بر مطبوعات هفته‌نامه ۹ دی را توقیف کرد و به 3 نشریه تذکر کتبی داد. به گزارش فارس، هیأت نظارت بر مطبوعات، در جلسه مورخ 10/3/95 روند محتوایی هفته‌نامه ٩ دی را بررسی و به دلیل انتشار مطالب مغایر با بند ٨ و ١١ ماده ٦ قانون مطبوعات و بی‌توجهی به مصوبات شورایعالی امنیت ملی، این نشریه را توقیف کرد و پرونده آن را به دادگاه ارجاع داد. هیأت نظارت بر مطبوعات همچنین به دلیل انتشار مطلب «عاشورا، استبداد و فضیلت» در نشریه چشم‌انداز ایران، مستند به بند ٧ ماده ٦ قانون مطبوعات، به مدیرمسؤول این نشریه تذکر کتبی داد. همچنین هفته‌نامه پایتخت کهن، به علت انتشار مطلب «اگر فقیه عالیقدر...»، مستند به بند ٧ ماده ٦ قانون مطبوعات، مشمول دریافت تذکر کتبی و ارجاع پرونده به دادگاه شد. بنا به گزارش دبیرخانه هیأت نظارت بر مطبوعات، در جلسه اخیر این هیأت همچنین نشریه رمز عبور به دلیل درج مطلبی تحت عنوان «بتن‌ریزی در قلب دانشگاه»، به استناد بند ١١ ماده ٦ قانون مطبوعات، مشمول دریافت تذکر کتبی قرار گرفت.

تصویب اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس دهم در شعب پانزده‌گانه
عضو هیأت‌رئیسه موقت مجلس دهم از تصویب اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس دهم در شعب پانزده‌گانه خبر داد و گفت: سه‌شنبه(امروز) اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس دهم در صحن علنی مورد بررسی قرار می‌گیرد. حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به دستور کار سومین جلسه مجلس دهم، گفت: سومین جلسه علنی مجلس دهم سه‌شنبه(امروز) برگزار می‌شود که قرار است در این جلسه اعتبارنامه‌های منتخبان مورد بررسی قرار گیرد.  روز گذشته به جز شعبه5، تمام شعب بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان، اعتبارنامه‌های ارجاعی را تصویب کردند. غلام‌محمد زارعی، منتخب مردم بویراحمد و دنا در مجلس دهم در باره اعتبارنامه‌های شعبه 5 به فارس گفت: به دلیل نامشخص بودن نتیجه انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، کار بررسی و تصویب اعتبارنامه مراعا ماند و پس از مشخص شدن نتیجه آن اعتبارنامه نماینده منتخب در شعبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه عربستان برای آموزش آداب سیاست به ایران سفر کند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به سخنان ضدایرانی عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی واکنش نشان داد.   به گزارش ایسنا، محسن رضایی با برشمردن برخی رفتارها و سخنان الجبیر، رفتار وی را مشابه افراد بدوی و صحرانشین دانست.  متن این یادداشت که در صفحه شخصی وی در اینستاگرام منتشر شده به شرح زیر است:  «آقای جبیر، وزیر تازه‌وارد عربستان می‌گوید دولت عراق حق ندارد برای دفاع از کشورش از ایران کمک بگیرد و از طرف دیگر اشغال یمن را حق قانونی خود می‌داند یا با تانک وارد بحرین شده‌اند و از طرفی حتی حاضر نیستند حفاظت از اتباع کشورهای دیگر را در مراسم حج بپذیرند و در دادن ویزا کارشکنی می‌کنند.  رفتار ایشان مشابه همان افراد بدوی و صحرانشینی است که تازه به شهر آمده‌اند و شتر خود را در وسط میدان ریاض خوابانده‌اند. آقای جبیر چند هفته‌ای ایران بیایید تا به شما آموزش سیاسی و دیپلماسی بدهیم!»

برجام دروازه‌های بسته را باز کرد
در شرایطی که محمد جواد ظریف رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران برای چندمین بار بر عدم انجام تعهدات طرف غربی در برجام تاکید کرده، حسن روحانی از باز شدن راه صادرات و رونق اقتصادی که توسط تحریم‌ها بسته شده بود، سخن گفت. رئیس‌جمهور در سفر استانی هیات دولت به استان آذربایجان غربی به حضور شرکت‌های مختلف خارجی در ایران و رایزنی‌ آنها برای سرمایه‌گذاری در کشور اشاره کرد و گفت: مردم بخوبی آگاه‌ هستند که برای آنکه گام‌های لازم را برای حرکت اقتصادی در کشور برداریم، نیازمند زمان هستیم با این وجود می‌بینیم که کشورهای دیگری که در سال‌های گذشته سهم ما را از نفت و میعانات گازی گرفته بودند و ما را تحریم کرده بودند، امروز قدم به قدم در حال حرکت به سمت شرایط قبل از تحریم هستند. وی با بیان اینکه مردم در این مقطع تاریخی به فکر گشوده شدن مسیر برای صادرات کالاهای داخلی به کشورهای جهان و منطقه هستند، تصریح کرد: اولین گام دولت یازدهم این بود که دروازه‌هایی را که دشمن روی ملت ایران بسته بود و راه صادرات و رونق اقتصادی را با اعمال تحریم‌ها مسدود کرده بود، با برداشتن تحریم گشود.
 


Page Generated in 0/0058 sec