printlogo


کد خبر: 158307تاریخ: 1395/3/11 00:00
آوای شهر

شهردار تهران:
زندان اوین پارک می‌شود
زندان اوین در آینده نزدیک به پارک عمومی تبدیل می‌شود. به گزارش میزان،‌ محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در جلسه مشترک مدیران قضایی و اداری استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت تبدیل زندان اوین به پارک اظهار داشت:‌ در این زمینه با رئیس سازمان زندان‌ها صحبت کردیم و قرار شد جلسه اجرایی این کار هم برگزار شود. وی افزود: امیدواریم در دوره مدیریت آیت‌الله آملی‌لاریجانی در قوه‌قضائیه زندان اوین تبدیل به یک پارک عمومی برای شهروندان تهرانی شود. قالیباف تصریح کرد: تبدیل زندان اوین به پارک جزو تصمیماتی است که برکات زیادی برای مردم، شهرداری و دستگاه قضایی دارد. شهردار تهران تأکید کرد:‌ البته موافقیت رئیس قوه‌قضائیه را گرفته‌ایم که بحث مکتوب شدن و ابلاغ آن هر چه زودتر طی شود و از این طریق مشکلات دستگاه قضایی و شهرداری نیز برطرف شود.

خدمات رایگان مترو در 14 و15 خرداد
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تمهیدات مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی را برای پوشش مراسم ارتحال امام خمینی(ره) تشریح کرد. سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره برنامه‌های معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران برای پوشش مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، به ایسنا گفت:‌ در حوزه خدمات ناوگان ریلی (مترو) از صبح روز 14 خردادماه تمام خدمات در خط یک و مسیرهای منتهی به 3 ایستگاه شاهد، حرم و شهرری به صورت رایگان خواهد بود. وی با بیان اینکه متروی تهران در روز مراسم از ساعت 5:30 صبح تا پایان مراسم به زائران خدمات ارائه می‌دهد، عنوان کرد: در شب ارتحال (13 خرداد) نیز مترو در هر 30 دقیقه مسافران را به 3 ایستگاه شاهد، شهرری و حرم مطهر به صورت رایگان جابه‌جا می‌کند. تشکری‌هاشمی درباره اقدامات شرکت اتوبوسرانی برای روز ارتحال امام (ره) خاطرنشان کرد: از ساعت 6 صبح اتوبوس‌های پایتخت از 41 مبدا به زائران  خدمات رایگان ارائه خواهند کرد. به گفته معاون شهردار تهران، اتوبوس‌ها پس از اتمام مراسم نیز زائران را به صورت رایگان به مبادی اولیه انتقال خواهند داد و به دلیل تقارن نماز جمعه با مراسم ارتحال امام خمینی (ره) تعدادی اتوبوس نیز پیش‌بینی شده تا زائرانی که قصد شرکت در نماز جمعه را دارند به محل برگزاری نماز منتقل کنند.


دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی:
حذف اعتقاد به نظام از آیین‌نامه شوراهای صنفی اشتباه نگارشی بود
مطابق گفته وزیر علوم حذف اعتقاد به جمهوری اسلامی و التزام به ولایت‌فقیه و قانون اساسی در آیین‌نامه شوراهای صنفی در حین نگارش مورد غفلت واقع شده که اصلاح خواهد شد. محمدرضا مخبردزفولی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره نامه جمعی از تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های اسلامی درباره حذف اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران و التزام به ولایت‌فقیه و قانون اساسی در آیین‌نامه شوراهای صنفی، به تسنیم گفت: با توجه به این نامه در جلسه‌ای با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حجت‌الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها موضوع مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: طبق گفته وزیر علوم این موضوع در حین نگارش این آیین‌نامه مورد غفلت واقع شده که اصلاح خواهد شد.


Page Generated in 0/0050 sec