printlogo


کد خبر: 158300تاریخ: 1395/3/11 00:00
اخبار

انتقاد وزیر تعاون از سیستم بانکی کشور
نصف مردم علاقه‌ای به دریافت وام ندارند
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم علاقه‌ای به تسهیلات بانکی ندارند، گفت: اساسنامه صندوق ضمانت تعاون در هیأت وزیران اصلاح شده و به دنبال ایجاد بانک تخصصی تعاون هستیم.  به گزارش تسنیم، علی ربیعی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد مردم علاقه‌ای به تسهیلات بانکی ندارند، گفت: حدود 10 درصد از مردم بیشترین برخورداری از تسهیلات بانکی را داشته‌اند. وی با بیان اینکه یکی از گرفتارهای ما فقدان نظام تامین مالی برای واحد‌های خرد و کوچک و متوسط است، گفت: متاسفانه سیستم بانکی هیچ برنامه‌ای برای بنگاه‌های خرد و کوچک نداشته است. باید نظام تأمین مالی را برای کسانی که فعالیت‌های اقتصادی را از سطح خرد و کوچک آغاز می‌کنند طراحی و تعریف کنیم. ربیعی با بیان اینکه بیش از 95درصد اشتغال کشور در واحد‌های خرد و کوچک رخ می‌دهد بر لزوم تامین مالی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تاکید کرد و افزود: بی‌تردید  به اشتغال فراگیر نیاز داریم و مسیر این نوع اشتغال از تعاونی‌ها می‌گذرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر جذب سرمایه‌های خارجی و تجمیع سرمایه‌های داخلی و اعتمادسازی در مردم برای جمع سرمایه‌های خرد گفت: اساسنامه صندوق ضمانت تعاون روز گذشته در هیأت وزیران تصویب شد. اکنون به دنبال ایجاد یک بانک تخصصی برای بخش تعاون هستیم و قصد داریم در هر استان یک صندوق فرعی ایجاد کنیم. وی در ادامه از اصلاح اساسنامه صندوق ضمانت تعاون در جلسه دیروز هیات وزیران خبر داد و اظهار داشت: به دنبال ایجاد یک بانک تخصصی برای بخش تعاون هستیم و بنا داریم در هر استان یک صندوق فرعی ایجاد کنیم.


آزادسازی، دنا و تندر را ارزان کرد
رئیس شورای رقابت گفت: شورای رقابت فعلاً تصمیم جدیدی برای آزادسازی قیمت خودروها ندارد. رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه شورای رقابت فعلاً تصمیم جدیدی برای آزادسازی قیمت سایر خودروها ندارد، اظهار داشت: براساس گزارشات رسیده شرکت‌های خودروساز هنوز مصوبه شورای رقابت در افزایش قیمت‌ها را اجرایی نکرده‌اند. وی با بیان اینکه خودروسازان موظفند به محض اجرای مصوبه قیمت‌های جدید محصولات را در سایت فروش خود درج کنند، افزود: علاوه بر این خودروسازان باید سایر هزینه‌ها از جمله بیمه‌نامه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده را هم در سایت درج کنند تا خریداران با شفافیت اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنند. رئیس شورای رقابت تصریح کرد: خوشبختانه آزادسازی باعث شده قیمت تندر اتوماتیک و دنا در سطح بازار کاهش پیدا کند.


بحران آب در ۸۴ دشت کشور
مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه ۳۰۰ هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در کشور داریم، گفت: 84 دشت کشور با بحران آب مواجهند. به گزارش مهر، محمد حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه وضعیت نامناسب آب و صیانت از سفره‌های زیرزمینی از چالش‌های کشور است، افزود: اگر به این موضوع توجه نشود خسارت جبران‌ناپذیری به دنبال دارد. وی اظهار داشت: در 2 سال اخیر تشکل‌های مردم‌نهاد در بخش آب فعالیت‌های خوبی داشته‌اند و امروز تشکل‌ها نقش بزرگی در مدیریت آب ایفا می‌کنند، چنانکه در زاینده‌رود بخشی از بستر رودخانه از دخل و تصرف آزادسازی و حریم آن با اقدام خودجوش تشکل‌های مردم‌نهاد صیانت شد. مشاور وزیر نیرو بیان کرد: تشکل مردم نهاد شرق رودخانه زاینده رود بدون اینکه مساله و حاشیه اجتماعی داشته باشد با حمایت‌های معنوی و فنی دولت توانست در این بخش گام‌های موثری بردارد. وی خاطرنشان کرد: طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در البرز آغاز شده و در سایر استان‌ها نیز به اجرا در می‌آید که هرچه زودتر انتظار می‌رود اجرایی شود. برای مدیریت این موضوع در کشور حدود ۶۰۹ محدوده مطالعاتی دشت داریم که در ۸۴ دشت کشور که بحرانی‌ترین هستند، به صورت پایلوت اجرا می‌کنیم.


Page Generated in 0/0132 sec