printlogo


کد خبر: 158554تاریخ: 1395/3/17 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان بازرسی عنوان کرد
لزوم پاسخگویی 10سازمان درباره آلودگی هوا
بررسی‌های صورت گرفته و گزارش تهیه‌شده حاکی از آن است که ۱۰ وزارتخانه و سازمان باید پاسخگوی آلودگی هوا باشند. ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره سرانجام بررسی‌های این سازمان در حوزه آلودگی هوا اظهار داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته، 73 ایراد و اشکال در این حوزه شناسایی شده است و باید 10 وزارتخانه و سازمان پاسخگوی آلودگی هوا باشند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ارسال گزارش آلودگی هوا به رؤسای قوا به تسنیم عنوان کرد: هفته گذشته گزارش بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور درباره موضوع آلودگی هوا به رؤسای 3 قوه ارسال شد که امیدواریم پیگیری شود و به نتیجه مناسب برسیم. گفتنی است، 30 دی سال 94  ناصر سراج به معاون خود دستور داد به‌صورت فوق‌العاده عملکرد تمام دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های ذی‌ربط را در راستای انجام وظایف مقرر قانونی درباره کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بررسی و نتیجه را گزارش کند.

سقوط هواپیمای آموزشی در اصفهان
سقوط هواپیمای آموزشی ارتش در جاده نائین- اردستان 2 مجروح بر جای گذاشت.
مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در این باره به میزان گفت: ساعت 12:20 روز یکشنبه سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در کیلومتر 35جاده نائین- اردستان در استان اصفهان به تیم‌های امداد هلال احمر اعلام شد و 2 تیم امدادی شامل 4 امدادگر به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر، خلبان و کمک‌خلبان هواپیما مجروح شدند که توسط امدادگران اقدامات اولیه درمانی انجام و آنها به مراکز درمانی منتقل شدند. مرتضوی درباره نوع هواپیمای سقوط‌کرده خاطرنشان کرد: این هواپیمای آموزشی متعلق به ارتش بوده است.

هشدار درباره افزایش
آلرژی‌های غذایی
«آلرژی‌های غذایی در دنیا و کشورمان رو به‌رشد است که مصرف بی‌رویه فست فودها و مواد غذایی مملو از سس و مواد نگهدارنده حساسیت‌های غذایی را افزایش داده است».
به گزارش «وطن امروز» فرحزاد جباری‌آزاد، فوق تخصص‌ آلرژی با بیان این مطلب گفت: شیوع حساسیت‌های غذایی در کودکان بیشتر مشاهده می‌شود و بین 4 تا 6 درصد گزارش شده است که این رقم در بزرگسالان بین یک تا 4 درصد است. وی با بیان اینکه 85 درصد حساسیت‌های غذایی در افراد به مصرف چند گروه مواد خوراکی و غذایی محدود می‌شود، افزود:  شیر و گوشت گاو، تخم‌مرغ، گندم و جو، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو، برخی مغزها چون بادام زمینی و گردو بخش عمده حساسیت‌های غذایی را باعث می‌شوند. رئیس مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: هر ماده غذایی می‌تواند برای فردی که زمینه ژنتیکی داشته باشد، باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود و برخی افراد نیز به میوه‌ها و مواد خوراکی مانند خربزه، گوجه‌فرنگی، بادنجان و فلفل آلرژی دارند.


  ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با حضور در اولین جلسه رسمی کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران تصریح کرد: موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده با رویکردی جدید و با قدرت و قوت هرچه بیشتر در سال جاری در حال پیگیری است و امیدواریم با تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ریاست شهردار و با همکاری دولت، روند نوسازی در شهر تهران شتاب بیشتری بگیرد.
  نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی - ایرانی و استفاده از قابلیت‌های طراحی و دوخت و تولید در عرصه لباس‌های عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.
  سعید طلوعی، شهردار منطقه 7 از اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی و قرآنی با هدف تقویت و اشاعه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برپایی جلسه‌های جزءخوانی قرآن کریم، طرح 30 روز 30 مسابقه، استقرار ایستگاه‌های افطاری ساده، برگزاری محافل انس با قرآن و جشنواره قرآنی آیینی شمسه از جمله برنامه‌های این منطقه در ماه مبارک رمضان است.


Page Generated in 0/0044 sec