printlogo


کد خبر: 158485تاریخ: 1395/3/16 00:00
اخبار

گام بلند صنعت با رونمایی از نخستین پالایشگاه غلات کشور
«پالایشگاه غلات زر مصداقی از اقدام عملی در راستای اقتصاد مقاومتی است که به همت متخصصان ایرانی و دانش بومی ساخته شده و صنعت کشور را با جهش بلندی روبه‌رو می‌کند». رئیس هیأت مدیره پالایشگاه غلات زر در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: امروز مفهوم اقتصاد مقاومتی به‌عنوان خورشید تابان و راهنمای روشن فعالان صنعت و تولید کشور مورد تأکید قرار دارد، پس طبیعی است که در عمل هم ‏باید بستر تحقق آن با تکیه بر مزیت‏های خدادادی این سرزمین فراهم شود. موقعیت راهبردی ایران در منطقه مهم آسیای میانه و خاورمیانه، دسترسی به فرصت‏ها و امکانات حمل‌ونقل ریلی و دریایی، وجود کارشناسان کارآمد و در اختیار داشتن دانش بومی در کنار همجواری با بازار مصرف بی‌بدیل در همسایگی خود، از جمله پتانسیل‏هایی است که ‏باید مورد توجه روزافزون قرار گیرد. مرتضی سلطانی افزود: این پالایشگاه قادر است توانمندی‏های استراتژیک و ژئوپلیتیک اقتصادی و صنعتی کشور در عرصه‏های منطقه‏ای و بین‌المللی را ارتقا داده و گام بلندی در مسیر توسعه صادرات غیرنفتی ایران بردارد. وی با اشاره به اهداف متعالی و آینده‌نگرانه پالایشگاه غلات زر بر خلأ موجود در صنایع تبدیلی بویژه در حوزه غلات تأکید کرد و گفت: این پروژه عظیم به‌عنوان پالایشگاهی با خوراک پایه انواع غلات قادر است مواد اولیه و فرآوری شده طیف وسیعی از صنایع زیردستی را تأمین کرده و بخش قابل توجهی از نیازهای ایشان را بدون وابستگی به خارج فراهم کرده است.


افتتاح۳ پروژه راه‌وشهرسازی
مدیرکل راه‌وشهرسازی خوزستان با اشاره به افتتاح ۳ پروژه با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال گفت: این ۳ پروژه شامل جاده شیرین‌شهر، جاده کمربندی غرب اهواز و چهارخطه ماهشهر هندیجان است که در مجموع با اعتبار
۵۵۰ میلیارد ریال احداث شده ‌است. منوچهر رحمانی افزود: جاده شیرین‌شهر به طول ۲۵ کیلومتر و عرض ۱۱ متر با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال و با هدف دسترسی آسان و ایمن به شهر جدید شیرین‌شهر احداث شد که در کاهش زمان سفر تاثیر بسزایی دارد.


Page Generated in 0/0052 sec