printlogo


کد خبر: 158415تاریخ: 1395/3/13 00:00
اخبار

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد
هدیه رهبر انقلاب به مردم کردستان
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از واگذاری زمین به کشاورزان روستای الک در استان کردستان به عنوان هدیه رهبر انقلاب خبر داد. به گزارش ایسنا، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  درباره سرمایه‌گذاری‌های این ستاد در کردستان بیان داشت: در 3 سال گذشته 50 هزار میلیارد ریال در قالب  25 نوع خدمات و فعالیت در کشور توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سرمایه‌گذاری شده است. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به واگذاری 550 هکتار از اراضی روستای الک کامیاران خاطرنشان کرد: این زمین‌ها که بیش از 500 میلیارد ریال ارزش دارد به عنوان هدیه رهبر  انقلاب به کشاورزان روستا تقدیم می‌شود. وی همچنین عنوان کرد: به منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود شرایط محیطی و سکونتی در روستاهای کمتر توسعه‌یافته استان کرمانشاه و رفع نارسایی‌ها و مشکلات موجود در بخش مسکن روستایی این استان نیز تفاهمنامه ساخت هزار واحد مسکن محرومان با استانداری و بنیاد مسکن امضا شده است. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  ادامه داد: حل مشکلات مسکن مناطق محروم روستایی که بیشتر از اثرات به‌جامانده از دفاع‌مقدس و محرومیت روستاهای این استان است، مدنظر رهبر حکیم انقلاب بوده است.  به گفته وی مردم کردستان و کرمانشاه اوایل انقلاب در صف مقدم جنگ با ضدانقلاب بودند و به رژیم بعث در دوران جنگ 8 ساله اجازه ندادند یک متر به خاک کشور تجاوز کند.


مدیرعامل بیمه سلامت اعلام کرد
بدهی 5/6 میلیاردی بیمه سلامت به مراکز درمانی
مدیرعامل بیمه سلامت ایران از بدهی 6هزار و 500 میلیارد تومانی به موسسه‌های درمانی در کشور خبر داد. به گزارش فارس، محمدجواد کبیر، مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه دچار اختلال‌هایی در بخش اقتصادی هستیم، تصریح کرد: دولت در بحث اجتماعی به سلامت توجه ویژه دارد و یکی از افتخارهای پس از انقلاب اسلامی حمایت دولت از حوزه بخش سلامت است. وی با اشاره به بدهی 6 هزار و 500 میلیارد تومانی به موسسه‌های درمانی، اظهار داشت: امیدواریم تا 2 هفته آینده  بخش بسیاری از بدهی‌های بیمه سلامت با کمک دولت پرداخت شود. مدیرعامل بیمه سلامت به تشکیل کارگروهی در دولت به منظور پرداخت بدهی بیمه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: پرداخت این بدهی باید با مدیریت منابع و در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت انجام شود. کبیر، به شناسایی 800 سکونتگاه غیررسمی در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 11 میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت کشور هستند. وی با اشاره به اینکه 75 درصد جمعیت زیر پوشش خانوارها با درآمد کمتر از ماهانه یک‌میلیون تومان هستند، خاطرنشان کرد: بازنگری جدی در عرصه بیمه سلامت در کشور حائز اهمیت است.


دریاخواری 300 هکتاری در سواحل جنوبی
مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان محیط‌زیست از دریاخوری به وسعت 300 هکتار در عسلویه خبر داد. شهرام فداکار، مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان محیط‌زیست درباره آمار دریاخواری در کشور گفت: براساس آمارها و ارقامی که سال گذشته اعلام شد 14 هکتار دریاخواری در کیش و 33 هکتار دریاخواری در قشم صورت گرفته است. مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی و سازمان مناطق آزاد در موضوع دریاخواری پیشرو هستند، به فارس بیان داشت: در عسلویه بالای 300 هکتار دریاخواری صورت گرفته است. وی افزود: در منطقه ویژه اقتصادی پارس‌جنوبی ارقام بسیار بالایی از دریا را خشک کردند و به استقرار صنایع خودشان اختصاص دادند، در قشم اگر این اتفاق افتاده مشخص است توسط چه نهادی بوده چون آنجا متولی خودش را دارد و مدیران و متولیان آنها تابع قوانین و مقررات خودشان هستند که آن قوانین ریشه در قوانین ملی دارد. مناطق آزاد زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری هستند و به نوعی دولتی محسوب می‌شوند.


Page Generated in 0/0055 sec