printlogo


کد خبر: 158560تاریخ: 1395/3/17 00:00
رویدادها

«پاپ» آماده نمایش است
احسان عبدی‌پور، کارگردان سینما که فیلم «پاپ» را برای اکران آماده دارد در حال نگارش فیلمنامه سریالی است که در آن بازیگران خارجی ایفای نقش می‌کنند.  به گزارش مهر، احسان عبدی‌پور، کارگردان سینما گفت: در حال حاضر مشغول نگارش سریالی با عنوان «گرانباری» برای شبکه تهران با مضمون دختران و پسران خارجی که در تهران زندگی می‌کنند، هستم که نقش اصلی آن را بازیگران خارجی ایفا می‌کنند اما بازیگران ایرانی هم داریم. وی با اشاره به اینکه این سریال اواخر شهریورماه کلید می‌خورد، افزود: فیلمبرداری این سریال علاوه بر تهران، شیراز و اصفهان در فرانسه و ترکیه نیز انجام خواهد شد و نقش اصلی دختر فیلم را یک بازیگر آلمانی که در سریال «آنت» نام دارد بازی می‌کند و نقش اصلی پسر را هم یک بازیگر فرانسوی با نام «دومینیک» ایفا می‌کند. البته 2 بازیگر اصلی ایرانی هم داریم.   وی با اشاره به فیلم سینمایی «پاپ» که در انتظار اکران است، خاطرنشان کرد: اصلاحیه‌های این فیلم را که حدود ۱۵ مورد بود انجام دادیم و 2 هفته پیش توانستیم پروانه نمایش برای آن دریافت کنیم و در حال حاضر «پاپ»آماده نمایش است. «پاپ» دومین اثر سینمایی عبدی‌پور درباره جوانان، مهاجرت و اوضاع اجتماعی امروز ایران است.

«قهرمانان کوچک» به حمایت از تولید ملی می‌پردازد
«قهرمانان کوچک» عنوان فیلم سینمایی است که در راستای حمایت از تولید داخلی، خانواده‌های ایرانی بویژه نوجوانان را مخاطب خود قرار می‌دهد.  به گزارش تسنیم، فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» با هدف فرهنگ‌سازی بین نوجوانان تلاش دارد با زبانی بسیار ساده حمایت از تولید ملی را به آنان آموزش دهد. این فیلم اولین اثر سینمایی است که به بررسی موضوعاتی همچون قاچاق کالا پرداخته و با ژانری جذاب دغدغه حمایت از تولید داخلی را به تصویر خواهد کشید. در همین رابطه کمپینی با عنوان «همیاران تولید»  نیز راه‌اندازی خواهد شد تا با مشارکت نوجوانان در این کمپین آنان را به خرید کالای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان کشورمان تشویق کند.  «قهرمانان کوچک» که در حال حاضر مراحل پیش‌تولید خود را پشت سر گذاشته و از روز چهارشنبه 26 خرداد تولید آن کلید خواهد خورد اثری خواهد بود به تهیه‌کنندگی پرویز امیری و کارگردانی حسین قناعت.  حسین قناعت، پیش از این تولید فیلم‌های سینمایی در حوزه کودک و نوجوان از جمله آثاری همچون «من و نگین دات کام»، «ماجراهای اینترنتی»، «دزد و پری» و «دو دزد و دو پری» را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

برپایی نمایشگاه «ایران زیبا» در کتابخانه ملی چین
نمایشگاه «ایران زیبا» در کتابخانه ملی چین، همزمان با سفر رئیس کتابخانه ملی ایران به این کشور، برپا می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، امین عارف‌نیا مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از برگزاری نمایشگاه معرفی میراث فرهنگی، طبیعی، مکتوب و مستند ایران، از ۱۷ لغایت ۲۷ خرداد در کتابخانه ملی چین خبر داد. وی گفت: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در راس هیأتی، ۱۷ خرداد به دعوت رئیس کتابخانه ملی چین، به پکن سفر می‌کند و این نمایشگاه را که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری سازنده کتابخانه چین، در یکی از تالارهای اصلی کتابخانه ملی چین برپا شده است، افتتاح خواهد کرد. مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، افزود: صالحی امیری در این سفر ضمن ملاقات با وزیر فرهنگ چین، رئیس کتابخانه ملی چین، مدیرکل آرشیو چین و رئیس دفتر مطبوعاتی دولت جمهوری خلق چین، گسترش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای ایران و چین را دنبال خواهد کرد. عارف‌نیا با اشاره به ویژگی‌های کتابخانه ملی چین گفت: کتابخانه ملی چین، با بیش از ۳۱ میلیون جلد کتاب و سایر منابع اطلاعاتی، در بنایی به وسعت ۱۷۰ هزار مترمربع، روزانه میزبان بیش از ۷ هزار نفر است و پس از کتابخانه کنگره آمریکا، دومین کتابخانه بزرگ جهان محسوب می‌شود. وی افزود: کتابخانه ملی دو کشور، پیش از این تفاهمنامه همکاری منعقد  کرده و در زمینه مبادله منابع و هیأت‌های کارشناسی، همکاری‌های سازنده‌ای دارند و امیدواریم در این سفر پیرامون ایجاد اتاق ایران در کتابخانه ملی چین تفاهم شود.


Page Generated in 0/0050 sec