printlogo


کد خبر: 158540تاریخ: 1395/3/17 00:00
اخبار

دولت پاکستان جلوی حرکات ضدشیعی را بگیرد
آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور بیانیه‌ای نسبت به حوادث اخیر در پاکستان واکنش نشان داد و خواستار اقدام فوری دولت این کشور در پایان دادن به خشونت‌ها علیه شیعیان شد. به گزارش رسا، در این بیانیه با اشاره به اذیت و آزار شیعیان و حمله پلیس به مجالس شیعیان، آمده است: گفته می‌شود از سوی دولت و نهادهای وابسته به دولت دست به اشغال اراضی متعلق به شیعیان زده‌اند. این حرکت جدید ضدشیعه در پاکستان سبب شده گروه زیادی از شیعیان دست به اعتصاب غذا بزنند و گفته می‌شود حال بعضی از آنها وخیم است. در ادامه این بیانیه تصریح شده است: ما سعی داریم بهترین روابط دوستانه و برادرانه را با دولت و ملت پاکستان داشته باشیم اما این کارها که از سوی تکفیری‌ها و عوامل وهابی دنبال می‌شود برای شیعیان جهان بویژه شیعیان ایران قابل تحمل نیست. آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان این بیانیه ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر مسؤولان دولت پاکستان برای جلوگیری از این کارهای غیر عاقلانه که وحدت مسلمین را به خطر می‌اندازد اقدام کنند. همچنین مجامع جهانی باید به این فاجعه رسیدگی و برای پایان دادن به آن اقدام سریع کنند.

راه صحیح انقلاب بی‌خط خامنه‌ای ممکن نخواهد بود
دبیر شورایعالی امنیت ملی با اشاره به اینکه نفوذ، مهلک‌ترین شکل خصومت دشمنان با انقلاب است، گفت: راه درست رَوی انقلاب بی‌خط خامنه‌ای ممکن نیست. به گزارش فارس، امیر دریابان علی شمخانی در همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با اشاره به اندیشه‌های دفاعی رهبر انقلاب گفت: اگر این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، طی درست این مسیر نیز بی‌خط خامنه‌ای ممکن نخواهد بود. وی نفوذ را مهلک‌ترین شکل خصومت دشمنان با انقلاب دانست. دبیر شورایعالی امنیت ملی قدرت موشکی را یکی از عناصر بازدارنده جمهوری اسلامی ایران و مورد اذعان همه در داخل و خارج خواند و گفت: قدرت ایدئولوژیک ایران، مقاومت و اسلام ناب محمدی را ایجاد کرده است که در این محور، مکتب و راه رهایی از ظلم و استکبار به عنوان یک آموزه به ملت‌های مسلمان ارائه شده است. شمخانی تصریح کرد: قدرت سایبری، قابلیت توانمندسازی و ایمن‌سازی مولفه‌ها و عناصر درونی نظام در مقابله با مهلک‌ترین شکل خصومت یعنی نفوذ راهبردی، قابلیت مقابله با انزواسازی و ایران‌هراسی، قابلیت اشراف اطلاعاتی و نظارتی و کنترل اشکال توطئه‌های قدرت‌های استکباری و منحرف‌سازی نهضت بیداری اسلامی، ٤ مولفه مهم در توانمندسازی قدرت درونی نظام در کنار قدرت سخت و موشکی است.

ارتباط‌گیری با فرقه بهاییت عواقب قانونی دارد
پس از افزایش مطالبات برای برخورد قانونی نسبت به اقدام مشکوک و ساختارشکنانه فائزه هاشمی در دیدار با سران بهاییت در ایران، دادستان کل کشور از عواقب قانونی ارتباط‌گیری با بهاییان گفت.  حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری که در مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد سخن می‌گفت، با بیان اینکه آمریکا و انگلیس نقشه‌های شوم خود را توسط اسرائیل در منطقه پیاده می‌کنند، تأکید کرد: یکی از وظایف و مسؤولیت‌های همه مردم شناخت دشمن است. البته دشمن تجربه زیادی را پشت‌سر گذاشته که یکی از آنها 8 سال جنگ تحمیلی بوده است. نیروهای مسلح ما در دریا، هوا و خشکی دماری از روزگار آنها در‌می‌آورند که هرگز نمی‌توانند جبران کنند.  وی ادامه داد: یکی از جریاناتی که ساخته و پرداخته انگلیس و اسرائیل است جمعیت منحرف بهاییت است و عاقلانه نیست بیاییم این افراد را در جامعه مطرح کنیم و با آنها مراوده و رفت و آمد داشته باشیم.  دادستان‌کل کشور با بیان اینکه بها دادن به بهاییت خنجر به قلب امام زمان(عج) است، گفت: افرادی که با این فرقه ارتباط می‌گیرند باید پاسخگوی اعمال خود در مقابل ملت بوده و منتظر عواقب قانونی باشند.
 


Page Generated in 0/0054 sec