printlogo


کد خبر: 158440تاریخ: 1395/3/13 00:00
چهارگوشه

فساد وزیر مبارزه با فساد برزیل
کابینه جدید برزیل که با ادعای زدودن فساد دولت «دیلما روسف»، رئیس‌جمهور معلق شده روی کار آمد، با دومین افشاگری سنگین درباره وزرای خود مواجه شده است. اپوزیسیون برزیل بعد از ضربه کاری به حیثیت رئیس‌جمهور، حالا به دنبال زهر چشم گرفتن از دولت جایگزین یعنی کابینه «میشل تمر» رئیس‌جمهوری موقت است. در تازه‌ترین افشاگری، «فابیانو سیلوریا» که تا دیروز در راس وزارتخانه مبارزه با فساد بود به دنبال افشای فایلی تصویری که او را در حال ارائه مشاوره به یکی از اعضای سنا برای کارشکنی در مسیر تحقیقات دولتی نشان می‌داد، مجبور به استعفا شد.   هفته گذشته نیز وزیر برنامه‌ریزی ونزوئلا به دنبال افشاگری مشابهی از مقام خود کناره‌گیری کرد.

بازداشت خبرنگار العالم توسط اسرائیلی‌ها
نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز با یورش به خانه بسام الصفدی، خبرنگار شبکه بین‌المللی عرب‌زبان العالم در بلندی‌های جولان او را دستگیر کرده  و به مکانی نامعلوم منتقل کردند. این در حالی است که رژیم  تل‌آویو هنوز علت بازداشت او را هم اعلام نکرده است. الصفدی در تماس تلفنی با شبکه العالم گفت نظامیان اسرائیلی  بدون هیچ توجیهی خانه‌اش را تفحص کرده‌ و لوازم و تجهیزات همسرش را به همراه خود برده‌اند. الصفدی به عنوان خبرنگار شبکه العالم در مناطق جولان اشغالی گزارش‌های مهم و تاثیرگذاری از این منطقه ارسال کرده بود که از میان آنها می‌توان به سرقت نفت جولان توسط اسرائیل اشاره کرد که بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌های بین‌المللی داشت. اسرائیل در حمله 2 سال گذشته به غزه نیز خضر شاهین، خبرنگار دیگر شبکه العالم در قدس را بازداشت کرده بود. شاهین در زمانی که اسرائیل به منظور مخفی نگه‌داشتن نتایج جنگ غزه به رسانه‌ها دستور بایکوت خبری داده بود، گزارش‌های مهم و حساسی از نتایج جنگ غزه ارسال کرده بود.

فاراژ: اتحادیه اروپایی یک مافیاست
نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال بریتانیا، اتحادیه اروپا را یک مافیا خواند که از قدرت انگلیس سود می‌برد. او همچنین درخواست‌های باراک اوباما و دیگر سران غربی برای رأی دادن شهروندان انگلیسی به ماندن در اتحادیه اروپایی را  دخالتی شرم‌آور دانست که انگلیسی‌ها آن را تحمل نمی‌کنند و دقیقا اثر معکوس برای آنها خواهد داشت. رهبر یوکیپ(جنبش جدایی انگلستان از اروپا) که این حرف‌ها را در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی دی‌ولت بر زبان رانده است همچنین از موفقیت حامیان برگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی) در همه‌پرسی ۲۳ ژوئن ابراز اطمینان کرد. فاراژ در عین حال خود را از حامیان شارل دوگل، شاخص‌ترین رئیس‌جمهور فرانسه پس از جنگ دوم جهانی معرفی کرد.

محکومیت 14 شیعه در عربستان به اعدام
دادگاه کیفری عربستان سعودی، چهارشنبه ضمن رسیدگی به پرونده شماری از متهمان تظاهرات اعتراض‌آمیز سال 2011، 14تن از متهمان این پرونده را به اعدام و 9 تن را به 3 تا 15 سال زندان محکوم کرد. حکومت عربستان سعودی، همزمان با شدت گرفتن اعتراضات مردمی شیعیان در استان قطیف در شرق عربستان، به منظور جلوگیری از رسیدن بهار عربی و بیداری اسلامی به این کشور، شماری از تظاهرکنندگان منطقه العوامیه در قطیف را بازداشت و آنها را به کشتن یک پلیس و سرقت از عابران متهم کرد.

بازداشت معترضان در سالگرد ناآرامی‌های ترکیه
پلیس ترکیه 16 تن از معترضانی را که در سومین سالگرد اعتراضات سال 2013 موسوم به «اعتراضات پارک گزی» در استانبول تظاهرات کرده بودند، بازداشت کرد. اعتراضات سال ۲۰۱۳ ترکیه در محکومیت تخریب پارک گزی استانبول آغاز و به تجمعات اعتراضی گسترده و دامنه‌دار در میدان تقسیم استانبول و سایر شهرهای ترکیه منجر شد. این جنبش مردمی از سوی نیروهای امنیتی ترکیه بشدت سرکوب شد. با وجود استقرار گسترده نیروهای پلیس در استانبول، معترضان در خیابان استقلال، یکی از شلوغ‌ترین و پرتردد‌ترین خیابان‌های شهر تظاهرات کردند.
 


Page Generated in 0/0052 sec