printlogo


کد خبر: 158492تاریخ: 1395/3/16 00:00
اخبار

یادگارهای  کودکانه نادر ابراهیمی
انتشارات شهرقلم مجموعه «یادگارهای نادر ابراهیمی» را برای کودکان منتشر کرد. به گزارش تسنیم، نادر ابراهیمی از نویسندگان نام‌آشنای ادبیات ایران است که آثار بسیاری برای کودکان و بزرگسالان به یادگار گذاشته است. انتشارات شهرقلم بتازگی مجموعه‌ای از داستان‌های ابراهیمی برای کودکان را در مجموعه‌ای با عنوان «یادگارهای نادر ابراهیمی» منتشر و در بازار کتاب توزیع کرده است. این مجموعه علاوه بر قصه‌های خواندنی ابراهیمی، با تصویرگری‌های زیبای بهترین تصویرگران ایران همراه شده است. «ما مسلمان‌های این آب و خاکیم»، «مامان من چرا بزرگ نمی‌شوم؟ بابا من چرا بزرگ نمی‌شوم؟»، «آدم وقتی حرف می‌زند چه شکلی می‌شود؟» و «درخت قصه، قمری‌های قصه» از جمله آثار این مجموعه‌ است.

برشی از کتاب «عبدصالح خدا»
ماجرای دستگیری رهبر انقلاب برای منبر 15 خرداد
موسسه انتشارات صهبا بتازگی کتابی را با عنوان «عبد صالح خدا» شامل خاطرات و گزیده بیانات رهبر انقلاب درباره امام خمینی(ره) را منتشر کرده است. به گزارش مهر، برشی از این کتاب برای بازخوانی یک خاطره تاریخی رهبر انقلاب از بنیانگذار انقلاب اسلامی از نگاه شما می‌گذرد: «نزدیک محرم که رسید ایشان (امام خمینی) برای شهرستان‌ها یک برنامه‌ای طرح کرد و این برنامه عبارت بود از اینکه طلاب را و فضلا را بفرستند به اطراف و اکناف کشور و بخواهند، هم از خود این طلاب و فضلای ‌اعزام‌شده و هم به‌وسیله آنها از علما و منبری‌های شهرستان‌ها که دهه محرم را از روز هفتم اختصاص بدهند به ‌مساله فیضیه. یعنی از روز هفتم، منبری‌ها در منبرشان ماجرای فیضیه را مطرح کنند، بیان کنند و از روز نهم دستجات سینه‌زنی این کار را بکنند و در نوحه‌خوانی‌های‌شان مدرسه فیضیه را مطرح کنند تا همه مردم ایران بفهمند که در حادثه فیضیه چه اتفاق افتاده. واقعاً هم وقتی انسان فکر می‌کند، می‌بیند هیچ راهی بهتر از این وجود ‌نداشت تا مردم سراسر ایران حاد‌ثه فیضیه را بفهمند و به مبارزه کشانده بشوند و هیجان پیدا ‌کنند. من خودم در این‌باره جزو کسانی بودم که اعزام شدم و اثرش ر‌ا دیدم. ایشان به من گفتند که بروم مشهد، وقتی‌که می‌روم مشهد یک پیغام به آقای میلانی و آقای [سیدحسن طباطبایی] قمی بدهم، از طرف ایشان و بخواهم از این آقایان که این مخفی و پوشیده بماند و یک پیغام هم به همه علمای مشهد بدهم. آن پیغامی که به همه علمای مشهد بود، این بود که آماده باشید برای مبارزه که یهود و صهیونیست دارند بر ‌اوضاع کشور مسلط می‌شوند و علما وظیفه شرعی دارند. این پیغامی بود که به همه باید داده می‌شد. پیغامی که به آقای میلانی و آقای قمی باید داده می‌شد، غیر از اینکه همین مطلب باید به آقایان گفته می‌شد، این بود که از روز هفتم محرم به همه منبری‌ها بگویید که در منبر، روضه فیضیه را بخوانند و از روز نهم ‌همه دستجات سینه‌زنی، هیئات این کار را [بکنند]. خودم رفتم برای مسافرت منبری. شهری که انتخاب کردم بیرجند بود. آنجا هم با علما مطرح کردیم، خود ما هم آنجا عمل کردیم. من روزهای محرم و حول‌وحوش ۱۵ خرداد را در آن منطقه بودم که بعد هم ما را دستگیر کردند و آوردند به مشهد و زندان».


ایستاده در غبار  واقع‌بینانه‌ترین نگاه به جنگ
بهنوش بختیاری، بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرامی خود درباره فیلم «ایستاده در غبار» اظهارنظر کرد. بهنوش بختیاری، بازیگر سینما و تلویزیون با قراردادن تیزر فیلم «ایستاده در غبار» تازه‌ترین ساخته محمدحسین مهدویان در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «واقع‌بینانه‌ترین نگاهی که به جنگ در تمام عمرم دیدم. اگر ایرانی هستید ببینید نه‌فقط مسلمان....ایستاده درغبار» .

برزیده با «آریو» و «سه‌تاک» می‌آید
عبدالحسین برزیده، کارگردان سینما، درباره جدیدترین فعالیت سینمایی خود گفت: بازنویسی نهایی فیلمنامه‌ای با نام «آریو» را به پایان رساندم. این فیلم کاری خانوادگی است که  موضوع و فضای جنگ دارد و لوکیشن‌های آن جنوب ایران خواهد بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: بازنویسی فیلمنامه‌ای با نام «سه‌تاک» را نیز انجام می‌دهم که لوکیشن‌های آن در شمال ایران و تهران خواهد بود و به موضوعی سیاسی می‌پردازد. این کارگردان ادامه داد: اولویت ساخت با «سه‌تاک» خواهد بود که همزمان با بازنویسی آن کار جذب سرمایه‌گذار را نیز انجام می‌دهیم. گفتنی است، آخرین اثر سینمایی برزیده «مزار شریف» بود که در بخش سودای سیمرغ سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.
 


Page Generated in 0/0054 sec