printlogo


کد خبر: 158561تاریخ: 1395/3/17 00:00
ترفند بازیکنان شاغل در لیگ قطر بعد از دیپورت
بازگشت به لیگ ایران

مهدی طاهرخانی: بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ ستارگان قطر به محض اطلاع از عدم تمدید قرارداد، شروع به فرستادن پالس برای تیم‌هاى ایرانى مى‌کنند. جبارى و منتظرى که احتمالا از الاهلی قطر بیرون می‌آیند در حال مهیا کردن فضا براى بازگشت به استقلال هستند. هم مجتبی جبارى و هم پژمان منتظری در حساس‌ترین برهه فصل که تیم‌هایشان به آنها احتیاج داشتند، ایران را ترک کردند چرا که پول قطری‌ها هم بیشتر بود و هم به صورت کاملا نقد و سهل‌الوصول. اما بدی مدیران قطری و کلا اعراب حوزه جنوبى خلیج فارس این است که هیچکس نمی‌داند فردا چه تصمیمی می‌گیرند. پیش از این منتظرى و جبارى به دوستان خبرنگار خود گفته بودند قطر جاى مناسبی برای‌شان است و حالاحالاها قصد بازگشت به ایران و استقلال را ندارند. اما اتفاقات جدید در باشگاه الاهلى قطر موجب شده که این دو بشدت نگران آینده خود شوند. یکی از رسانه‌هاى معتبر قطرى که اکثرا اخبارش تایید مى‌شود، مدعى شده که کار جدا شدن منتظرى از الاهلى تمام شده و به احتمال فراوان جبارى هم به‌رغم داشتن قرارداد یکساله از این تیم می‌رود.  برای پی بردن به واقعیت ماجرا تنها لازم است سری به اینستاگرام منتظری بزنید. بازیکن الاهلى قطر با انتشار متنی تمایلش را برای بازگشت به استقلال نشان داده است. همویى که در میانه‌های راه چند فصل قبل ناگهان به صورت مخفیانه و شبانه راهی قطر شد و دست قلعه‌نویی و استقلال را در پوست گردو گذاشت، حالا بازگشت منصوریان را به فال‌نیک گرفته و می‌خواهد بازگردد. از سوى دیگر جبارى هم  بر خلاف سابق، خودش را متمایل به بازگشت نشان می‌دهد. اینها بدون شک معناى خاص خودش را دارد. مانند قضیه محمد نورى که پس از آگاهی از تصمیم مدیران المسیمیر قطر، شروع به مذاکره با گسترش فولاد و تراکتور کرد و از سوى دیگر هر روز در مصاحبه‌هایش از تمایل به بازگشت به پرسپولیس می‌گفت. البته با توجه به سطح نسبتا بالاى آمادگى جبارى و منتظرى، قطعا منصوریان با آغوش باز از آنها استقبال مى‌کند اما مساله مهم، زیرکی بازیکنان ایرانی است که حالا یاد گرفته‌اند چگونه از اخراج‌هاى خود، بازگشت قهرمانانه به تیم‌های سابق بسازند. البته اگر رقیب بهتری براى آنها در آن سو و حتی این سوی آب پیدا نشود.
جنگ  بر سر بازیکن مازاد قطری‌ها
محمد نوری همه تلاشش را به کار بست که در لیست برانکو باشد اما سرمربی قرمزها عقیده‌ای به بازی او ندارد.
 از سوی دیگر 2 باشگاه تبریزی بشدت به دنبال جذب نوری هستند.
محمد نوری تنها به خاطر مسائل مالی حاضر شد یک فصل در بدترین تیم لیگ ستارگان قطر بازی کند. او در تعطیلات نیم‌فصل با توجه به نفوذش در بین خبرنگاران سعی کرد با بازارگرمی عنوان کند با توجه به درخواست پرسپولیس حاضر است فصل بعد به عشق آنها باز گردد. اما محمد نوری می‌دانست که برانکو کلا به نوع بازی ایستا و بدون درگیری او اعتقاد ندارد و بعید است او را انتخاب کند. با این وجود 2 باشگاه گسترش فولاد و تراکتورسازی به صورت جدی خواهان جذب نوری شدند. کاپیتان سابق پرسپولیس عنوان کرد اولویتش پرسپولیس است و اگر با این تیم به توافق نرسید سپس به پیشنهاد دیگران پاسخ می‌دهد. نوری از رابطه‌اش با کریم باقری استفاده کرد و به باقری سپرد تا نظر برانکو را جلب کند. اما تا این لحظه تلاش‌های کمک مربی پرسپولیس بی‌تاثیر بوده و به‌رغم خواست باشگاه مبنی بر بازگشت محمد نوری، برانکو با این بازگشت مخالفت کرده است. سرمربی کروات قرمزها اعتقاد دارد هافبک‌هایش حتی آنهایی که طراح هستند باید دونده و درگیر شونده باشند درست شبیه محسن مسلمان اما چون نوری دیگر توان زمان جوانی را ندارد بیشتر ایستا
بازی می‌کند.
اما باشگاه پرسپولیس که امسال به خاطر نداشتن پنالتی زن با از دست دادن نزدیک به 8 پنالتی قهرمانی را تنها به خاطر تفاضل گل از دست داد، نوری را تنها برای این ضربات می‌خواهد اما تلاش آنها برای متقاعد کردن برانکو بی‌نتیجه بوده و نوری باید به یکی از 2 تیم گسترش و تراکتورسازی بپیوندد.
رقابت سختی بین این 2 باشگاه آذری به وجود آمده است. امیر قلعه‌نویی که دیگر بختیار رحمانی را در میانه میدان در اختیار ندارد در پی جذب محمد نوری است تا نقش بازیساز تیمش را به او بدهد. اما کمالوند 3 ماه قبل از نوری قول حضور در گسترش را گرفته و عنوان شده که رقمی نزدیک به یک میلیارد به وی پیشنهاد شده است. حالا باید دید کاپیتان سابق قرمزها به کدام تیم می‌رود. جایی که امیر قلعه‌نویی یکی از هواخواهان چند سال اخیرش حضور دارد یا گسترش فولادی که امسال با خریدهای بزرگ می‌خواهد یکی از مدعیان اصلی کسب جام باشد.
گسترش تا امروز بازیکنان خوبی را جذب کرده که حضور توامان خلعتبری (در صورت جذب) و محمد نوری می‌تواند خط هجومی آنها را مبدل به یکی از بهترین‌های لیگ شانزدهم کند.


Page Generated in 0/0050 sec