printlogo


کد خبر: 158474تاریخ: 1395/3/16 00:00
اخبار

 مواد شوینده در نوبت افزایش قیمت!
دبیر انجمن صنایع شوینده از مذاکره با سازمان حمایت برای افزایش قیمت محصولات شوینده و بهداشتی خبر داد و گفت: پیشنهاد تولیدکنندگان افزایش ۱۵ درصدی قیمت‌هاست. جمشید فروزش به فارس اظهار داشت: برای جبران هزینه‌های تولید در پی رشد حقوق و دستمزد، هزینه‌های سربار کارخانه‌ها و رشد نرخ ارز اتاق مبادلات، در حال مذاکره با سازمان حمایت برای دریافت مصوبه افزایش قیمت محصولات هستیم و پیشنهاد ما افزایش حداکثر 15 درصدی قیمت خواهد بود. وی تصریح کرد: البته این افزایش قیمت شامل همه محصولات نخواهد شد و فقط برخی محصولات را در بر می‌گیرد. دبیر انجمن صنایع شوینده با بیان اینکه فعلاً در حال مذاکره درباره کلیات موضوع با سازمان حمایت هستیم، گفت: هنوز میزان این افزایش قیمت نهایی نشده و منتظر مصوبه سازمان حمایت هستیم. فروزش در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون بازار با رکود همراه است و تولیدکنندگان محصولات شوینده نیز کالای خود را با تخفیف عرضه می‌کنند، در چنین شرایطی چه دلیلی برای افزایش قیمت وجود دارد؟ اظهار داشت: این تقاضا براساس کشش بازار اعمال خواهد شد و هیچ تولیدکننده‌ای قیمت همه محصولاتش را به طور یکسان افزایش نخواهد داد. به گفته وی، در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده محصولات شوینده با زیان روبه‌رو هستند یا حاشیه سود کمتر از 10 درصد دارند.


پروژه‌های مسکن‌مهر درگیر مسائل حقوقی است
معاون امور مسکن بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی علت تاخیر در ۴۵ هزار واحد باقیمانده مسکن‌مهر را مسائل حقوقی برخی تعاونی‌ها عنوان کرد. به گزارش «وطن امروز» جواد حق‌شناس در تشریح آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهری که مسؤولیت ساخت آن برعهده بنیاد مسکن انقلاب‌ اسلامی در شهرهای زیر 25 هزار نفر است، گفت: وظایف بنیاد مسکن برای ساخت و تحویل واحدهای مسکن‌مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر، 347 هزار واحد بوده است که همه واحدها از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی شد و کارهایی که برای ساخت آنها مورد نیاز بود به سرانجام رسید. وی افزود: در حال حاضر و در شرایط فعلی، ساخت 303 هزار و 988 واحد به اتمام رسیده است. 291 هزار و 114 واحد رسما افتتاح شده و 265 هزار و 506 واحد هم به مرحله فروش اقساطی رسیده است. حق‌شناس ادامه داد: به غیر از 7 تا 8 هزار واحدی که احتمالا با مشکل دلیل عدم تامین خدمات و عدم تامین مشتری مواجه است و همچنین واحدهای مربوط به تعاونی‌هایی که برای تکمیل واحدها مشکلاتی دارد باقیمانده واحدها تا پایان سال تحویل می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که واحدهای باقیمانده مسکن‌مهر در کدام استان‌ها است؟ گفت: تقریبا در تمام استان‌ها ما با این واحدهای باقیمانده روبه‌رو هستیم اما در استان‌هایی مانند قزوین و زنجان ساخت تمام واحدهایی که برعهده بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی بوده به پایان رسیده است. حق‌شناس با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت مسکن به تمام استان‌ها در ماه‌های پایانی سال تحویل شده است، افزود: با تغییراتی که رخ داد، بانک مسکن در یک پروسه‌ای به دلایلی که اعلام می‌کرد بانک مرکزی سقف اعطای تسهیلات پرداختی را به متقاضیان نمی‌دهد، اقساط را پرداخت نمی‌کرد که همان هم مشکلاتی را ایجاد کرد و روند ساخت‌وساز را با تاخیر مواجه کرد.


سیر صعودی واردات در ۲ ماه ابتدایی ۹۵
در ۲ ماه ابتدایی سال جاری یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۴۹۸ هزار دلار کالا به کشور وارد شده و ۲۰ کالای عمده وارداتی از لحاظ وزنی ۶۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۷درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌‌ است. به گزارش تسنیم، واردات محصولات کشاورزی، روغن پالم، خودرو و قطعات آن، دارو و محصولات آهنی در 2 ماه ابتدای سال جاری از کالاهای عمده وارداتی بوده است. در این مدت یک میلیارد و 490 میلیون و 498 هزار و 301 دلار کالا به کشور وارد شده است و 20 کالای عمده وارداتی از لحاظ وزنی 60 درصد و از لحاظ ارزشی 27 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ است.
 


Page Generated in 0/0044 sec