printlogo


کد خبر: 158546تاریخ: 1395/3/17 00:00
اخبار

رفت و برگشت برنامه ششم
رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا لایحه برنامه ششم توسعه را دوباره به مجلس ارائه کند. روز گذشته و در سیر جلسه علنی مجلس مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: قرار است مرکز پژوهش‌ها گزارشی از وضع برنامه ششم توسعه ارائه دهد. در صورتی که هیأت‌رئیسه مجلس باید ابتدا فرآیند بررسی برنامه ششم را توضیح می‌داد. وی افزود: اگر دولت دوباره همان لایحه قبلی را که به مجلس نهم ارائه کرده بود ارائه دهد، ما قبول نمی‌کنیم چون این لایحه، لایحه احکام برنامه ششم است. در ادامه علی لاریجانی در پاسخ به تذکر لاهوتی گفت: دولت هنوز لایحه برنامه ششم را به مجلس دهم ارائه نکرده است و اکنون باید لایحه برنامه ششم به مجلس دهم ارائه شود. لاریجانی تأکید کرد: باید این لایحه بامعنا باشد و تغییرات مورد نظر نمایندگان نیز در آن اعمال شده و دوباره به مجلس ارائه شود.


قیمت نان ثابت می‌ماند
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: هیچ نگرانی بابت تامین گندم و نان برای ماه رمضان وجود ندارد و هرگونه اعمال تغییر در سهمیه آراد نانوایی‌ها یا تغییر ساعت کار آنها با تصمیم کارگروه‌های استانی است. علی قنبری به ایسنا گفت: ماهانه به حدود 750 هزار تن گندم برای تولید و تامین انواع نان نیاز داریم که هیچ مشکلی با توجه به تولید و ذخایر کشور وجود ندارد، چراکه از ابتدای فصل برداشت گندم تا امروز حدود 2 میلیون و 700 هزار تن محصول به ارزش 3300 میلیارد تومان خریداری شده که از این میزان 2500 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد و مابقی نیز بزودی پرداخت می‌شود. به گفته وی، واردات گندم در سال جاری انجام نخواهد شد و در صورت اجازه دولت این محصول استراتژیک قابلیت صادرات را خواهد داشت، چراکه پیش‌بینی و برآوردها مبنی بر خرید تضمینی حدود 10 میلیون تن گندم است. از سوی دیگر مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت کشاورزی از وجود حدود 100 هزار تن ذخیره خرما در انبارهای کشور خبر داد.  ابوالقاسم حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته حدود 100 هزار تن خرما از سوی بخش خصوصی و مردم در استان‌های مختلف کشور ذخیره‌سازی شده است؛ به‌گونه‌ای که 30 هزار تن در استان‌های خرماخیز، 60 هزار تن در استان‌های دیگر و 10 هزار تن در انبارهای شخصی مردم ذخیره‌سازی شده است لذا از این بابت هیچ نگرانی‌ای برای تامین خرمای ماه رمضان وجود ندارد.  وی با تاکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای بر قیمت‌ها نظارت کنیم که نوسان غیرمنطقی در بازار خرما به وجود نیاید، افزود: با توجه به اینکه در زمان برداشت هر کیلوگرم خرمای مضافتی در کرمان به صورت بسته‌بندی‌شده حدود 2500 تومان تا 3000 تومان از نخلداران خریداری شد، قیمت منطقی برای هر کیلوگرم خرما در بازار ماه رمضان حدود 4500 تا 5000 تومان است که باید به دست مردم برسد.


سود وام مسکن کاهش یابد
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از رونق بازار دلالان در بخش مسکن گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم باید نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش مسکن کاهش یابد. فرج‌الله رجبی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره وضعیت بازار مسکن گفت: در شرایط تعادل مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت‌ها در بازار است. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت رونق بخش مسکن در بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی تاثیرگذار است بنابراین باید از تجربیات بخش مسکن استفاده شود. این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در حال حاضر از اعتماد سرمایه‌گذاران به بخش بازار مسکن کاسته شده و سرمایه‌گذاران در این بخش اصطلاحا با خواب سرمایه روبه‌رو بوده‌اند. وی افزود: میانگین قیمت مسکن در کل کشور، نسبت به بهای ساخت خیلی گران نیست اما باید در مناطقی که قیمت مسکن بالاست تسهیلات به نحوی ارائه شود که قدرت خرید مردم منتهی به خانه‌دار شدن آنان بشود. ادامه داد: با توجه به کاهش نرخ تورم باید نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش مسکن کاهش یابد. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش مسکن باید از رکود خارج شود البته در این راستا باید تدابیری اتخاذ شود تا دلالی کاذب در این بخش رونق نگیرد.


Page Generated in 0/0077 sec