printlogo


کد خبر: 158468تاریخ: 1395/3/16 00:00
اخبار

امروز؛ دیدار نمایندگان
 مجلس دهم با رهبر انقلاب
رئیس، اعضای هیات‌رئیسه و نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند. به گزارش تسنیم، دیدار نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از جلسه علنی مجلس انجام می‌شود. این دیدار طبق سنوات گذشته انجام می‌شود و در دوره‌‌های پیشین نیز نمایندگان مجلس پس از تایید اعتبارنامه و
به جا آوردن مراسم تحلیف با رهبر انقلاب
دیدار کردند.

نمایندگان مجلس دهم  به قسم خود پایبند باشند
خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه نمایندگان مجلس دهم به قسم خود پایبند باشند، گفت: این قسم الزام‌آور و شرعی است. به گزارش تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به تشکیل مجلس جدید خبرگان گفت: انتخاب آیت‌الله جنتی را که دشمن از او هراس دارد و نفاق داخلی نسبت به آن حساسیت دارد باید به فال نیک گرفت. وی با اشاره به تشکیل مجلس دهم شورای اسلامی و با تاکید بر برگزاری با آرامش انتخابات، گفت: توصیه‌ام به نمایندگان این است که به قسمی که الزام‌آور و شرعی است، پایبند باشند. خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: نمایندگان توجه کنند که این نظام  نظامی انقلابی است که حاصل خون شهدا و خون شکنجه‌دیده‌ها و تبعیدشده‌هاست و باید آنها توجه داشته باشند سر سفره چه ‌کسی نشسته‌اند و با تمام وجود پاسدار انقلاب و دستاوردهای آن باشند. آیت‌الله صدیقی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب
به مجلس شورای اسلامی و تأکید بر اقتصاد و تعمیق فرهنگ اسلامی، تصریح کرد: امیدوارم نمایندگان به این دو توصیه توجه داشته و به قسم خود پایبند باشند.

تکذیب اعزام میانجی سعودی به تهران
حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان خبر منتشرشده درباره اعزام میانجی از عربستان به تهران درباره حل بحران یمن را صحیح ندانست. به گزارش فارس، کاردار سفارت مغرب در تهران به همراه مدیر خبرگزاری این کشور روز چهارشنبه با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کردند و در این دیدار تحولات منطقه و تمرکز بر راه‌حل سیاسی در سوریه و یمن مورد گفت‌وگو قرار گرفت. گفتنی است، شبکه «المیادین» با انتشار خبری به نقل از امیرعبداللهیان عنوان کرد عربستان به‌رغم قطع روابط با ایران، برای حل بحران یمن یک میانجی به تهران فرستاده است و ایران امیدوار است روابط با عربستان به وضعیت طبیعی خود بازگردد.

برای فروش آب سنگین از آمریکایی‌ها تعهد خواسته‌ایم
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به فروش آب سنگین به آمریکا گفت: چند تعهد درباره فروش آب سنگین از آمریکایی‌ها خواسته‌ایم که خوشبختانه در حال محقق شدن است و در مرحله عملی شدن آن هستیم. به گزارش تسنیم، بهروز کمالوندی در حاشیه مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به فروش آب سنگین به آمریکا، افزود: این موضوع از آن جهت مهم است که کشوری که قصد تعطیل کردن کارخانجات آب سنگین ایران را داشت امروز مسؤولیت خرید آن را بر عهده می‌گیرد و از لحاظ سیاسی، فنی، حقوقی و بین‌المللی حائز اهمیت است و نباید آن را دست‌کم گرفت. سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه برای فروش آب سنگین به سایر کشورها نیز در حال مذاکره هستیم، تصریح کرد: زمینه خوبی در این باره فراهم شده است. کمالوندی تاکید کرد: البته شنیده‌ایم برخی کشورها نسبت به خرید آب سنگین از ایران تردید دارند، اما زمانی که آمریکا به تعهدات خود در خرید آب سنگین عمل کند تردید سایر کشورها نیز از بین می‌رود.
 


Page Generated in 0/0056 sec