printlogo


کد خبر: 158532تاریخ: 1395/3/17 00:00
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان:
پروژه های نیمه‌تمام بدون اعتبار تمام نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: براساس برآورد سال 93 اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام در استان بیش از 7 هزار میلیارد تومان بود که این میزان براساس برآورد امسال حدود 9 هزار میلیارد تومان است.
به گزارش فارس از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده در شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اینکه سیاست‌ها در بحث تخصیص اعتبارات به توسعه روستایی به چه صورتی باشد در این جلسه با حضور دستگاه‌های متولی امر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه دولت امسال چند برنامه اصلی را در دستور کار دارد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در سال 95 واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی است که متاسفانه در این زمینه با عدم همکاری مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان مواجه هستیم. نصراللهی خاطرنشان کرد: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی ما یک دلبستگی و تعلق خاطر عجیب نسبت به پروژه‌های در حال اجرای زیرمجموعه دستگاه خود دارند که واقعا جای تعجب دارد. وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها مثل اینکه بحث واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی را شوخی گرفته‌اند، گفت: دستگاه‌هایی که درباره پروژه‌های در دست اجرای خود اعلام نظر نکنند هیچ اعتباری به آنها تعلق نخواهد گرفت. رئیس سازمان توسعه و برنامه‌ریزی کردستان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان براساس ابلاغیه‌ای که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به صورت مکتوب به آنها اعلام شد و در جلسات متعدد مورد تاکید قرار گفته است باید تا پایان روز اداری 15 خرداد جاری نسبت به تعیین وضعیت پروژه‌هایشان اقدام و امکان واگذاری یا عدم آن را با دلیل منطقی گزارش می‌دادند. نصراللهی با اشاره به اینکه براساس آمار موجود در حال حاضر یکهزار و 564 پروژه نیمه‌تمام مربوط به 58 دستگاه اجرایی در سطح استان وجود دارد، اظهار داشت: تاکنون هیچ یک از دستگاه‌ها نسبت به تعیین وضعیت این پروژه‌ها مبنی بر قابلیت واگذاری آنها به بخش خصوصی اقدام نکرده‌اند. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خاطرنشان کرد: براساس برآورد سال 93 اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام در استان بیش از 7 هزار میلیارد تومان بوده که این میزان براساس برآورد امسال چیزی حدود 9 میلیارد تومان است. وی با بیان اینکه دولت توانایی مالی برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام را ندارد، گفت: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی به منظور تسریع در روند بهره‌برداری این پروژه‌ها از اولویت‌های دولت است. وی خاطرنشان کرد: دولت در این راستا به منظور ترغیب بخش خصوصی تسهیلات خاصی را در نظر گرفته و کمیته واگذاری تا سقف
80 درصد به متقاضیان تخفیف می‌دهد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه برش استانی برنامه ششم توسعه از دیگر برنامه‌های مهم در استان است، تصریح کرد: تاکنون تنها 2 دستگاه در این زمینه نظرات، پیشنهادات و در کل برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند. نصراللهی افزود: دستگاه‌ها باید به روز و برنامه‌‌‌محور باشند، اما متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی در استان برنامه ندارند و تنها هدف‌شان از حضور در جلسات شورای برنامه‌ریزی گرفتن اعتبار است. وی خاطرنشان کرد: دریغ از اینکه یک برنامه راهبردی کوتاه یا بلندمدت در دستگاه‌های ما وجود داشته باشد به گونه‌ای که با وجود تاکیداتی که صورت گرفته دستگاه‌های اجرایی استان برنامه خود را درباره برش استانی برنامه ششم توسعه اعلام نکرده‌اند. وی با بیان اینکه بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی در ارائه برنامه و همچنین اعلام پروژه‌های قابل واگذاری‌شان به بخش خصوصی باید در ارزیابی عملکردی مدیران لحاظ شود، تصریح کرد: با هیچ مدیری تعارف ندارم و این عدم پاسخگویی به درخواست‌های مدیریت برنامه‌ریزی را در تخصیص اعتبارات لحاظ خواهیم کرد.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اظهار کرد: یکی از معیارهای ارزیابی مدیران در سال 95 اجرای برنامه‌های اولویت‌دار دولت خواهد بود.  وی در پایان در زمینه تامین اعتبار برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام در استان خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار به پروژه‌های بالای 70 درصد اولویت ما در استان خواهد بود.


Page Generated in 0/0054 sec