printlogo


کد خبر: 158541تاریخ: 1395/3/17 00:00
اخبار

پشت پرده برجام فراتر از کمک 70 هزار دلاری به موسویان است
حجت‌الاسلام حسینیان با اشاره به کمک 70 هزار دلاری بنیاد آمریکایی پلاشرز برای حمایت از یادداشت‌های حسین موسویان در دفاع از برجام گفت: بیش از موضوع حسین موسویان، مسائل پشت پرده‌ای در برجام هست و در آینده مشخص خواهد شد که پشت قضایای برجام چه چیز است و چه کسانی آن را مدیریت می‎کرده‌اند‎ و چه معاملاتی صورت گرفته است. رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، افزود: این مساله نشانگر این است که آمریکا در حال نفوذ بین مسؤولان جمهوری اسلامی ایران است. حسینیان در ادامه این مطلب افزود: علت اینکه مقام معظم رهبری اینقدر جدیت به خرج می‎دهند تا این نکته را به دوستان انقلاب و کسانی که مدافع انقلاب هستند تفهیم کنند، همین است. وی عنوان کرد: آمریکا تلاش می‎کند با هزینه کردن بین افراد و شخصیت‎هایی که نقشی در تصمیم‌سازی‎ها دارند، در جمهوری اسلامی نفوذ کند. نماینده سابق مجلس در ادامه این مطلب با اشاره به اینکه حسین موسویان یکی از نیروهای مرکز تحقیقات استراتژیک بود که در کنار روحانی فعالیت می‌کرد، عنوان کرد: او در بسیاری از تصمیم‎ها تاثیر داشته است، همان زمان که به اتهام جاسوسی دستگیر شد، اجازه ندادند این پرونده به حالت معمولی خود رسیدگی و بسیاری از قضایا کشف شود. فشارهای جانبی موجب شد تا او آزاد شود و پرونده جز یک رسیدگی ابتدایی، به رسیدگی نهایی منجر نشد.


گری سیک: هیچکس رابطه آیت‌الله خمینی با آمریکا را باور ندارد
مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا ادعای اخیر بی‌بی‌سی درباره ارسال پیام از سوی امام خمینی(ره) به رؤسای جمهوری آمریکا را به توفان در فنجان چای تشبیه کرد.  گری سیک در پاسخ به سوال خبرآنلاین درباره ادعاهای مطرح‌شده از سوی بی‌بی‌سی فارسی گفت: اساسا این کار (بی‌بی‌سی) توفان در فنجان است. جزئیات آنچه در اوایل انقلاب بین ایران و آمریکا گذشته، به طور کامل دست‌کم به مدت 3 دهه در اختیار عموم بوده است و از این منظر انتشار این اسناد، هیچ چیز به آنچه از قبل می‌دانستیم اضافه نمی‌کند. مدیر پروژه خلیج 2000 (Gulf Project 2000) در دانشگاه کلمبیا تاکید کرد: هیچ‌کس در دولت آمریکا و تا آنجا که من می‌دانم در دولت ایران باور ندارد واژه‌های استفاده‌شده از سوی [امام]  خمینی در پیام‌ها یا اظهارات عمومی‌اش در حمایت از صلح، ثبات، دموکراسی، حقوق بشر، حقوق زنان و... دلیل و سندی مبنی بر این است که [امام] خمینی خواستار روابطی نزدیک و پایدار با ایالات متحده بوده است. او همچنین درباره ادعای دیگر بی‌بی‌سی مبنی بر ارسال پیامی از سوی امام خمینی به جان‌اف کندی گفت: من شخصا هیچ اطلاعی از چنین پیام مشخصی از سوی [امام] خمینی به کندی در سال 1963 ندارم و بسیار واضح است چیزی از آن درنیامده است. مشاور امنیت ملی 2 رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه با تاکید بر اینکه در گزارش بی‌بی‌سی اشتباهات اطلاعاتی وجود دارد، گفت: «به طور مثال تاریخ گزارش ویلیام سولیوان که به «فکر کردن به آنچه فکرنکردنی است» مشهور شد دوم نوامبر 1978 بوده است نه نهم نوامبر و از آن مهم‌تر اینکه در این گزارش اشاره‌ای به از دست رفتن شاه و پیشنهاد معامله واشنگتن با مخالفان شاه نشده است و اگر سولیوان کاری هم کرده شخصی و بدون تایید و هماهنگی با واشنگتن بوده است».


پوشش 3700 نقطه «داخلی و فرامرزی» توسط پدافند هوایی ارتش
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش گفت: پدافند هوایی از ۳۷۰۰ نقطه حساس و حیاتی دفاع می‌کند و این ۳۷۰۰ نقطه در داخل و ورای مرزهای کشور تحت پوشش پدافند هوایی قرار دارند. به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در جمع کارکنان ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)اظهار داشت: تعداد نقاط حساس در کشور ما مشخص است و پدافند هوایی از 3700 نقطه حساس و حیاتی دفاع می‌کند و این 3700 نقطه در داخل و ورای مرزهای کشور تحت پوشش پدافند هوایی قرار دارند. وی ادامه داد: دکترین دفاعی پدافند هوایی مبتنی بر تهدید 360درجه‌ای است و همه سامانه‌های توپخانه‌ای، راداری، موشکی، شنود الکترونیکی و دیده‌بانی ما باید از یکدیگر مطلع باشند و به صورت یکپارچه عمل کنند تا یک دفاع منسجم و شبکه‌ای داشته باشیم.


Page Generated in 0/0055 sec