printlogo


کد خبر: 158347تاریخ: 1395/3/12 00:00
اخبار

 تسنیم نوشت: بیش از ۲۸ روز از ارسال نامه معاون قوه‌قضائیه به وزیر صنعت برای اصلاح تعرفه واردات مواد اولیه صنعت پروفیل می‌گذرد اما هنوز وزارت صنعت اراده‌ای برای اصلاح تصمیم غلط خود ندارد و به دستور نعمت‌زاده هم اعتنایی نشد.
 دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو با بیان اینکه در شرایط بحران و کاهش تیراژ ۵۰ درصد واحدهای تولیدی قطعه به‌دلیل افزایش قاچاق تعطیل شده است، گفت: در حال حاضر ۱۷۰۰ میلیارد تومان از مطالبات قطعه‌سازان از شرکت‌های خودروساز پرداخت نشده است.
 احمد حدادمقدم، دبیر انجمن تولیدکنندگان نوشابه گفت: رکود بازار و وضعیت نامناسب تولید باعث شده ۱۰ برند تولیدکننده نوشابه تغییر مالکیت‌دهند یا به صورت کامل از بازار خارج شوند.
 رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: براساس توافق انجام شده با اصناف یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشاغل بند «ج» مالیات سال ۹۴ خود را طبق برگه قطعی مالیات سال ۹۳ می‌پردازند.
 معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: جمعیت این بخش ۲۰ درصد شاغلان کشور را تشکیل می‌دهد.
 وزیر کار با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد سپرده‌های مردم در بانک‌ها زیر ۱۰۰میلیون تومان است، گفت: طبقه متوسط توان پس‌انداز ندارند.
 محمدحسین ملک‌زادگان، عضو هیأت‌مدیره منطقه آزاد و ویژه اقتصادی چابهار به صراحت راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی ایران در این منطقه را در زمان کنونی در حد حرف دانست که تنها روی کاغذ نگاشته شده و برنامه‌های عملیاتی لازم برای دستیابی به آن مدنظر قرار نگرفته است.


رونمایی از فلایت‌چک ایرانی
نخستین فروند هواپیمای فلایت چک ایران رونمایی شد. به گزارش تسنیم، مراسم رونمایی از نخستین فروند هواپیمای فلایت‌چک کشور دیروز با حضور عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی و مقامات ارشد حوزه هوانوردی کشور در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد. براساس این گزارش، با توجه به گستردگی شبکه راه‌ها و صنعت هوانوردی در کشور بهره‌برداری کامل از این مسیرها تنها با طراحی دقیق و نصب و استفاده از انواع سامانه‌های هوانوردی در طول مسیرها و فرودگاه‌ها محقق می‌شود. طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشور، این کار از طریق بررسی‌های دقیق دوره‌ای و منظم در چارچوب استانداردهای جهانی و استفاده از هواپیمای فلایت‌چک ممکن است. از این رو ناوگان فلایت‌چک برای تمام کشورها ناوگانی کاملا استراتژیک محسوب می‌شود.


آغاز ثبت‌نام صادرکنندگان نمونه
سازمان توسعه تجارت در فراخوانی از صادرکنندگان دعوت کرد تا در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه که امسال بیستمین دوره آن برگزار می‌شود، ثبت‌نام کنند. به گزارش سازمان توسعه تجارت، صادرکنندگان در صورت تمایل به شرکت در این رقابت ملی می‌توانند با مراجعه به سامانه اختصاصی انتخاب صادرکنندگان نمونه سازمان توسعه تجارت ایران شرایط، ضوابط و معیارهای انتخاب صادرکنندگان نمونه سال را مطالعه و به‌صورت الکترونیک در همان سامانه ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کنند. ثبت‌نام متقاضیان تا 31 خرداد امکان‌پذیر است.


بحران آب در ۸۴ دشت کشور
مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه ۳۰۰ هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در کشور داریم، گفت: 84 دشت کشور با بحران آب مواجهند. به گزارش مهر، محمد حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه وضعیت نامناسب آب و صیانت از سفره‌های زیرزمینی از چالش‌های کشور است، افزود: اگر به این موضوع توجه نشود خسارت جبران‌ناپذیری به دنبال دارد. وی اظهار داشت: در 2 سال اخیر تشکل‌های مردم‌نهاد در بخش آب فعالیت‌های خوبی داشته‌اند و امروز تشکل‌ها نقش بزرگی در مدیریت آب ایفا می‌کنند، چنانکه در زاینده‌رود بخشی از بستر رودخانه از دخل و تصرف آزادسازی و حریم آن با اقدام خودجوش تشکل مردم‌نهاد شرق این رودخانه صیانت شد. مشاور وزیر نیرو بیان کرد: تشکل مردم نهاد شرق رودخانه زاینده رود بدون اینکه مساله و حاشیه اجتماعی داشته باشد با حمایت‌های معنوی و فنی دولت توانست در این بخش گام‌های موثری بردارد.


Page Generated in 0/0065 sec