printlogo


کد خبر: 158308تاریخ: 1395/3/11 00:00
نبض‌جامعه

هیأت وزیران تصویب کرد
افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی
هیأت وزیران با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۹۵ موافقت کرد. به گزارش ایسنا، هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه، با افزایش میانگین
۱۰ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی در سال ۱۳۹۵ موافقت کرد. براساس این مصوبه با حفظ میانگین رشد
۱۰ درصد، توزیع میزان افزایش در هر یک از موارد یادشده به تفکیک نوع خدمات براساس مصوبه شورایعالی بیمه تعیین می‌شود.
جزئیات تغییر میزان دریافتی بازنشستگان
همچنین هیات دولت در جلسه خود به ریاست رئیس‌جمهور، پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت و نیز ضوابط اجرایی بودجه سال 1395 کل کشور را بررسی و تصویب کرد.  براساس مصوبات هیات دولت، افزایش ضریب حقوق سال 1395 شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام هماهنگ پرداخت، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات به میزان 12 درصد تعیین شد. همچنین با تصویب دولت، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، تا سقف 15 میلیون ریال تا 20 درصد با کاهش نیم درصد به ازای هر 500 هزار ریال نسبت به سال 1394 و مازاد بر 15 میلیون ریال، 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

3 غفلت در حوزه آسیب‌های اجتماعی
معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی درباره 3 غفلت در این حوزه توضیحاتی ارائه داد. به گزارش ایرنا، شیرین احمدنیا، معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی درباره غفلت‌های صورت گرفته در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: نخستین غفلت ما در حیطه تنوع دسته‌بندی‌های اقتصادی، قومی، مذهبی، سن و جنس صورت گرفته و غفلت دوم از نابرابری‌ها در زیرساخت‌ها، توزیع منابع، توسعه نابرابر و گسترش حاشیه‌نشینی ناشی شده است. وی خاطرنشان کرد: غفلت نوع سوم نیز مربوط به افول سرمایه‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی است که در این حیطه بیشتر سلامت جسمانی و حداکثر سلامت روانی مردم را در نظر گرفتیم و از سلامت اجتماعی غفلت کردیم که این امر منجر به واگرایی انسان‌ها و کاهش مشارکت‌ها شد. معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی تاکید کرد: این غفلت‌ها باعث شده به سمت فردگرایی بیشتر و کاهش احساس تعلق جمعی پیش برویم. احمدنیا تصریح کرد: بنابراین سیاست‌های خود در زمینه آسیب‌های اجتماعی را تغییر دادیم و تصمیم به اجرای برنامه جدیدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی با رویکرد اجتماع‌محور گرفتیم.

افزایش دمای هوا در ماه رمضان
تمام استان‌های کشور در ماه مبارک رمضان با افزایش دما مواجه خواهند بود. امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی کشور گفت: تا پایان هفته، دمای هوا در برخی استان‌ها از جمله تهران خنک خواهد شد و با کاهش نسبی دما مواجه می‌شویم. وی افزود: از روز پنجشنبه 13 خرداد افزایش دمای هوا در شهر تهران و برخی دیگر از استان‌های کشور آغاز خواهد شد. کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش دمای هوای تمام شهرهای ایران طی هفته آینده به میزان اظهار داشت: در هفته آینده تمام کشور درگیر افزایش دمای هوا خواهند بود و این افزایش در استان‌های جنوبی کشور بیش از سایر نقاط است. نقشینه درباره وضعیت دمای هوای تهران در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: دمای هوا در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان در تهران بیش از 37 درجه سانتیگراد خواهد بود. وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای شهرهای جنوبی کشور در ماه رمضان به بیش از 45 درجه برسد.


Page Generated in 0/0065 sec