printlogo


کد خبر: 158321تاریخ: 1395/3/11 00:00
رویدادها

واکنش علیرام نورایی نسبت به وقاحت هنجارشکن‌های دینی
علیرام نورایی گفت: شخصاً نسبت به هرگونه توهین به فرد، شخص یا گروه و تفکری انتقاد دارم به همین دلیل کمپینی راه ‌انداختم با عنوان «لطفاً توهین نکنید».
به گزارش فارس، علیرام نورایی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره بی‌احترامی و هتک حرمت به اعتقادات مردم ایران طی چند روز اخیر توسط برخی عوامل ضدانقلاب، همچنین فضای ترویج یافته‌ای که افراد به بهانه روشنفکری به خود اجازه هرگونه توهین به مقدسات دیگران را می‌دهند، گفت: بگذارید ابتدای صحبتم را اینطور شروع کنم؛ شخصاً نسبت به هرگونه توهین به فرد، شخص یا گروه و تفکری انتقاد دارم به همین دلیل کمپینی راه انداختم با عنوان «لطفاً توهین نکنید».  او همچنین درباره اینکه به نظر می‌رسد این افراد با اهانت به مذهب و اعتقادات مردم می‌خواهند به نوعی قبح‌شکنی کنند،‌ گفت: اصلاً این فردی که این توهین را انجام داده، کیست؟! از کجا آمده که حالا به فکر قبح‌شکنی افتاده است؟ بنده اصلاً او را نمی‌شناسم. واقعاً زمانی که تصاویر این شخص را دیدم برایم سوال پیش آمد که این خانم چه کسی است که به خودش اجازه داده چنین رفتاری با اعتقادات مردم کند که در نهایت چنین بازتابی هم بگیرد و حالا در فضای مجازی مرتباً درباره او،‌ کارش و رفتار توهین‌آمیزش صحبت شود. به نظرم حرف زدن درباره این افراد تنها موجب بیشتر دیده شدن آنها می‌شود. افرادی که به مذهب توهین می‌کنند در حد و اندازه‌ای نیستند که بخواهیم به آنها بپردازیم.

اکران فیلم «هنگامه» برای خانواده‌های شهدای مدافع حرم
در ادامه اکران‌های عمومی آثار جشنواره عمار، فیلم «هنگامه» به عنوان اولین اثر داستانی درباره مدافعان حرم، با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم، مسؤولان، عوامل فیلم و اقشار مختلف مردم در شهرک اکباتان تهران به نمایش درآمد.  به گزارش نسیم آنلاین، منصوره بهشتی از عوامل اکران‌کننده فیلم گفت: امروز زمان این رسیده است که ما به دنبال خیمه‌های بی‌مرد و همسرانی باشیم که از سر سفره‌های عقد، به میدان جهاد و شهادت می‌روند و فیلم «هنگامه» همانند دهه 60 بخوبی توانسته با همه محدودیت‌هایی که وجود داشت، این مساله و دل کندن از تعلقات را بیان کند.  بهشتی درباره انگیزه خودش از اکران فیلم هنگامه اظهار داشت: هنوز در عرصه سینما، بسیاری از حرف‌های انقلاب گفته نشده است به همین دلیل جهت کمک و ایجاد پشتوانه‌ مالی و معنوی برای ادامه اکران و ساخت چنین فیلم‌هایی که به مسائل انقلاب توجه می‌کنند، اقدام کردیم. وی با بیان اینکه قصد داشتیم تا پشتوانه مردمی و معنوی برای عوامل فیلم ایجاد کنیم، اظهار داشت: در این مراسم، با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم و توسط مادر شهید شیردل که هنوز پیکرش برنگشته است، با اهدای هدایایی از امیر داسارگر، کارگردان فیلم و امین ایمانی بازیگر نقش اول فیلم تقدیر شد.

شاعر شعری که لاریجانی را خنداند:
این شعر را برای گروه سنی کودکان سرودم
محمود پوروهاب، شاعر کودک و نوجوان با اشاره به شعری از او که روز گذشته در صحن مجلس شورای اسلامی توسط سکینه الماسی، نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه خوانده شد و با خنده رئیس مجلس مواجه شد، گفت: من خودم ندیدم ولی دوستان به من اطلاع دادند که این شعر در مجلس از سوی یک نماینده خانم قرائت شده است.
به گزارش فارس، وی گفت: این شعر که در کتاب‌های درسی چاپ شده با شعر اولیه‌اش تفاوت زیادی دارد. این شعر را در ابتدا برای نوجوانان سروده بودم ولی بعدها برای چاپ در کتاب درسی از من خواستند آن را به زبان کودکان تغییر بدهم و سبک‌تر شود.  2 روز پیش در مجلس شورای اسلامی پس از اینکه سکینه الماسی این شعر با مطلع «به نام خداوند رنگین‌کمان/ خداوند بخشنده مهربان» را در ابتدای سخنانش قرائت کرد با خنده علی لاریجانی، رئیس مجلس دهم شورای اسلامی مواجه شد و این مساله از نگاه رسانه‌ها مخفی نماند.


Page Generated in 0/0075 sec