printlogo


کد خبر: 158547تاریخ: 1395/3/17 00:00
اخبار

 شاخص بورس بمبئی با رشد 2/8 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس تهران با افت 2/5 درصدی کمترین بازدهی را در میان شاخص بورس‌های معتبر جهانی از ابتدای سال تاکنون به خود اختصاص داده‌اند.
 تسنیم نوشت: متهم اصلی پرونده نگین خودرو آفتاب می‌گوید اگر فقط 6 ماه تحت نظارت دستگاه قضایی، مرخصی بگیرد و از زندان خارج شود، می‌تواند از همه 3 هزار و ۵۰۰ شاکی پرونده رضایت بگیرد.
 المانیتور نوشت: دولت ترکیه تلاش دارد با ارائه مشوق‌های مالی جوانان ترک را به ازدواج کردن قبل از فارغ التحصیلی از دانشگاه و به دنیا آوردن دست‌کم ۳ فرزند تشویق کند. بر این اساس وزارت خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه اعلام کرده به زوج‌هایی که زود ازدواج کنند، 10 هزار لیره معادل 4 هزار دلار یارانه می‌دهد.
 عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران اطمینان داد هکر سایت اطلاع‌رسانی این مرکز، به هیچ یک از داده‌های آماری آن دست پیدا نکرده است.
 مهر نوشت: برخی بانک‌ها، پرداخت وام با نرخ سود 16 تا 20 درصد را به دارندگان کارتخوان‌های فروشگاهی با تراکنش‌های بالا، در قبال وثایق سنگین از جمله سپرده‌گیری، وثایق ملکی و اوراق مشارکت با شرایط خاص آغاز کرده‌اند.
 وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: نخستین بسته حمایت غذایی به ارزش 80 تا 120 هزار تومان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان تحویل خانوارهای نیازمند قرار می‌گیرد. خانوارهای مشمول این طرح می‌توانند به محض دریافت پیامک از طریق تلفن همراه با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و از پیش تعیین‌شده کالاهای مورد نیاز خود را دریافت کنند.
 مدیر عامل شرکت پست از شناسایی و کدگذاری بیش از 45 میلیون و 300 هزار مکان در کشور خبر داد و گفت: 100 درصد اماکن شهری و 70 درصد اماکن روستایی کشور به‌منظور به‌روزرسانی اطلاعات مکانی شناسایی و شناسنامه‌دار شدند.
 ایسنا نوشت: از مجموع 347 هزار واحد مسکن‌مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر ساخت بنیاد مسکن تاکنون 303 هزار و 988 واحد به پایان رسیده و 45 هزار واحد به دلیل مشکلاتی همچون آورده متقاضیان و مسائل حقوقی برخی تعاونی‌ها بلاتکلیف است.
 رئیس اداره‌کل دامپزشکی استان تهران گفت: تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان تهران به مناسبت ماه رمضان از صبح یکشنبه آغاز شده است و به مدت ۵ روز ادامه دارد.


۶ میلیون بیکار داریم
معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۶ و نیم میلیون نفر یا بیکار هستند یا کسانی هستند که اشتغال ناقص دارند، گفت: وابستگی به نفت یکی از عوامل ایجاد نشدن اشتغال در کشور است. به گزارش تسنیم، محمد قاسمی افزود: رشد 4 تا 5 درصدی اقتصادی در سال‌های گذشته نیز بهبود وضعیت اشتغال را همراه نداشته و متاسفانه این رشد پرنوسان وابسته به نفت، موجب ایجاد اشتغال نشده است. معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: حدود 6 و نیم میلیون نفر یا بیکار هستند یا کسانی هستند که اشتغال ناقص دارند یا کسانی که از جست‌وجوی شغل دلسرد شدند و به خارج از بازار کار رفتند. همچنین اگرچه رشد اقتصادی وجود داشته است اما همه مردم از مواهب این رشد برخوردار نشدند. وی خاطرنشان کرد: چیزی که نمایندگان بسیار بر آن تاکید دارند توزیع ناعادلانه درآمد بین استان‌هاست که باز هم این یکی از تلاش‌هایی است که در حال انجام است که توزیع درآمد بین استان‌ها متناسب شود اما در طول 12 سال اخیر به رغم همه تلاش‌هایی که انجام شده فاصله درآمد استان‌ها هم افزایش پیدا کرده است.


۴۰ هزار کیلومتر شبکه آب فرسوده
مدیر مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۴۰ هزار کیلومتر از شبکه آبرسانی شهری در کشور فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد. به‌ گزارش فارس، علی سیدزاده در نشست بررسی شبکه توزیع آب بوشهر با بیان اینکه طول شبکه آبرسانی در شهرهای مختلف کشور 142 هزار کیلومتر است، اظهار داشت: از این میزان شبکه آبرسانی 40 هزار کیلومتر آن فرسوده است. وی با بیان اینکه نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی در شهرها در اولویت است، اظهار داشت: برای بازسازی 40 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده شهری در کشور به 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. به گفته وی براساس ارزیابی‌های انجام‌شده میزان هدر رفت آب در شهرهای کشور 26 درصد است.


Page Generated in 0/0045 sec