printlogo


کد خبر: 158482تاریخ: 1395/3/16 00:00
اخبار

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست تهران:
حال محیط‌زیست خوب نیست
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران، در آستانه هفته محیط‌زیست به ارائه گزارشی از وضعیت محیط‌زیست پرداخت. به گزارش«وطن امروز» محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به نقش مشارکت‌های مردمی در اجرای سیاست‌های کلان محیط‌زیست گفت: باید بسترهای مشارکت مردمی در عرصه محیط‌زیست فراهم شود. وی درباره تخریب جنگل‌ها، خشک شدن تالاب‌ها، رودها و دریاچه‌ها بیان داشت: با وجود اینکه در عقبه مذهبی و میهنی ما، موضوع محیط‌زیست و احترام به طبیعت و حیات وحش بسیار مورد تاکید است، حال محیط‌زیست کشور خوب نیست و نشان می‌دهد به توصیه‌هایی که در این باره در عقبه مذهبی و میهنی ما شده است، درست عمل نمی‌کنیم. حیدرزاده با اشاره به اینکه در چند سال گذشته توجه به محیط‌زیست از منظر حاکمیت جدی بوده، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست‌های کلان پانزده‌گانه محیط‌زیست از سوی  رهبری ابلاغ شد. وی، مدیریت جامع و هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، ایجاد نظم یکپارچه محیط‌زیست، اصلاح شرایط زیستی، پیشگیری و ممانعت از انواع آلودگی‌های مجاز، استقرار نظام حسابرسی زیست‌محیطی و نیز تعادل‌بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی را از جمله این سیاست‌ها عنوان کرد.

سوءمدیریت عامل تشدید معضل ریزگردها
نماینده مردم ایلام در مجلس از افزایش میزان ریزگردها انتقاد کرد و سوءمدیریت در این زمینه را عامل تشدید گردوغبار در استان ایلام دانست. شادمهر کاظم‌زاده، نماینده مردم ایلام در مجلس با انتقاد از افزایش ریزگردها در استان ایلام طی روزهای گذشته، به خانه ملت گفت: به عنوان نماینده مردم ایلام از مدیران در سطح ملی تقاضا دارم طی تعامل با کشورهای همسایه این معضل را به صورت جدی رفع کنند. نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع ریزگردها در استان ایلام باید جدی گرفته شود، افزود: متاسفانه به دلیل غلظت گردوغبار شعاع دید افقی به کمتر از 500 متر رسیده است. این نماینده مردم در مجلس دهم از نبود مدیریت پدیده ریزگردها در استان ایلام انتقاد کرد و یادآور شد: در حالی که  این معضل سال‌هاست گریبانگیر مردم محروم ایلام است اما متاسفانه نه تنها تلاشی جدی برای رفع آن صورت نگرفته بلکه سوءمدیریت منجر به افزایش و تشدید این پدیده شوم شده است. وی پدیده ریزگردها را معضلی ملی و فراملی برشمرد و خاطرنشان کرد: مجلس دهم باید برای رفع موضوع ریزگردها ردیف بودجه ویژه‌ای در نظر بگیرد و دستگاه‌های نظارتی نیز نظارت دقیقی بر هزینه‌کرد آن داشته باشند. کاظم‌زاده با بیان اینکه کشورهای همسایه مانند عراق کانون و منشأ ریزگردهاست، تصریح کرد: مادامی که ثبات و امنیت در کشور عراق برقرار نشود مشکل ریزگردها رفع نخواهد شد


تأیید لو رفتن سؤالات امتحانی دانش‌آموزان
«لو رفتن سوالات امتحانات در شهر تهران، به دلیل خطای انسانی بود که باید با این موضوع برخورد قانونی شود». به گزارش خبرگزاری دانشجو، مهدی نوید‌ادهم، دبیر کل شورایعالی آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب اظهار داشت: لو رفتن سوالات و تخطی از قانون بسیار کم اتفاق می‌افتد و در برخی موارد، مانند حادثه‌ای که متاسفانه چند روز قبل پیش آمد، به‌رغم وجود قوانین و ضوابط، به دلیل خطای انسانی، تخلفی صورت گرفته است که باید با این موضوع برخورد قانونی شود و سیستم طبق ضوابط با آن برخورد خواهد کرد. وی ادامه داد: برای صیانت و حفاظت از امتحانات، ضوابط و قوانین گوناگونی اعم از انتخاب طراح سوال، تعداد افراد و ویژگی‌های طراح، قرنطینه کردن، صیانت از سوالات، بانک سوالات و در مرحله بعد برگزاری امتحانات و مراقبت از امتحانات، تدوین شده است.


Page Generated in 0/0052 sec