printlogo


کد خبر: 158332تاریخ: 1395/3/11 00:00
چهارگوشه

افزایش حکم زندان شیخ سلمان
دادگاه عالی استیناف بحرین، دوشنبه حبس شیخ علی سلمان، رهبر مخالفان بحرینی و دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق را از 4 سال به 9 سال افزایش داد. دادگاه، شیخ سلمان را به علت 3 اتهام، نخست به 7 سال زندان محکوم و حکم صادر شده درباره اتهام چهارم به مدت 2 سال زندان را تایید کرد. دادگاه جنایی جولای 2015 شیخ علی سلمان را از اتهام نسبت داده شده به وی درباره تلاش برای سرنگونی نظام تبرئه ولی او را به اتهام تحریک طایفه‌ای و اهانت به وزارت کشور به 2 سال زندان محکوم کرد.

انفجارهای خونین در بغداد
منابع عراقی، دوشنبه از وقوع 3 انفجار انتحاری در شمال و شرق بغداد و کشته و زخمی شدن شماری در این انفجارها خبر دادند. به گفته پلیس بغداد در انفجار اول که در نزدیکی بازار شلال در شهر شیعه‌نشین شعب در شمال بغداد رخ داد 23 تن کشته و زخمی شدند. این دومین انفجار در بازار پر رفت‌وآمد شلال است؛ پیش از این نیز 17 مارس در پی انفجاری در این بازار بیش از 50 تن کشته و زخمی شدند. انفجار دوم نیز توسط یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهرستان الطارمیه به وقوع پیوست. انفجار سوم هم در شرق بغداد به‌وقوع پیوست که در پی آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

اعدام بمب‌گذار مسجد امام صادق (ع)
دادگاه عالی کویت حکم اعدام عامل بمب‌گذاری در مسجد شیعیان کویت را تایید کرد. این متهم که عبدالرحمن صباح عیدان - معروف به سعود - نام دارد از «بدون»های (افرادی که هیچ تابعیتی ندارند) مقیم کویت  است. وی با خودرو، عامل انتحاری مسجد امام صادق (ع) را به این مسجد رسانده است. انفجار در مسجد امام صادق(ع) در منطقه الصوابر کویت که حدود یک سال پیش رخ داد 26 کشته و بیش از 255 مجروح برجا گذاشت. داعش همان زمان مسؤولیت انفجار در مسجد منطقه «الصوابر» کویت را برعهده گرفت.

48 کشته در درگیری‌های یمن
درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت مردمی یمن به رهبری انصارالله و نیروهای مزدور رئیس‌جمهور فراری  وابسته به ائتلاف  متجاوز سعودی در سراسر کشور ۴۸ کشته به جا گذاشته است.  به گزارش آناتولی، سرهنگ مسفر الحارثی  فرمانده تیپ 19 پیاده‌نظام وابسته به نیروهای مزدور سعودی  گفت: عصر یکشنبه درگیری‌هایی در نقاط مختلف یمن از جمله استان شبوه صورت گرفت که طی آن 28 نفر از عناصر انصارلله و 20تن از عناصر ما کشته شدند.

قتل 11 نفر در ونزوئلا
در شرایطی که در ونزوئلا وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است، افراد مسلح ناشناس  11 نفر از جمله یک پیرمرد کلمبیایی و 3 نوجوان را به قتل رسانده‌اند. دفتر دادستانی ونزوئلا اعلام کرد که تعدادی فرد مسلح روز شنبه قربانیان را از خانه‌هایشان در ایالت تروخیو بیرون کشیده و به گلوله بسته و با خودرو و موتوسیکلت از محل گریخته‌اند. 8 مرد بین 18 تا 76 سال و 3 نوجوان 15، 16 و 17 ساله در میان قربانیان بودند. در ماه مارس نیز یک گروه مسلح 17 نوجوان را در شهر تومرمو در جنوب شرق ونزوئلا و در نزدیکی مرز برزیل به قتل رساند که جسد آنها اندکی بعد در یک چاه پیدا شد. ونزوئلا اگرچه درگیر جنگ نیست، اما به خاطر خشونت‌های اینچنینی در جهان مشهور است. گفته می‌شود در سال 2015 از هر 100 هزار شهروند این کشور 58 نفر به قتل رسیده‌اند، با این وجود سازمان غیردولتی موسوم به ناظر خشونت در ونزوئلا این آمار را بسیار بالاتر اعلام کرده است.

پوتین اروپا را نصیحت کرد
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که عازم یونان شده است، پیشاپیش سفری که قرار است در آن توافقاتی در حوزه تجارت و انرژی با دولت آتن امضا شود، اروپایی‌ها را نصیحت کرد. پوتین در اولین سفر خود به کشورهای اروپایی در سال 2016 میلادی بار دیگر از گسترش سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپای شرقی انتقاد کرد. او همچنین با انتشار یادداشتی در یک روزنامه یونانی، اروپا را به حفاظت بیشتر از منافع خود فراخواند.  پوتین نوشت: «روسیه در هر صورت منافع خود را تأمین خواهد کرد، کمااینکه اخیراً همکاری با شرق آسیا را پی گرفت. پس، این اروپاست که از تحریم‌ها صدمه می‌بیند».


Page Generated in 0/0058 sec