printlogo


کد خبر: 158514تاریخ: 1395/3/16 00:00
برای نخستین‌بار صورت گرفت
پرواز والیبال ایران به المپیک

گروه ورزشی: بالاخره تیم‌ملی والیبال کشورمان مزد زحمات خود را گرفت و به حسرت 52 ساله المپیک پایان داد.
به گزارش «وطن‌امروز» تیم‌ملی والیبال ایران در ششمین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک مقابل لهستان، قهرمان جهان قرار گرفت و با ارائه یک بازی خوب حریف خود را شکست داد تا برای نخستین بار به المپیک راه یابد.
تیم‌ملی والیبال ایران ششمین دیدار خود را در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۱۱:۱۰ روز شنبه در سالن مترو پولیتن توکیو برگزار کرد و در حالی که حریف از ستاره‌های خود استفاده نمی‌کرد ۳ بر یک پیروز شد تا به انتظار ۵۲ ساله برای حضور در المپیک پایان دهد. ایران ست‌های اول، دوم و چهارم را به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۳۴ بر ۳۲ مقابل قهرمان جهان پیروز شد و ست سوم را ۲۵ بر ۲۰ واگذار کرد.
ستاره‌های لهستان روی نیمکت
در این بازی تیم ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی (لیبرو) به میدان رفت. در طرف مقابل آنتیگا ارنج اصلی تیم خود را کاملا تغییر داد و چهره‌های سرشناس این تیم از جمله بارتوژ کورک، میخال کوبیاک و ماتئوژ میکا را روی نیمکت نشاند. بازی با امتیازگیری ایران شروع شد اما لهستان در خط حمله خوب ظاهر شد و قبل از اینکه مدافعان ایران انسجام خود را بازیابند برتری ۷ بر ۴ را رقم زد. تیم ایران در ادامه با توپگیری عالی در انتهای زمین و  بازی خوب در این لحظات بویژه توپگیری در انتهای زمین حفظ فاصله را در پی داشت و با دفاع روی تور خوبی که بازیکنان کشورمان داشتند ست نخست را با برتری ۲۵ بر ۲۰ به سود خود پایان داد.
ست دوم هم به کام ایران
با آغاز ست دوم نیز آنتیگا همچنان از بازیکنان جوان خود استفاده کرد و خبری از ستاره‌های این تیم نبود.
تیم کشورمان در دفاع روی تور بخوبی مهاجمان لهستان را مهار کرد و در برتری  ۶ بر ۳ به سود ایران بود که لهستان تقاضای تایم‌اوت کرد. بازگشت 2 تیم به میدان تغییری در این فاصله ایجاد نکرد و ایران وقت نخست استراحت فنی را ۸ بر ۵ به نام خود ثبت کرد. لهستان همچنان بدون تغییر در ترکیب خود به بازی ادامه داد و با وجود اینکه ایران ۲۰ بر ۱۵ پیش افتاد اما آنتیگا نخواست ستاره‌هایش را به میدان بفرستد. سرویس‌های خوب قائمی ایران را ۲۲ بر ۱۶ پیش انداخت و در امتیاز ۲۳ بر ۱۷ بود که سرانجام کورک به میدان آمد با این حال تیم کشورمان پیروزی ۲۵ بر ۱۸ را ثبت کرد تا در مجموع ۲ بر صفر پیش بیفتد.
بازگشت لهستان با کمک کورک
در ست سوم تیم لهستان با تکیه بر سرویس‌های خوبی که داشت و نیز عملکرد خوب مهاجمانش در خط حمله دو امتیاز از ایران پیش افتاد. لوزانو در ادامه میرزاجانپور را هم به میدان فرستاد اما برتری ۲۲ بر ۱۹ تیم حریف روی تابلو ثبت شد. در این امتیازات کورک هم به میدان فرا خوانده شده بود تا لهستان در نهایت ست سوم را ۲۵ بر ۲۰ برنده شود.
پایان ۵۲ سال حسرت
با شروع ست چهارم تیم ایران پی در پی امتیاز گرفت. حمزه زرینی در این ست به کار گرفته شد و بازیکنان کشورمان در دریافت و دفاع روی تور خیلی خوب کار کردند و برتری ۸ بر ۳ را در وقت نخست استراحت فنی این ست رقم زدند اما در ادامه بازیکنان لهستان به خود آمده و امتیازهای رفته را جبران کردند تا اینکه یکی از نزدیک‌ترین ست‌های این دوره از رقابت‌ها را شاهد باشیم.
شاید هیچ‌کس باور نمی‌کرد اما ست چهارم بازیکنان دو تیم رالی امتیازگیری را تا عدد 34 ادامه دادند و در نهایت این ایران بود که بازی با حساب ۳۴ بر ۳۲ برد و در مجموع ۳ بر یک برنده شد تا برای نخستین بار راهی المپیک شود.
تیم‌ملی کشورمان قبل از آغاز بازی‌ها در دو بازی دوستانه لهستان را شکست داده بود و این پیروزی شیرین بلیت سفر ایران
به المپیک ریو بود.
ایران برای رفتن به المپیک تیم‌های سختکوشی مثل لهستان، کانادا، استرالیا، ژاپن و چین را از پیش‌رو برداشت و مزد چندین سال زحمت خود را گرفت.
در زیر نتایج ایران در این دوره از رقابت‌ها را مشاهده می‌کنید:
ایران 3 – استرالیا صفر
ایران 3- کانادا 2
ایران صفر- فرانسه3
ایران3- ژاپن 1
ایران3- چین 2
ایران3- لهستان1
 


Page Generated in 0/0047 sec