printlogo


کد خبر: 158412تاریخ: 1395/3/13 00:00
نبض جامعه

سخنگوی ناجا خبر داد
موافقت پلیس با فعالیت سینماها
از افطار تا سحر
سخنگوی نیروی انتظامی از موافقت پلیس با فعالیت سینماها تا سحر در شب‌های ماه مبارک رمضان جز لیالی قدر  خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار سعید منتظرالمهدی درباره نحوه فعالیت سینما‌ها در شب‌های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بنا بر درخواست اهالی سینما و سازمان سینمایی وزارت ارشاد، موضوع فعالیت سینماها تا سحر در شب‌های ماه مبارک رمضان جز لیالی قدر مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تایید شد. سخنگوی ناجا عنوان کرد: امید است جوانان  از موقعیت توأمان فعالیت‌های فرهنگی و فضای معنوی ماه مبارک رمضان، بیشترین بهره را در تعالی فکری و رفتاری خود و جامعه ببرند.

ارائه تسهیلات سربازی
به ۲۸ هزار مددجوی کمیته امداد
مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد از ارائه تسهیلات معافیت سربازی به
۲۸ هزار و ۱۱۸مددجوی تحت حمایت این نهاد درسال ۹۴ خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز» رضا نوروزی، مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت یکی از اولویت‌های کاری کمیته امداد است، عنوان کرد: معافیت از خدمت سربازی در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت انجام می‌شود تا زمینه کمک به امرار معاش خانواده‌های نیازمند فراهم شود. معاف شدن فرزند ذکور خانواده و دریافت تسهیلات اشتغال یکی از معیارهای خروج مددجویان از چرخه حمایتی امداد است. نوروزی از ارائه تسهیلات معافیت سربازی به ۲۸هزار و ۱۱۸مددجوی تحت حمایت این نهاد درسال ۹۴ خبر داد و افزود: براساس آمارهای دریافتی از سال ۸۱ تا ۹۳ بیش از ۱۴۲هزار مددجو از تسهیلات معافیت سربازی بهره‌مند شدند که با توجه به جمعیت یک میلیون و ۱۵۰هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت امداد ضریب نفوذ خدمت سربازی طی ۱۲سال در بین خانواده‌های زن سرپرست خانوار حدود ۱۴درصد بوده است.

گردوغبار در جنوب‌ و جنوب غرب
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع پدیده گرد و غبار در جنوب و جنوب غرب کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای کشور به ایلنا گفت: طی ۳ روز آینده بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات و دامنه جنوبی البرز و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. وظیفه با اشاره به اینکه در روز جمعه شاهد بیشینه فعالیت این موج در شمال شرق کشور خواهیم بود، افزود: دامنه این ناپایداری‌ها بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در روزهای پنجشنبه (امروز)و جمعه در ساعات بعدازظهر با وزش باد شدید موقتی در بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور، وقوع پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان علوم پزشکی
همزمان با سالروز رحلت امام خمینی(ره)، دانشجویان رشته‌های گوناگون علوم پزشکی در قالب گروه‌های درمانی به اردوی جهادی می‌روند. به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، این اردو به همت گروه درمانی امام رضا(ع) در تاریخ ١٤ و ١٥ خرداد- به مدت ٢روز- در مناطق روستایی‌نشین اطراف تهران محور امین‌آباد- شهرری برگزار می‌شود. براساس این گزارش، در این اردوی جهادی دانشجویان در حوزه‌های پزشکی، مامایی، پرستاری و روانشناسی اقدام به آموزش، درمان و غربالگری خواهند کرد. گفتنی است، این گروه جهادی متشکل از ١٦٦ متخصص، پزشک و دانشجویان رشته‌های پزشکی- پزشکی، مامایی، پرستاری و روانشناسی- و ٢٧ دندانپزشک و دانشجوی دندانپزشکی است. همچنین شناسایی و تامین وسایل و پشتیبانی این اردوی جهادی برعهده قرارگاه جهادی امام رضا(ع) است که پیش از این علاوه بر شهر تهران در مناطق گوناگون کشور از جمله خرمشهر و کرمانشاه اقدام به برگزاری اردوهای جهادی کرده است.


Page Generated in 0/0072 sec