printlogo


کد خبر: 158395تاریخ: 1395/3/12 00:00
اخبار

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اقدام دولت در بودجه 95:
2 هزار میلیارد تومان  از بودجه دستگاه قضا کم شد!
رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به مشکلات دستگاه قضا برای تامین بودجه، گفت: متاسفانه به‌رغم ضرورت‌هایی که از سوی دستگاه قضا شناسایی شده بود، دولت بودجه قوه‌قضائیه را ۲ هزار میلیارد تومان کمتر از کف نیازها در نظر گرفت. به گزارش تسنیم، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی عصر دیروز(سه‌شنبه) در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان تهران درباره پیشنهادهای مطرح شده از سوی قضات و کارکنان مبنی بر تامین نیروی انسانی و بودجه دستگاه قضا اظهار کرد: دستگاه قضا در تامین بودجه مورد نیاز خود با مشکل مواجه بود اما جالب این است که بودجه پیشنهادی دولت 2 هزار میلیارد تومان از آنچه که دستگاه قضایی ضرورت می‌دانست و کف نیازهایش بود، کمتر بود. آملی‌لاریجانی ادامه داد: به همین خاطر مجبور شدیم یک راهی پیشنهاد کنیم و آن راه افزایش تعرفه‌های مربوط به قوه‌قضائیه است. البته سعی کردیم در افزایش تعرفه‌ها طوری عمل کنیم که به مراجعان فشار نیاید. وی با بیان اینکه افزایش تعرفه‌های مربوط به قوه‌قضائیه فی‌الجمله مورد پذیرش دولت قرار گرفته بود، افزود: متاسفانه نماینده دولت در کمیسیون تلفیق بشدت با این مساله مخالفت داشت. در صورتی که دستگاه قضا یک نهاد حکومتی و حاکمیتی است و این نهاد حاکمیتی رکن نظام است. رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد: اگر دستگاه قضا نتواند وظایف خود را انجام دهد با مشکلات فراوانی در کل نظام مواجه می‌شویم.


توهین به نمایندگان مستقل نشانگر روحیه انحصارطلبی اصلاح‌طلبان
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به توهین‌ برخی اصلاح‌طلبان به نمایندگان مستقل مجلس دهم، گفت: چنین رفتارهای توهین‌آمیزی در شأن مجلس نیست و روحیه انحصارطلبی اصلاح‌طلبان را نشان می‌دهد. لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشخص شدن وزن جناح‌ها در مجلس دهم، گفت:‌ جریان اصلاحات احساس می‌کرد می‌تواند مجلس دهم را فتح ‌کند، ولی موفق نشد به همین دلیل هم ناراحت است. وی خاطرنشان کرد: اینکه اصلاح‌طلبان بخواهند نمایندگان دیگر را هم متهم کنند درست نیست، نماینده باید شخصیت مستقل داشته باشد و طبعاً طبق ارزیابی خودش تصمیم بگیرد و اصل مردم‌سالاری هم این است که نتیجه را بپذیریم نه اینکه به آنها توهین کنیم.   

روایت روزنامه اصلاح‌طلب از منبع اصلی انتشار تصاویر «مینو خالقی»
ماجرای ابطال آرای مینو خالقی توسط شورای نگهبان به استناد تصاویر کشف حجاب وی در یک سفر خارجی، از زمانی ابعاد تازه‌ای به خود گرفت که رسانه‌های اصلاح‌طلب و ضدانقلاب، اواسط اردیبهشت‌ماه انتشار این تصاویر را به یک کانال تلگرامی منتسب کردند. به گزارش فارس، روزنامه اصلاح‌طلب وقایع‌اتفاقیه در گزارشی که 16 فروردین منتشر شد، نوشت انتشار این تصاویر ماحصل دعوای درون‌گروهی اصلاح‌طلبان بوده است. این روزنامه با بیان اینکه تصاویر خانم خالقی توسط یکی از دوستانش به شورای نگهبان ارائه شده است، به نقل از فرد نزدیک به مینو خالقی نوشت: مدیر صفحه آزادی‌های یواشکی، بدون اجازه در کمپین آزادی‌های یواشکی عکسی از مینو خالقی منتشر کرده و در این کمپین از او حمایت کرده است. طریقه به دست‌آوردن عکس‌های مینو خالقی به این نحو بوده است که یکی از افرادی که خود را از دوستان و همفکران مینو خالقی معرفی می‌کند و از معدود افرادی است که از سفر علمی وی به چین مطلع بوده است و به دلیل اینکه خودش در انتخابات رد‌صلاحیت شده، درباره این سفر مینو اطلاعاتی می‌دهد. بنابراین فردی به عنوان مأمور به چین فرستاده شده است و از طریق سفارت ایران در چین از همان دانشگاه موردنظر در چین، عکس‌های مورد نظر که شخصی و در فضایی زنانه(!) و مسقف گرفته شده است را دریافت می‌کند. گزارش روزنامه وقایع‌اتفاقیه درباره منبع اصلی انتشار و زمان انتشار تصاویر بی‌حجاب مینو خالقی در صفحه ضدانقلابی آزادی‌های یواشکی و صفحات مجازی در فروردین‌ماه (یعنی حدود یک ماه پیش از بازنشر آن در کانال تلگرامی قیچی) سند متقنی بر بی‌گناهی ادمین کانال قیچی است. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در اردیبهشت‌ماه یک کانال تلگرامی را متهم اصلی انتشار این تصاویر معرفی کردند تا با فرافکنی اصولگرایان را در این ماجرا مورد اتهام و تخریب قرار دهند.
 


Page Generated in 0/0052 sec