printlogo


کد خبر: 158476تاریخ: 1395/3/16 00:00
اخبار

 افزایش ۳۰ دلاری قیمت جهانی طلا
قیمت هر اونس طلا در جریان آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۳۰ دلار افزایش یافت و به ۱۲۴۲ دلار و 90سنت رسید. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارهای بازار کار آمریکا نتوانست پیش‌بینی‌های قبلی را محقق کند و احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره در آمریکا را تقویت کرد، قیمت طلا روز جمعه بیش از 2 درصد افزایش یافت و بیشترین افزایش قیمت یک روزه در 7 هفته گذشته را تجربه کرد. براساس گزارش وزارت کار آمریکا، اقتصاد این کشور در ماه مه، کمترین فرصت شغلی بیش از 5 سال گذشته را ایجاد کرده است. این آمار ضعیف می‌تواند افزایش بیشتر نرخ بهره برای فدرال رزرو را دشوار کند. این خبر موجب شد قیمت طلا که در روز دوشنبه گذشته به دلیل افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره، به پایین‌ترین رقم 3 ماه و نیم اخیر یعنی 1199 دلار و 60 سنت رسیده بود، روندی معکوس را در پیش بگیرد. براساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا با
5/2 درصد(30 دلار) افزایش نسبت به روز قبل از آن به 1242 دلار و90سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه آگوست نیز در پایان معاملات دیروز با 5/2 درصد رشد به 1242 دلار و 90 سنت رسید.


خرما در آستانه ماه رمضان گران شد
رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت هندوانه در ماه مبارک رمضان تغییری ندارد، گفت: نرخ خرما در یک ماه اخیر ۲ هزارتومان گران شده است. سیدحسین مهاجران با اشاره به اینکه گیلاس، هلو، آلو و سیب‌گلاب کهنز از جمله میوه‌هایی بودند که طی هفته  گذشته وارد بازار شدند، گفت: قیمت این محصولات با توجه به کیفیت آنها نسبتا مناسب است. رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هرکیلوگرم سیب درختی باکیفیت را ۷ هزارتومان عنوان و اضافه کرد: همچنین قیمت هرکیلوگرم هلوی درجه یک بین ۴ تا ۱۲ هزارتومان، آلو از ۴ تا ۶ هزارتومان و گیلاس از ۱۲ تا ۱۸ هزارتومان است.


حضور طیب‌نیا در جلسه علنی مجلس برای ارائه گزارش اقتصادی
عضو هیأت‌‌‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه علنی امروز مجلس خبر داد و گفت: قرار است طیب‌نیا در این نشست گزارشی از برنامه‌های دولت در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به نمایندگان مجلس ارائه دهد. محمدقسیم عثمانی افزود: قرار است طیب‌نیا در این نشست گزارشی را از برنامه‌های دولت در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و نیز وضعیت اقتصادی کشور و راهکارهای دولت برای برون‌رفت از رکود و بهبود وضع معیشتی مردم به نمایندگان مجلس ارائه کند. عضو هیأت‌‌رئیسه مجلس تصریح کرد: همچنین قرار است وزرای صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، نیرو و نفت در جلسات این هفته مجلس شورای اسلامی حضور یابند. محمد دهقان، نماینده مردم طرقبه در مجلس نیز پیش‌تر از حضور 5 وزیر اقتصادی کابینه دولت در جلسات علنی این هفته مجلس خبر داده بود.


انصراف از دریافت یارانه
اختیاری باشد
نماینده مجلس دهم گفت: از آنجا که هزینه انرژی بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها افزایش یافته است، انصراف از دریافت یارانه‌ها باید اختیاری باشد و به مردم واگذار شود. اسدالله عباسی در گفت‌وگو با فارس، درباره حذف یارانه غیرنیازمندان اظهار داشت: از آنجا که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا و عملیاتی نشد، سیکل پرداخت یارانه‌ها با مشکل مواجه شده است. این نماینده مجلس که روزگاری وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی بود، افزود: اگر هدفمندی یارانه‌ها براساس قانون و اهدافی که پیش‌بینی شده بود، درست اجرا و مدیریت می‌شد، در اجرای هدفمندی یارانه‌ها با مشکل مواجه نمی‌شدیم. عباسی با بیان اینکه مردم تاوان تورم حاصل از درست اجرا نشدن هدفمندی یارانه‌ها را دادند، ادامه داد: به دلیل اجرا نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تورم نقطه به نقطه در خرداد سال 92 به 40 درصد رسید. وی با اشاره به اینکه مردم باید با اختیار خودشان از دریافت یارانه انصراف دهند و نباید دولت آنها را از دریافت یارانه حذف کند، گفت: وقتی هزینه برق نسبت به قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها 5 برابر شده است، آیا نباید مردم  یارانه دریافت کنند؟


Page Generated in 0/0048 sec