printlogo


کد خبر: 158564تاریخ: 1395/3/17 00:00
خبررسانی مشکوک سعودی‌ها درباره لیگ قهرمانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا باز هم بازیچه می‌شود؟

رسانه‌های سعودی مدعی شدند کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا را از 5/3 سهمیه به دو تیم سهمیه کاهش داده است. به نقل از روزنامه الریاض عربستان، به نظر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا تعداد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را کم کرده است.
نماینده‌های ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا نمایش ناامیدکننده‌ای از خود نشان دادند و فوتبال ایران در یک چهارم نهایی هیچ نماینده‌ای ندارد. روزنامه الریاض عربستان اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را از 5/3 سهمیه به 5/2 سهمیه در سال 2017 کاهش داد و به این ترتیب استقلال تهران که در لیگ سوم شده است، نمی‌تواند در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. با این کاهش سهمیه، ذوب‌آهن به‌عنوان قهرمان جام حذفی و استقلال خوزستان به‌عنوان قهرمان لیگ برتر به صورت مستقیم جواز صعود به لیگ قهرمانان آسیا را به دست خواهند آورد و پرسپولیس به‌عنوان تیم دوم لیگ باید در پلی‌آف شرکت کند.
به نوشته روزنامه الریاض، کنفدراسیون فوتبال آسیا به جای 5/3 سهمیه‌ای که به ایران داده بود این بار به امارات 5/3 سهمیه خواهد داد که در فصل جاری 2 نماینده در بین 8 تیم دارد. نکته جالب اینکه AFC با وجود ناکامی باشگاه‌های عربستانی در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا از سهمیه این کشور کم نکرده و این نشان می‌دهد کنفدراسیون فوتبال آسیا در دست سعودی‌هاست. البته هنوز‌ ای‌اف‌سی واکنشی به این خبر نشان نداده است اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد رسانه‌های سعودی در حال پیگیری یک خط خبری خاص هستند که احتمالا از برنامه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیاست. اگر فدراسیون فوتبال ایران کوتاه بیاید شاید باز هم به همین راحتی ما قربانی سیاست‌های غیرورزشی سعودی‌ها شویم. اگر قرار به عملکرد نمایندگان کشورها باشد که سعودی به مراتب وضعیت بدتری از نمایندگان ایران دارد.
 اظهار بی‌اطلاعی بهروان
 رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ از کاهش سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تا جایی که می‌دانم سهمیه تمام کشورها تثبیت شده است.
روزنامه «الریاض» عربستان در خبری مدعی شد سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا کاهش یافته و به 5/2 سهمیه رسیده است. به این ترتیب، تیم فوتبال استقلال تهران جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را نخواهد داشت.
غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این باره گفت: من چیزی درباره کاهش سهمیه ایران نشنیده‌ام و باید در این مورد پرس و جو کنم.
وی درباره اینکه طبق ادعای روزنامه عربستانی سهمیه ایران به کشور امارات داده شده و سهمیه عربستان تثبیت شده است، تاکید کرد: تا جایی که من می‌دانم سهمیه تمام کشورها برای سال بعد هم تثبیت شده است.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که در صورت کاهش تعداد سهمیه‌های ایران، از بین پرسپولیس و ذوب‌آهن کدام یک به پلی‌آف خواهند رفت؟ گفت: اگر اینطور باشد به نظرم تیم دوم لیگ به پلی‌آف می‌رود. در این باره اطمینان کافی ندارم و باید اطلاعات بیشتری بگیرم.
تکذیب خبر از سوی فدراسیون
فدراسیون فوتبال کاهش سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا را تکذیب کرد. فدراسیون فوتبال با صدور اطلاعیه‌ای، به این خبر واکنش نشان داد.  
در این اطلاعیه آمده است: «براساس تصمیمات آخرین جلسه کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا که روز ۱۲ آوریل ۲۰۱۶ (۲۴ فروردین ۹۵) برگزار شده بود، تعداد سهمیه‌های فدراسیون‌های عضو در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل 18-۲۰۱۷ در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آذر ۹۵) اعلام خواهد شد. این در حالی است که ۷۰ درصد کل امتیازها مربوط به عملکرد تیم‌های باشگاهی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و ۳۰ درصد امتیازها مربوط به عملکرد تیم‌های ملی فوتبال فدراسیون‌های عضو AFC براساس آخرین رده‌بندی فیفاست. همچنین سهمیه فدراسیون‌های عضو AFC در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فصل 20-۲۰۱۹ نیز در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ (۹ آذر ۹۶) اعلام می‌شود. لذا اخبار منتشر شده درباره اعلام نهایی تعداد سهمیه‌ها از سوی برخی رسانه‌های کشور عربستان کذب بوده و صحت ندارد».
 


Page Generated in 0/0049 sec