printlogo


کد خبر: 158310تاریخ: 1395/3/11 00:00
اخبار

منابع آبی در بم ساماندهی می‌شود
فرماندار بم گفت: تلاش داریم منابع آب را در بم سر و سامان دهیم.   به گزارش فارس از بم، رضا اشک در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان اظهار داشت: آب یکی از پایه‌های اصلی و زیرساخت‌های توسعه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی است. وی افزود: منطقه بم با قرار داشتن در کویر با مشکلات زیادی در حوزه آب مواجه بوده و کمبود آب از حساسیت بیشتری برخوردار است، البته ما باید از این نعمت الهی که خداوند در اختیار انسان گذاشته به درستی استفاده کنیم. فرماندار بم خاطرنشان کرد: آیات و روایات زیادی درباره پرهیز از اسراف در قرآن آمده و امسال سال اقتصاد مقاومتی است و یکی از کارهایی که در اقتصاد مقاومتی می‌تواند
اثر بخش باشد، صرفه‌جویی در مصرف آب است. اشک با اشاره به اینکه سال گذشته 3 دوره 15روزه خاموشی موتور پمپ داشته‌ایم، افزود: تلاش داریم منابع آب را در بم سر و سامان دهیم و یکی از دغدغه‌های ما انتقال آب از سد نساء به بم است که با این طرح حدود 23 چاه شرب شهر پلمب می‌شود و به آب‌های زیرزمینی کمک می‌کند.


مساجد اردبیل در آستانه ماه رمضان غبارروبی می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با دهه نکوداشت مساجد و در آستانه ماه مبارک رمضان مساجد و بقاع متبرکه اردبیل غبارروبی می‌شود. حجت‌الاسلام اکبر قیامی در گفت‌وگو با فارس در اردبیل، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه رمضان و طبق یک سنت حسنه از 20 شعبان تا آخر این ماه به عنوان هفته نکوداشت مساجد تعیین شده که در این دهه با تلاش و همکاری هیأت امنای دلسوز و تلاشگر مساجد و بقاع متبرکه غبارروبی می‌شود. وی مشارکت نوجوانان و جوانان در امر نظافت مساجد و توجه به پاکیزگی و سرزندگی مساجد را برای برگزاری برنامه‌های مختلف در ماه ضیافت الهی یادآور شد و افزود: در این 10 روز با تلاش هیأت امنا و ریش‌سفیدان مساجد امر غبارروبی، نظافت و تمیز کردن این مکان‌های معنوی انجام می‌شود که به صورت شاخص یکشنبه هفته آینده این برنامه در امامزاده صالح اردبیل به انجام خواهد رسید.


Page Generated in 0/0060 sec