printlogo


کد خبر: 158380تاریخ: 1395/3/12 00:00
اخبار

ترجمه کمیک استریپ ایرانی «داستان عاشورا» به اسپانیایی
با تعامل و همکاری نشر دانش‌آموز و گروه کودک و نوجوان اسپانیایی‌زبان فانوس دریایی، نخستین کتاب نوجوانانه کمیک استریپ ایرانی با موضوع «داستان عاشورا» بزودی منتشر می‌شود. فرهاد فلاح، مدیرگروه کودک و نوجوان اسپانیایی‌زبان موسسه «فانوس دریایی» در گفت‌وگو با مهر، با اعلام این خبر گفت: «داستان عاشورا» به قلم محمدسعید بهمنی و تصویرگری پرویز اقبالی در سال ۱۳۸۸ از سوی نشر دانش‌آموز منتشر شد و تاکنون به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شده و حالا گروه کودک و نوجوان اسپانیایی‌زبان فانوس دریایی نیز با انعقاد قراردادی با نشر دانش‌آموز قصد دارد بزودی نخستین کتاب کمیک استریپ ایرانی را با موضوع داستان عاشورا به بچه‌های اسپانیایی‌زبان آمریکای لاتین عرضه کند. به گفته مدیرگروه کودک و نوجوان اسپانیایی‌زبان موسسه «فانوس دریایی» کتاب «داستان عاشور» روایتی تصویری از ماجرایی است که در کربلا اتفاق افتاده؛ این ماجرا از زمان رسیدن یزید، حاکم خوشگذران به قدرت آغاز می‌شود و تا غروب غم‌انگیز روز عاشورا ادامه می‌یابد. فلاح مخاطب این کتاب را کودکان شیعه دانست و افزود: ما این کتاب را منتشر و به مراکز اسلامی ارسال می‌کنیم. در واقع قرار نیست این کتاب، عرضه و پخش عمومی داشته باشد اما متن و تصویرگری‌ها به قدری زیباست که غیرمسلمان‌ها را هم جذب خواهد کرد. مدیرگروه کودک و نوجوان اسپانیایی‌زبان موسسه «فانوس دریایی» در پاسخ به اینکه چرا قالب کمیک استریپ را انتخاب کرده‌اید، گفت: کمیک استریپ در آمریکای لاتین، بسیار پرمخاطب است. از سوی دیگر تصویرگری‌های این کتاب براساس نقاشی قهوه‌خانه‌‌ای است و برای مخاطبان جذابیت دارد.

میلیاردی شدن «رسوایی 2» با سالن‌های محدود
علی سرتیپی، مدیر دفتر پخش فیلمیران درباره اقبال مخاطب از فیلم «رسوایی2» گفت: به عقیده من فیلم فروش خیلی خوبی دارد و به  مرز 2 میلیارد نزدیک می‌شویم. با توجه به اقبال مخاطب در شهرستان‌ها از این فیلم از فردا تعداد زیادی از سینماهای شهرستان‌ها به  تعداد سینماهای نمایش‌دهنده فیلم اضافه می‌شود. به گزارش فارس، وی ادامه داد: تعداد سالن‌های سینماها در شهرستان‌ها محدود است اما با آغاز اکران فیلم در شهرستان‌ها فیلم با اقبال مواجه شد و در روزهای آتی تعداد زیادی سالن به سینماهای شهرستان فیلم اضافه می‌شود. متاسفانه ما در حال حاضر با مشکل تبلیغات برای فیلم آقای ده‌نمکی مواجه هستیم. فیلم نه بیلبورد شهری در اختیار دارد و نه تیزر حمایتی برای فیلم در نظر گرفته شده است؛ از این بابت فیلم بسیار  مهجور واقع شده است. درخواست تبلیغات به صداوسیما دادیم و توقع داریم به این دست فیلم‌ها که از رسانه‌های خارجی برای تبلیغات بهره نمی‌برند و صاحبان اثر تمایلی برای این کار ندارند حمایت شود. فیلمی که ائمه جمعه از آن استقبال کردند و بیش از 75 درصد نظر مساعد و خوب نسبت به فیلم داشتند نباید اینگونه مهجور واقع شود. وی ادامه داد: هنوز مردم اطلاع درستی از نمایش فیلم در سالن‌های سینما ندارند درحالی که وقتی به سیما می‌روند با فیلم ارتباط برقرار می‌کنند و راضی از سینما خارج می‌شوند. اگر تبلیغات به کمک فیلم بیاید شاهد اقبال گسترده‌تری از سوی مخاطبان خواهیم بود.

شهاب حسینی: هدیه ناقابلم را به امام زمان(عج) تقدیم می‌کنم
دوشنبه‌شب و در نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «فروشنده»،  شهاب حسینی، جایزه بهترین بازیگر مرد را به ساحت مقدس امام زمان(عج) تقدیم کرد. به گزارش تسنیم، شهاب حسینی در این نشست گفت: هدیه ناقابلم را به امام زمان(عج) تقدیم می‌کنم. در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به پرسش دیگری که درباره تیتر روزنامه عربستانی بود با این مضمون که حضور شهاب حسینی از یک سردار خطرناک‌تر است، گفت: از این بابت خوشحالم که کاربرد فرهنگ و هنر در دنیا از مقوله‌های نظامی بیشتر است. عربستان طبیعتاً دارای پیشرفته‌ترین تسلیحات است و شاید به‌خاطر همین بی‌توجهی به مقوله فرهنگ یا به‌دلیل برخوردهایی که با زائران خانه خدا هم داشت، نتوانسته جایگاهی داشته باشد. من درباره خودم نمی‌دانم اما آنها دیر فهمیدند با سرزمینی روبه‌رو هستند که فرهنگی چندهزار ساله دارد و قدرت فرهنگ و هنر از کار سیاسی بیشتر است.


Page Generated in 0/0058 sec