printlogo


کد خبر: 158301تاریخ: 1395/3/11 00:00
اخبار

 بنیاد مستضعفان برای ساخت هزار کلاس درس در مناطق محروم کشور با وزارت آموزش‌وپرورش مشارکت می‌کند.
 محمد سعیدی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی از راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی به ژاپن در آینده نزدیک خبر داد و گفت مشکل بیمه و رتبه‌بندی کشتی‌های ایران برای پهلوگیری در بنادر خارجی حل شده است.
 شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12ماه منتهی به اردیبهشت 95 نسبت به 12 ماه منتهی به اردیبهشت 94 به‌میزان 3/4 درصد افزایش نشان می‌‌دهد.
 داریوش محمودی، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی با بیان اینکه روغن یک محصول استراتژیک است و دولت در تعیین قیمت آن به طور مستقیم دخالت می‌کند، گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت این محصول در ماه مبارک رمضان نیست.
 در فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال 1395 توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ نام ۲۰۱ شرکت دیده می‌شود.
 معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی وجود شرکت‌های پدرخوانده در سازمان نظام مهندسی را تکذیب و توضیحاتی درباره سوءاستفاده از 40 میلیارد تومان اموال در این سازمان ارائه کرد و گفت:  در هیات‌مدیره دوره قبل 40 میلیارد تومان از اموال سازمان نظام مهندسی به بانک سپرده شده که این مبلغ، وثیقه دریافت تسهیلات برای یک شرکت خصوصی قرار گرفته است. این مساله یکی از چالش‌های مهم سازمان نظام مهندسی است اما خوشبختانه شخص آقای بیطرف دقت و تمرکز زیادی روی این مساله صورت دادند که هم‌اکنون این پرونده در دست پیگیری است.
 رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران تهران گفت: تنها 500 سوپرمارکت در سطح شهر تهران مشغول به فعالیت هستند که مجوز دارند.
 رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با اشاره به اینکه واردکنندگان خودرو در کشور به دلیل ارتباط نداشتن شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش با شرکت تولیدکننده خودرو به میزان 3 تا 5 درصد به بهای خوردو می‌افزایند تا بتوانند خدمات پس از فروش را در کشور ارائه دهند، بیان کرد: این بدان معنی است که مصرف‌کننده داخلی برای یک خودرو 2 بار هزینه خدمات پس از فروش پرداخت می‌کند.


۵۲ استاندارد ملی اجباری خودرو
سازمان ملی استاندارد به غیر از ۵۲ استاندارد اجباری خودرو و قطعات وارداتی درباره کیفیت سایر قطعاتی که به کشور وارد می‌شود نظارتی ندارد.  به گزارش تسنیم، مسلم بیات، مدیرکل استاندارد استان تهران به تسنیم گفت: براساس قانون 56 استاندارد اجباری برای خودرو و قطعات آن تعریف شده است، از این میان 52 استاندارد توسط سازمان ملی استاندارد و 3 مورد توسط محیط‌زیست و یک مورد نیز به صورت مشترک با دستگاه‌های مربوط و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت مورد نظارت قرار می‌گیرد.
وی با اعلام اینکه سازمان ملی استاندارد به غیر از 52 استاندارد اجباری درباره کیفیت سایر قطعات خودرو که به کشور وارد می‌شود نظارتی نخواهد داشت، گفت: در استان تهران نیز ما براساس گواهی بازرسی صادره از مبدأ یا مقصد آزمون تست انطباق قطعات را طبق استانداردهای ملی انجام می‌دهیم تا قطعه بی‌کیفیتی در چارچوب این استانداردها وارد کشور نشود.


تورم تولیدکننده 3/4 درصد شد
شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12‌ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ نسبت به 12‌ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ به‌ میزان 3/4 درصد افزایش نشان می‌‌دهد. به گزارش تسنیم، بانک مرکزی اعلام کرد شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران در اردیبهشت‌ماه 1395 به عدد 6/217 رسید که نسبت به‌ماه قبل 6/0 درصد افزایش داشته است.براساس این گزارش این شاخص در اردیبهشت‌ماه 1395 نسبت به ‌ماه مشابه سال قبل معادل 1/3 درصد افزایش داشته است. همچنین شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12‌ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه 1395 نسبت به 12‌ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه 1394 به‌ میزان 3/4 درصد افزایش نشان می‌‌دهد.


Page Generated in 0/0056 sec