printlogo


کد خبر: 158503تاریخ: 1395/3/16 00:00
چهارگوشه

آلمان نسل‌کشی ارامنه توسط ترکیه را به رسمیت شناخت
 مجلس نمایندگان آلمان، با تصویب قطعنامه‌ای کشتار یک قرن پیش ارمنی‌ها در ترکیه عثمانی را نسل‌کشی دانست. در مذاکرات اتحادیه اروپایی با ترکیه درباره پناهجویان، آلمان نقشی محوری دارد و ترکیه هشدار داده است که نسل‌کشی تلقی کردن کشتار ارامنه می‌تواند به روابط میان آلمان و ترکیه آسیب بزند. ارمنی‌ها می‌گویند در سال ١٩۱۵، 5/1 میلیون نفر از ارمنی‌ها بر اثر اقدامات ارتش امپراتوری عثمانی کشته شدند؛ ترکیه رقم عنوان شده را نادرست می‌داند و وجود حرکتی سازمان‌یافته برای پاکسازی نژادی اقلیت ارمنی را رد می‌کند.

هشدار روسیه به ناتو
نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد افزایش تحرکات نظامی این سازمان در نزدیکی مرزهای روسیه بزودی با واکنش سیاسی و نظامی مواجه خواهد شد. الکساندر گروشکو در گفت‌وگو با رادیو «کامرسانت» گفت: تصمیم ناتو برای استقرار نیروهای بیشتر در این منطقه شرایط منطقه‌ای را در حوزه امنیت تغییر می‌دهد. وی در گفت‌وگو با رادیو «کامرسانت» گفت: تصمیم ناتو برای استقرار نیروهای بیشتر در این منطقه شرایط منطقه‌ای را در حوزه امنیت تغییر می‌دهد.

خنثی شدن طرح داعش در آلمان
به گزارش سایت آلمانی «اشپیگل آنلاین» 4 شهروند سوری که قرار بود به دستور داعش در آلمان به اقدامات تروریستی دست بزنند دستگیر شدند.
 3 تن از این افراد در فرانسه بازداشت شدند. هدف تروریستی این 4 شهروند سوری منطقه قدیمی شهر دوسلدورف آلمان بوده است. اشپیگل آنلاین نیز گزارش داد، جریان تروریستی داعش پس از اقدامات تروریستی در فرانسه و بلژیک در نظر داشته در آلمان نیز دست به چنین اقدامات
خشونت‌آمیزی بزند.
 
مجروح شدن 2 فرمانده اسرائیلی
در ادامه موج سوم انتفاضه، روز گذشته  در حمله شهادت‌طلبانه یک مرد فلسطینی به نیروهای اشغالگر اسرائیلی در بخش اشغالی کرانه باختری، یک فرمانده صهیونیست زخمی شد. این فلسطینی استشهادی  در نزدیکی محله فلسطینی سور باهر در جنوب شرق حومه شرق بیت‌المقدس، با کامیون به نظامیان اسرائیلی مستقر در ایست بازرسی حمله کرد که در جریان آن یک فرمانده اسرائیلی زخمی شد. همچنین در رویدادی مشابه یک فلسطینی استشهادی دیگر قصد داشت با خودرو نیروهای اسرائیلی را در بیت‌لحم در کرانه باختری زیر بگیرد که یک فرمانده اسرائیلی در اثر تیراندازی نیروهای خودی بشدت زخمی شد و راننده موفق شد از صحنه فرار کند.

فرار زندانیان بحرینی
شبکه المیادین از حاکم شدن حالت اضطراری امنیتی در جزیره بحرین به دنبال فرار جمعه‌شب حدود 20 زندانی خبر داد. به نقل از وزارت کشور بحرین، تعدادی از زندانیان  از زندان الحوض الجاف در منطقه المحرق در شمال شرق این جزیره شیعه‌نشین گریخته‌اند. براساس برخی اطلاعات، این زندانیان هنگام فرار از زندان حوض‌الجاف به سلاح دست یافته‌اند. وزارت کشور بحرین اعلام کرد راشد بن‌عبدالله آل‌خلیفه، وزیر کشور بحرین دستور تشکیل کمیته تحقیق درباره این حادثه را صادر کرده است.

آمریکا برای تروریست‌های حلب سلاح پرتاب کرد
ائتلاف به‌اصطلاح ضدتروریسم تحت هدایت آمریکا برای نخستین‌بار به طور رسمی برای تروریست‌های شمال غرب کشور در منطقه حلب سلاح فرستاد. اگرچه آمریکا طی
5 سال گذشته سابقه تسلیح گسترده گروه‌های تکفیری حتی به خطرناکی داعش را در عراق و سوریه داشته است اما این کمک‌ها به شکل مخفیانه یا غیرمستقیم ارسال شده بودند. این بار اما گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه» در لندن که تحت نظر اینتلیجنس سرویس فعالیت می‌کند اعلام کرد هواپیماهای ائتلاف آمریکایی روز پنجشنبه گذشته برای تروریست‌های معارض در شهر مارع در استان حلب سلاح و مهمات پرتاب کرده‌اند. این نخستین‌بار است که ائتلاف آمریکایی برای گروه‌هایی غیر از نیروهای موسوم به دموکراتیک سلاح پرتاب می‌کنند.


Page Generated in 0/0048 sec