printlogo


کد خبر: 158432تاریخ: 1395/3/13 00:00
نخستین دیدار تدارکاتی شاگردان کی‌روش در راه جام‌جهانی
ایران مقابل وارثان اسکندر

تیم‌ملی ایران امروز در اسکوپیه به مصاف تیم‌ملی مقدونیه می‌رود. تیم‌ملی فوتبال ایران در نخستین مرحله آماده‌سازی خود به منظور حضور در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه امروز پنجشنبه نخستین دیدار تدارکاتی خود را مقابل مقدونیه برگزار می‌کند. شاگردان کی‌روش شامگاه روز دوشنبه به اسکوپیه رسیدند و روز گذشته هم تمرین‌های خود را انجام دادند. این دیدار ساعت 19 به وقت محلی و 21:30 به وقت ایران در ورزشگاه فیلیپ دوم برگزار می‌شود. مقدونیه از سال 1991 از یوگسلاوی سابق جدا شد و از سال 1993 نیز تیم‌ملی فوتبال خود را تشکیل داد. ایران و مقدونیه پیش از این 3 بار در برابر هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن یک پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای مقدونیه و یک تساوی بوده است. آخرین تقابل 2 تیم به سال 2009 بازمی‌گردد که ایران در ورزشگاه آزادی این تیم را با 3 گل شکست داد. آخرین موفقیت مقدونیه به قهرمانی در تورنمنت چهارجانبه ایران بازمی‌گردد که در سال 2005 با حضور ایران، توگو، پاراگوئه و مقدونیه برگزار شد. در این مسابقه‌ها مقدونیه با شکست ایران در بازی نخست و پاراگوئه در بازی پایانی به مقام قهرمانی دست یافت. نکته قابل توجه درباره این مسابقه‌ها این بود که جز مقدونیه 3 تیم دیگر راهی جام‌جهانی 2006 شدند. تیم‌ملی مقدونیه در 5 بازی خود 3 شکست و 2 پیروزی را تجربه کرده است. آنها 3 روز قبل در اتریش، جمهوری آذربایجان را با حساب 3 بر یک شکست دادند. شاگردان کی‌روش نیز در 5 بازی اخیر خود، 4 پیروزی و یک تساوی را کسب کرده‌اند. هدایت مقدونیه را ایگور آنجلوفسکی برعهده دارد و کاپیتان این تیم گوران پاندف بازیکن سابق تیم‌هایی مانند لاتزیو، اینتر، ناپولی و... بوده است. این بازیکن در حال حاضر برای جنووای ایتالیا به میدان می‌رود. البته ترکیب فعلی تیم‌ملی مقدونیه نسبت به گذشته بسیار جوان شده و کمتر بازیکن شناخته‌شده‌ای در ترکیب تیمشان حضور دارد. شاگردان کی‌روش نیز با 24 بازیکن در این کشور حضور دارند و پس از دیدار با مقدونیه روز سه‌شنبه در تهران باید به مصاف تیم‌ملی قرقیزستان بروند.
دژاگه: مقدونیه تاکتیکی و خشن بازی می‌کند
بازیکن تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گوید 2 بازی پیش رو آخرین فرصت برای جا افتادن تیم تا قبل از شروع انتخابی جام‌جهانی است. اشکان دژاگه درباره وضعیت تیم‌ملی پیش از دیدار برابر مقدونیه اظهار کرد: شکر خدا تا اینجای اردو تمرینات خوبی را انجام داده‌ایم و بازیکنان تلاش می‌کنند دستورات کادر فنی را اجرا کنند. در مجموع تلاش شده با توجه به شرایط موجود تمرین آماده‌سازی مناسبی را
پشت سر بگذاریم و خودمان را آماده حضور در انتخابی جام‌جهانی کنیم. وی درباره دیدار امروز تیم‌ملی برابر مقدونیه گفت: بازی سختی خواهد بود، چرا که این تیم خیلی تاکتیکی و خشن بازی می‌کند. این تیم مهاجمی به نام پاندف دارد که در اروپا جزو بهترین مهاجمان است بنابراین به هیچ عنوان کار آسانی نخواهیم داشت. دژاگه همچنین درباره دیدار برابر قرقیزستان گفت: شناخت چندانی از قرقیزستان ندارم اما نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیریم. در فوتبال امروز دنیا تیم کوچک وجود ندارد. هر تیمی می‌تواند بدود، بجنگد و ببرد. با این حال بازی اول ما برابر مقدونیه است و خیلی اهمیت دارد در این 2 بازی تیم ما جا بیفتد، چرا که زمانی تا بازی با قطر باقی نمانده است. دژاگه با اشاره به اولین حریف ایران در انتخابی جام‌جهانی گفت: من بخوبی با فوتبال قطر آشنا شده‌ام. می‌دانم که آنها می‌خواهند قبل از میزبانی‌شان در ٢٠٢٢ در جام‌جهانی حضور داشته باشند و به همین خاطر کم نمی‌گذارند. این نشان می‌دهد به هیچ عنوان کار راحتی نداریم. قطری‌ها برای آماده‌سازی تیمشان برنامه لیگ در فصل جدید را براساس برنامه تیم ملی‌شان تنظیم کرده‌اند و در این 2، 3 سال خیلی پیشرفت کرده‌اند و نسبت به تیمشان در انتخابی جام‌جهانی قبلی و جام ملت‌های استرالیا پیشرفت زیادی داشته‌اند. ما هم اگر می‌خواهیم به جام‌جهانی برویم باید حمایت کامل یک ملت را پشت سرمان داشته باشیم تا با خیالی راحت
پا به مسابقات بگذاریم.
حقیقی: در فوتبال چیزی مشخص نیست
دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گوید در فوتبال دنیا چیزی به نام بازی آسان وجود ندارد و مقدونیه حریف سختی برای تیم‌ملی خواهد بود.
علیرضا حقیقی در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال، درباره شرایط تیم‌ملی پیش از دیدار برابر مقدونیه اظهار کرد: خوشبختانه شرایط خوبی در مقدونیه وجود دارد. یک جلسه در هتل و یک جلسه هم در کمپ تیم‌ملی این کشور تمرین کردیم. امکانات کمپ تیم‌ملی مقدونیه شرایط معمول برای تمرین یک تیم را دارد و ما توانستیم روی چمن این کمپ تمرین خوبی انجام دهیم.
او درباره  این دیدار هم گفت: در فوتبال چیزی مشخص نیست ضمن اینکه نمی‌شود براساس رده و رنکینگ درباره تیمی قضاوت کرد. هر تیمی که تدارک بهتری دیده باشد و بهتر بازی کند، پیروز می‌شود و هر تیمی که از امکانات مناسب استفاده نکند، نتیجه نمی‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0060 sec