printlogo


کد خبر: 158456تاریخ: 1395/3/13 00:00
اخبار

انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازی  از رفتار سعودی‌ها در مذاکرات حج
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه باید حرمین شریفین زیر نظر جمعی از علمای کشورهای اسلامی اداره شود، گفت: ‌آنجا ملک شخصی آل‌سعود نیست که هر طور دلشان خواست در آن عمل کرده و آن را اداره کنند. به گزارش رسا، آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، یادآور شد: البته این برنامه ظرف یک سال و 2 سال اجرایی نمی‌شود اما باید بذر آن کاشته شود تا حرمین شریفین از سلطه آل‌سعود خارج شود.  استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: این کار اگر شورایی شود و افراد بی‌غرض و نخبه‌ای در راس برنامه‌ریزی قرار گیرند امور اصلاح خواهد شد؛ متاسفانه شاهد حوادث بسیار غم‌باری در مراسم حج بوده‌ایم و مسلمانان بسیاری کشته شده‌اند و این مساله منحصر به سال گذشته نبود. آیت‌الله مکارم‌شیرازی به کارشکنی‌های مقامات سعودی در مسیر اعزام حجاج ایرانی واکنش نشان داد و تصریح کرد: سعودی‌ها می‌خواهند انتقام شکست‌هایی که در عراق، سوریه و یمن داشتند را بگیرند و به همین خاطر حج را سیاسی کردند.  وی تاکید کرد: طبق نص آیات قرآن، حرم امن خدا منحصر به کسی نیست، بلکه همه در آن مساوی هستند، اما اینها آن را تبدیل به ملک شخصی خود کرده‌اند و می‌خواهند انتقام مسائل سیاسی و نظامی شکست خورده خود را بگیرند.
 

حاج قاسم نبود  کربلا هم از دست می‌رفت
فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آن روز چهارشنبه‌ای که داعش به بغداد نزدیک شد، اگر این سرباز ولایت برادر عزیزم آقای حاج قاسم سلیمانی به بغداد نمی‌رفت به گفته نظامیان، سیاسیون، روحانیون و همه اقشار حکومت عراق، نه تنها بغداد که نجف و کربلا هم از دست می‌رفت و اینکه مقام معظم رهبری این دفاع را، دفاع از حرم اهل‌بیت‌(ع) می‌دانند به این منظور است.  سردار سرتیپ پاسدار «محمدجعفر اسدی» در گفت‌وگو با مهر درباره پاکسازی سوریه از تروریست‌ها گفت: حتماً این اتفاق خواهد افتاد البته یک مقدار سخت است. تروریست‌هایی که پشتوانه‌شان آمریکا، انگلیس، فرانسه، کشورهای استکباری و دولت‌های عربستان، قطر و ترکیه است، به این سادگی نیست که بگوییم ظرف ۶ ماه آینده بیرون رانده می‌شوند اما حتماً این اتفاق خواهد افتاد. مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما نگران کسانی هستیم که در انگلیس پرورش پیدا کرده‌اند و متاسفانه امروز هم بچه‌های برخی از مسؤولان در این کشور درس می‌خوانند و عقبه آنها آنجاست؛ اینها نمی‌توانند به کشور خدمت کنند. حضرت آقا یک‌بار فرمودند کسانی می‌توانند به این کشور خدمت کنند که فرهنگشان، «فرهنگ جهادی» است.

مسائل نظامی ارتباطی به برجام ندارد
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در عرصه دریا کسی اجازه تعیین تکلیف برای ما را ندارد، گفت: مسائل نظامی هیچ ارتباطی به برجام نداشته و ندارد.  به گزارش تسنیم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری درباره مأموریت ناوگروه‌های اعزامی به آب‌های آزاد گفت: مهم‌ترین مأموریت ناوگروه‌های اعزامی تسلط اطلاعاتی بر منطقه، حفظ امنیت خطوط مواصلاتی، نمایش اقتدار در دریاها و حضور در مناطق حساس دنیاست؛ امروز بسیاری علاقه ندارند ما حضور داشته باشیم در حالی که ما همواره حضور مستمر خود را در این مناطق حفظ می‌کنیم. وی ادامه داد: تحرکات منطقه‌ هیچ تأثیری بر حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد ندارد و ما با اقتدار و توانمندی و خوداتکایی در دریاهای آزاد حضور داریم و کسی اجازه ندارد برای ما تعیین تکلیف کند. فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین درباره تأثیر برجام بر کشورهای منطقه و جهان گفت: مسائل نظامی هیچ ارتباطی به برجام نداشته و ندارد. حضور ما در عرصه دریاها قطعی است؛ توسعه روابط دیپلماتیک نیروی دریایی می‌تواند به توسعه دیپلماسی کشور و برجام کمک کند، چراکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند نیروی دریایی می‌تواند در توسعه دیپلماسی کشور مؤثر باشد، یعنی همین رفت‌وآمد‌های ما به مناطق و بنادر دیگر کشورها در راستای کمک به توسعه دیپلماسی کشور و وزارت امور خارجه محسوب می‌شود.


Page Generated in 0/0062 sec