printlogo


کد خبر: 158410تاریخ: 1395/3/13 00:00
اخبار

 رئیس سازمان صنایع کوچک گفت: شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه در چارچوب قوانین دولتی به بخش خصوصی واگذار شده و هرگونه عدم شفافیت در صورت‌های مالی به خریدار واحد تولیدی مربوط است.
 قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از عدم برپایی نمایشگاه‌های ضیافت و پاییزه به دلیل تنظیم بازار و بالا بودن میزان تولید و عرضه نسبت به تقاضا خبر داد.
 معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: برنامه‌ریزی برای جذب ۱۸۵ میلیارد دلار سرمایه جدید در ۵ سال آینده در صنعت نفت ایران اعم از بخش بالادستی نفت، گاز و پتروشیمی در حال انجام است.
 صادق اکبری، مدیرکل دفتر روابط اقتصادی خارجی ایران گفت: پالایشگاه‌های هندی در یک بازه زمانی کوتاه حدود ۶ میلیارد یورو از بدهی معوق خود به ایران را از طریق هالک‌بانک ترکیه تسویه می‌کنند.
 طبق آمار بانک مرکزی، متوسط مقدار مصرف سرانه برخی اقلام خوراکی از ۲۸۷۰ کیلوگرم سال ۱۳۸۴ به ۱۸۷۰ کیلوگرم سال ۹۳ کاهش پیدا کرده است.
 با وجود کاهش 7/0 درصد بدهی دولت به بانک مرکزی، خالص بدهی دولت نزد این بانک 2/274 درصد افزایش یافته و از 3 هزار و 330 میلیارد تومان در پایان سال 93 به 12 هزار و 460 میلیارد تومان بالغ شده است.
 رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از تولید حدود 6000 تن هسته‌های اولیه بذر در سال در کشور خبر داد.
 معاون ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به درآمد 860 میلیارد ریالی مالیات در سال‌جاری گفت: از این میزان درآمد مالیاتی، 37 درصد متعلق به مالیات بر ارزش افزوده و مابقی مختص مالیات مستقیم است.
 رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه در حال حاضر اروپایی‌ها تمایلی به خرید نقدی از ایران ندارند، گفت: مهلت خط اعتباری چین به پایان رسیده و مسؤولان بانکی 2 کشور باید با رایزنی‌ این مشکل را برطرف کنند.


شلاق به 17 کارگر معدن اولین قربانی را گرفت
برکناری مدیرکل تعاون
 آذربایجان غربی
«رضا نقی‌زاده» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی به دلیل آنچه بی‌اطلاعی از اجرای حکم مجازات شلاق کارگران معدن طلای آق‌دره عنوان شده است، با حکم وزیر کار از سمت خود برکنار شد. یک مقام مطلع در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: با حکم «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز چهارشنبه (12 خردادماه) مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی پس از گذشت نزدیک به 5/2سال از این سمت برکنار شده و بزودی شخص جدیدی در این سمت منصوب می‌شود. پیش از این براساس خبری که نخستین بار در ایلنا منتشر شده بود، اعلام شد که مجازات شلاق و پرداخت جریمه نقدی‌ای که براساس رای قطعی دادگستری استان آذربایجان غربی برای 17 کارگر معدن طلای آق‌دره صادر شده بود، به اجرا درآمده است. تمام متهمان این پرونده از کارگران فصلی معدن طلای آق‌دره بودند که براساس اخبار قبلی خواستار تمدید قرارداد‌های خاتمه یافته شده خود می‌شوند اما در نهایت مخالفت کارفرما با این درخواست باعث شد تا در مقابل این واحد معدنی تجمع صنفی برپا کنند.


خرید حمایتی شیر را ادامه می‌دهیم
یارانه صادراتی شیرخشک و معادل آن لبنیات، تازه ابلاغ شده اما هنوز در اختیار قرار نگرفته است و باید ببینیم چه می‌شود اما وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار، خود اقدام به جمع‌آوری و خرید حمایتی شیرخام دامداران می‌کند. محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار شیرخام اقدام به خرید حمایتی و جمع‌آوری شیرخام دامداران کرده و آنها را تبدیل به شیرخشک می‌کند. حجتی در پاسخ به این پرسش که آیا مانند سال‌های گذشته یارانه مصرفی شیر (فرآورده‌های لبنی)  به مردم اختصاص خواهد یافت یا خیر؟ گفت: این موارد را دولت و شورای اقتصاد باید پاسخگو باشند و بنده درباره تولید صحبت می‌کنم. گفتنی است، یارانه صادراتی شیرخشک و معادل آن فرآورده‌های لبنی برای رقابت‌پذیری و حضور در بازارهای منطقه‌ای 200 میلیارد تومان ابلاغ شده است و صادرکنندگان منتظر اختصاص آن هستند.


Page Generated in 0/0057 sec