printlogo


کد خبر: 158562تاریخ: 1395/3/17 00:00
اخبار

رئیس فدراسیون فوتبال عراق:
در عربستان به میدان نمی‌رویم
رئیس فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد دیدار برگشت تیم‌ملی این کشور برابر عربستان باید در زمینی بی‌طرف و غیر از کشور سعودی باشد و آنچه در رسانه‌های سعودی آمده نادرست است.
به نقل از المدی، با وجود آنکه رسانه‌های سعودی چند روز پیش اعلام کردند فیفا با برگزاری دیدار برگشت تیم‌ملی فوتبال عراق برابر عربستان در جده موافقت کرده و تنها دیدار رفت در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد روزنامه‌های عربستانی به دنبال جنجال رسانه‌ای هستند و فیفا چنین چیزی را اعلام نکرده است. عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق گفت: فیفا پیش از این در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال عراق نوشته تاکید کرد هم دیدار رفت و هم دیدار برگشت عراق و عربستان در انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه در کشور بی‌طرف برگزار می‌شود. ما مالزی را انتخاب کرده‌ایم و عربستان هم باید کشور ثالث را انتخاب کند. این تصمیمی بود که فیفا گرفت و هیچ تغییری در آن به وجود نیامده است. ما بعد از این ابلاغیه فیفا هیچ نامه دیگری را دریافت نکرده‌ایم. او ادامه داد: ما مشهد را به عنوان میزبان بازی‌های خود در انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه به غیر از دیدار برابر عربستان انتخاب کرده‌ایم و فدراسیون فوتبال ایران هم موافقت خود را اعلام کرده است. با درخواست سرمربی تیم، مالزی را به عنوان میزبان خود با عربستان انتخاب کردیم. فدراسیون فوتبال عربستان هم باید میزبان خود برای دیدار برگشت را انتخاب کند و این دیدار هم در کشور ثالث برگزار می‌شود. رئیس فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد: آنچه در رسانه‌های سعودی آمده دروغ است و فدراسیون فوتبال عربستان هم آن را تایید نکرده است.
 
آخرین وصیت محمدعلی کلی چه بود؟
قهرمان مسلمان بوکس جهان پیش از درگذشت وصیت کرد. محمدعلی کلی قهرمان و اسطوره مسلمان بوکس جهان که تنها در زمینه ورزش قهرمان نبود و مهم‌تر از آن در زمینه انسانیت و مبارزه با ظلم نیز زبانزد خاص و عام بود شنبه هفته جاری دارفانی را وداع گفت. رحمان کلی، برادر محمدعلی از آخرین وصیت او پرده برداشت و در مصاحبه با روزنامه سان انگلیس گفت: محمدعلی خواست در کنار پدرمان در زادگاهش دفن شود. وی افزود: محمدعلی وصیت کرد روی قبرش جمله مشهور مارتین لوترکینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‎های آفریقایی‎تبار را بنویسند که عبارت بود از: تلاش کردم یک چیز را دوست داشته باشم و تمام سعی‌ام را کردم تا انسانیت را دوست داشته باشم. در این راستا به انسانیت خدمت کردم و گرسنه‌ها را غذا دادم و برهنگان را لباس پوشاندم. مراسم تدفین محمدعلی روز جمعه (دهم جولای) در شهر زادگاهش  لویی‌ویل در ایالت کنتاکی برگزار خواهد شد.

شاگردان لوزانو تنها نماینده قاره کهن
درحالی که تیم‌ملی والیبال ایران با ایستادن در جمع 3 تیم برتر رقابت‌های انتخابی المپیک، این فرصت را به دیگر تیم‌های آسیایی داد تا کسب سهمیه کنند، آنها قدر این موقعیت را ندانستند. با برگزاری دیدار تیم‌های ملی والیبال لهستان و استرالیا تکلیف چهارمین تیم صعودکننده به المپیک ریو از رقابت‌های انتخابی توکیو مشخص شد. استرالیا برای راهیابی به المپیک نیاز به پیروزی در این بازی داشت اما از پس تیم دوم لهستان بر نیامد تا کانادا که پیش‌تر از سد چین عبور کرده بود بلیت سفر به ریو را برای خود رزرو کند. بدین ترتیب قاره آسیا در المپیک ریو تنها یک نماینده دارد. ایران، با ایستادن بین 3 تیم برتر مسابقات نماینده قاره کهن در المپیک خواهد بود و دیگر تیم‌های آسیایی حاضر در توکیو از فرصت خوبی که نصیب‌شان شده بود بهره نبردند. براساس فرمول بازی‌ها، در صورتی که یک تیم آسیایی در بین 3 تیم برتر قرار می‌گرفت، تیم چهارم رده‌بندی کلی نیز می‌توانست آسیایی باشد که تیم ایران این موقعیت را نصیب قاره آسیا کرد اما در واقع آنها قدر هدیه ایران را ندانستند و حالا باید دیدارهای تیم کشورمان را در المپیک ریو نظاره‌گر باشند.
 


Page Generated in 0/0059 sec