printlogo


کد خبر: 158433تاریخ: 1395/3/13 00:00
اخبار

قدرتنمایی ایران و شکست سامورایی‌ها
تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک مقابل ژاپن به پیروزی رسید. تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت 14:45 در سالن متروپلیتن به مصاف ژاپن، میزبان مسابقات رفت و توانست با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 25 بر 20، 19بر 25، 25 بر 22 و 27 بر 25 برابر حریف خود به پیروزی برسد.  آندری زنوییچ از روسیه و فابریزیو پاسکوالی از ایتالیا داوران این دیدار بودند. تیم ملی والیبال ایران پیش از این در 3 مسابقه قبلی خود 2 پیروزی برابر استرالیا و کانادا و یک شکست برابر فرانسه کسب کرده بود.  ژاپنی‌ها از 3 مسابقه قبلی خود 2 شکست و یک پیروزی در کارنامه داشتند. لوزانو برای شروع این مسابقه معروف، قائمی، غلامی، محمودی، عبادی‌پور، موسوی و ظریف را روانه میدان کرد. تیم ایران با لباس سفید و ژاپنی‌ها با لباس مشکی در این مسابقه بازی را شروع کردند. تیم ملی والیبال ایران امروز پنجشنبه در پنجمین مسابقه خود از ساعت 8:15 به مصاف چین خواهد رفت.

تقدیر سازمان تربیت بدنی ارتش از الهه احمدی
نیروی دریایی قهرمان دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های ارتش شد
مراسم اختتامیه مسابقات دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های ارتش ج.ا.ا با اهدای جام قهرمانی به امیر دریادار جعفری‌تهرانی به نمایندگی از نیروی دریایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسابقات دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های ارتش ج.ا.ا با قهرمانی نیروی دریایی به پایان رسید. در آیین اختتامیه این مسابقات که با حضور مقامات بلندپایه کشوری و لشکری در سازمان
عقیدتی سیاسی ارتش ج.ا.ا برگزار شد، امیر دریادار جعفری‌تهرانی، جانشین فرمانده نیروی دریایی به نمایندگی از این نیرو، جام قهرمان قهرمانان مسابقات را دریافت کرد. همچنین در این مراسم، احکام رؤسای جدید هیات‌های ورزشی ارتش ج.ا.ا به آنها اعطا شد. در بخش دیگری از این مراسم، سازمان تربیت بدنی ارتش ج.ا.ا از الهه احمدی، قهرمان تیراندازی جهان و دارنده سهمیه المپیک با اهدای لوح و هدیه تقدیر کرد. احمدی فرزند ارتشی بازنشسته مصطفی احمدی است.

مالزی میزبان دیدار عراق - عربستان شد
فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد مالزی را به خاطر حضور هواداران زیاد برای میزبانی از عربستان در مسابقات انتخابی جام‌جهانی روسیه انتخاب کرده است. به این ترتیب حضور سعودی‌ها در ایران منتفی شد. بعد از همگروهی عربستان و عراق در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی روسیه، سعودی‌ها اعلام کردند حاضر نیستند برای بازی با عراق به ایران بیایند و باید یک کشور بی‌طرف، برگزارکننده تقابل عراق و عربستان باشد. عراقی‌ها ابتدا مقابل این درخواست ایستادگی و اعلام کردند حاضر نیستند با عربستان در جایی غیر از ایران بازی کنند ولی در نهایت به فیفا پیشنهاد دادند تنها در صورتی حاضرند با عربستان در کشور بی‌طرف بازی کنند که بازی برگشت هم در عربستان برگزار نشود. یحیی کریم، یکی از اعضای فدراسیون فوتبال عراق روز گذشته رسما اعلام کرد عراق کشور مالزی را به عنوان کشور بی‌طرف برای بازی با عربستان انتخاب کرده است. به گفته کریم، حضور پرشمار عراقی‌ها در مالزی و برگزاری این بازی بعد از بازی با استرالیا، در این تصمیم‌گیری نقش زیادی داشته است.

یکی از مسؤولان فدراسیون فوتبال بازداشت شد
در ادامه تحقیقات جامع درباره فوتبال و مسائل آن، یکی از مسؤولان فدراسیون فوتبال بازداشت شد. سال گذشته شاهد بازرسی دفتر علی کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال از سوی نهادهای نظارتی بودیم اما با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست فدراسیون و برگزاری مراحل حساس لیگ برتر، این روند با توقفی موقتی مواجه شد. با توجه به این مساله نهادهای نظارتی روند بازرسی‌ها و تحقیقات را از روز گذشته از سر گرفتند. دستگاه‌های نظارتی بازرسی‌هایی را از شرکت افق سبز و کمیته فرهنگی صورت دادند که با هدف مقابله با ناراستی‌ها و تخلفات در فوتبال بود. در ادامه این روند، یکی از مسؤولان فدراسیون فوتبال که دارای پستی رسمی نیز در این مجموعه است، بازداشت شده و روانه اوین شد. با توجه به اتفاقات صورت گرفته در روزهای اخیر، امید می‌رود این دستگاه نظارتی با همراهی سایر نهادها و قوای کشور، گام‌هایی اساسی در اصلاح محیط فوتبال کشور بردارند.
 


Page Generated in 0/0056 sec