printlogo


کد خبر: 158455تاریخ: 1395/3/13 00:00
اخبار

رهبر انقلاب درگذشت همسر شهید بابایی را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر گرامی و صبور شهید سرلشکر عباس بابایی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت همسر گرامی و صبور شهید سرافراز دفاع‌مقدس امیر سرلشکر عباس بابایی را به فرزندان ایشان و سایر بازماندگان محترم و علاقه‌مندان به این خانواده تسلیت می‌گویم و برای آن مرحومه غفران و رحمت واسعه‌ الهی را مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۱ خرداد  1395

راه امام‌ توسط خلف صالح ایشان در منطقه و جهان دنبال می‌شود
حسن روحانی گفت: راه و خط امام توسط خلف صالح ایشان بخوبی در کشور، منطقه  و جهان دنبال می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در جلسه هیأت دولت، تشکیل نظام جمهوری اسلامی با رای قاطع و حداکثری مردم و پایه‌ریزی ارکان نظام در نخستین سال پس از پیروزی انقلاب را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: این نشان از تدبیر و بینش بالای امام راحل دارد. پیوستگی و علاقه مردم به راه و خط امام خمینی(ره) نشان می‌دهد مردم ما وفادارترین ملت به رهبری خود بوده و هستند و در این مسیر ثابت‌قدم خواهند بود. وی اقدام مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام‌خمینی(ره) در انتخاب جانشین بحق امام، در کوتاه‌ترین زمان ممکن را بسیار با اهمیت و تاریخی عنوان کرد و گفت: خداوند با عنایت خود دل‌ها را به بهترین سمت هدایت کرد و انتخاب صالح‌ترین فرد از سوی اعضای خبرگان برای دوستان جمهوری اسلامی در جهان امیدوارکننده و موجب یأس و ناامیدی دشمنانی شد که چشم به روزهای پس از امام در این کشور دوخته بودند. رئیس‌جمهور اظهار داشت: با انتخاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی به رهبری انقلاب، پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم‌سالاری حتی یک روز هم بر زمین نیفتاد و این انتخاب در آن دوران غم و اندوه، موجب آرامش و خوشحالی ملت ایران شد.

تغییر در لیست منتخبان حوزه انتخابیه تبریز
سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات از راهیابی محمداسماعیل سعیدی به مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر و همچنین ابطال انتخابات در حوزه انتخابیه اهر و هریس خبر داد. به گزارش فارس، سیامک ره‌پیک اظهار داشت: در جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان، پس از بررسی گزارش بازشماری آرای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، 3 نفر نخست این حوزه انتخابیه ابقا و 2 نفر چهارم و پنجم این حوزه جابه‌جا شدند. وی افزود: بنا بر نتایج بازشماری آرا در حوزه انتخابیه تبریز، محمداسماعیل سعیدی به عنوان منتخب چهارم این حوزه به مجلس دهم راه یافت و علیرضا منادی‌سپیدان از راهیابی به مجلس بازماند. ره‌پیک گفت: آقایان محمدحسین فرهنگی و شهاب‌الدین بی‌مقدار و خانم زهرا ساعی دیگر منتخبان مرحله دوم انتخابات مجلس از این حوزه انتخابیه هستند که به مجلس راه یافته‌اند.

تلاش دولت برای تغییر قانون انتخابات ریاست‌جمهوری
سخنگوی وزارت کشور در دولت حسن روحانی از تلاش این وزارتخانه برای تغییر قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و اعمال آن در سال 96 خبر داد. حسینعلی امیری در گفت‌وگو با فارس، درباره تدوین لایحه جدید نظام انتخابات در وزارت کشور اظهار داشت: کارگروهی متشکل از کارشناسان وزارت کشور و دانشگاهیان با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و شورای نگهبان مسؤولیت اصلاح قانون انتخابات را برعهده دارند تا لایحه جدید را براساس سیاست‌های کلی انتخابات تدوین کرده تا هر چه زودتر نهایی شود. سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات ریاست جمهوری96 با قانون جدید برگزار می‌شود یا خیر؟ گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا انتخابات آتی را با قانون جدید برگزار کنیم.
 


Page Generated in 0/0064 sec